Ως μέσω άσκησης πίεσης στους ανασφάλιστους οδηγούς αυτοκινήτου ευελπιστούν οι Ασφαλιστικές εταιρίες, ότι θα λειτουργήσει η διάταξη νόμου που έχει περιληφθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το Κτηματολόγιο με το οποίο ουσιαστικά «φακελώνονται» οι ασυνεπείς, αλλά και συνολικά όλα τα οχήματα.
Συγκεκριμένα στον ηλεκτρονικό φάκελο μεταξύ άλλων θα περιέχονται η ημερομηνία καταβολής τελών κυκλοφορίας, η περίοδος ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων, καθώς και το ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό αν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, με βάση τις διελεύσεις και τα διανυθέντα χιλιόμετρα, τη θέση του οχήματος σε προσωρινή ακινησία, τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος και η) την ένταξή του στο Μητρώο Κλεμμένων Οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας.
Η διάταξη
Στις ίδιες πληροφορίες έχουν πρόσβαση και τα όργανα ελέγχου οχημάτων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας «Audit-Car».
Για τον σκοπό αυτό, οι ανωτέρω ψηφιακές υπηρεσίες διασυνδέονται με πληροφοριακά συστήματα των φορέων του δημοσίου τομέα και ιδίως του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), της Ελληνικής Αστυνομίας και του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.
Η κατάσταση στην ασφάλιση αυτοκινήτου
Παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς εκτιμούν ότι ένα συντονισμένο κέντρο, εφόσον τεθεί από πολλούς φορείς σε παρακολούθηση, μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα στην πάταξη του φαινομένου των ανασφάλιστων, αλλά και μπορεί ταυτόχρονα να οδηγήσει σε αναπροσαρμογή των τιμολογίων, που τα τελευταία χρόνια εξαιτίας του έντνου ανταγωνισμού, της κρίσης και της πανδημίας έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις.
Με βάση τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, η παραγωγή του κλάδου οχημάτων υποχρεώθηκε σε υποχώρηση 3,9% στο πρώτο φετινό τρίμηνο και 2,9% κατά τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2021.
Είναι γεγονός είναι ότι το μέσο τιμολόγιο ανά όχημα συνεχίζει και φέτος να μειώνεται, παρά τις τόσες προειδοποιήσεις που έχουν υπάρξει για τους κινδύνους που ελλοχεύουν από μια τέτοια εξέλιξη.
Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες δεν έχουν διαφοροποιήσει σε γενικές γραμμές τα τιμολόγιά τους σε σχέση με πέρυσι, ενώ ορισμένες από τις εταιρείες προσφέρουν διευκολύνσεις-εκπτώσεις σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες, οι οποίες με τη σειρά τους τις μετατρέπουν σε χαμηλότερα τιμολόγια προς την αγορά.
Μια ακόμη πηγή της μείωσης του μέσου τιμολογίου είναι η ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση των ξένων ασφαλιστικών εταιρειών που λειτουργούν με τη μορφή των ΕΠΥ (Ελεύθερη Παροχή Υπηρεσιών) στη χώρα μας, το μερίδιο των οποίων έχει εκτιναχθεί στον κλάδο οχημάτων γύρω στο 18%, από περίπου 12% που βρισκόταν πριν από μία διετία.
Τον περασμένο μήνα οι ρουμανικές εποπτικές αρχές επέβαλαν μεγάλα πρόστιμα στη CityInsurance, αναλαμβάνοντας μάλιστα προσωρινά και τη διαχείριση της τοπικής ασφαλιστικής εταιρείας.
Το ζήτημα είναι ότι η City Insuranceδραστηριοποιείται και στην Ελλάδα με τη μορφή ΕΠΥ, έχοντας ασφαλίσει πολλές δεκάδες χιλιάδες οχήματα (σύμφωνα με ορισμένους ίσως και 120.000).
Αντώνης Βασιλόπουλος
antonpaper@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σε «φακέλωμα» όλων των αυτοκινήτων προχωρά η κυβέρνηση - Στόχος της ασφαλιστικής αγοράς για ανάκαμψη των ασφαλίστρων
Σε ηλεκτρονικό φάκελο θα περιέχονται η ημερομηνία καταβολής τελών κυκλοφορίας, η περίοδος ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων
Σχόλια αναγνωστών