Τα τρία μεγάλα deals: NN Group-MetLife, CVC – Εθνική Ασφαλιστική και Generali Hellas– AXA Ασφαλιστική, ανοίγουν το δρόμο για συγκέντρωση της αγοράς
Φουντώνουν και πάλι οι συζητήσεις για νέες εξαγορές
Τα τρία μεγάλα deals: NN Group-MetLife, CVC – Εθνική Ασφαλιστική και Generali Hellas– AXA Ασφαλιστική, ανοίγουν το δρόμο για συγκέντρωση της αγοράς.
Στα χέρια των λίγων θα έλθουν πολλά.
Η αγορά συγκεντρώνεται και στο προσκήνιο θα παραμείνουν λίγοι.
Το μέλλον της αγοράς θα γραφτεί από τους λίγους και μεγάλους ομίλους -όσους μείνουν, και από τις μικρές ασφαλιστικές που έχουν δουλέψει στο παρελθόν, κρατώντας υγιές ασφάλιστρο, χαμηλό δείκτη ζημιών, υψηλή φερεγγυότητα ανά τον κίνδυνο στο μέλλον χωρίς την χρήση των μεταβατικών μέτρων.
Επίσης τις ασφαλιστικές που έχουν διαφοροποίηση κινδύνου και καλύψεις, οι οποίες είναι χρήσιμες και ολιστικές, ενσωματώνουν τις καινοτομίες της τεχνολογίας κυρίως στις γενικές ασφάλειες συνεργαζόμενες με μεμονωμένες insurtech ή συμμετέχοντας σε κοινοπρακτικά σχήματα.
Στην αιχμή του δόρατος η εγχώρια ασφαλιστική αγορά
Στον κλάδο κατά Ζημιών φημολογείται η συγχώνευση της «Υδρόγειος Ασφαλιστική» με την Interamerican.
H Υδρόγειος φέρονταν να ήταν πολύ κοντά σε συμφωνία πριν σχεδόν τρία χρόνια με την Αυστριακή Vienna Insurance Group, ωστόσο η συμφωνία τότε δεν υπεγράφη.
Το γεγονός ότι η Interamerican επενδύει στο κλάδο γενικών ζημιών και στο αυτοκίνητο, ενισχύοντας το ψηφιακό κανάλι της δίνει μάλλον τους περισσότερους ‘πόντους’ για την εξαγορά της Υδρογείου.
Συζητήσεις αλλά πιο αόριστες που έχουν ξεκινήσει από τα παλιά για ξένη ασφαλιστική που στην Ελλάδα έχει πολύ χαμηλή παραγωγή για το εκτόπισμα της, γεμίζουν και πάλι με ερωτήματα τον κλάδο.
Δύσκολα, πάντως θα είναι τα πράγματα θα είναι για αυτές που έχουν υψηλό ασφαλιστικό κίνδυνο, χαμηλή φερεγγυότητα και δεν έχουν ‘πλάτες’ να τις στηρίξουν.
Πράσινο φως για πολυκαναλικές ασφαλιστικές
Μεγάλες ξένες ασφαλιστικές συνεργάζονται με τις μεγάλες τράπεζες, αλλά και τις μικρότερες ξένες πετυχαίνοντας πωλήσεις μία και από το γκισέ ο υπάλληλος με ένα τραπεζικό προϊόν καταφέρνει να δίνει εύκολα και ένα ασφαλιστικό κατά γενική ομολογία κατά Ζημιών εκτός αν μιλάμε για στεγαστικά / επαγγελματικά δάνεια, ωστόσο οι ίδιες οι ασφαλιστικές και περισσότερο τα δίκτυα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, κλειστά δίκτυα ή ανεξάρτητα, μεταφέρουν παράπονα πελατών για πωλήσεις ασφαλιστικών προϊόντων από τραπεζικούς υπαλλήλους που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών. Για παράδειγμα η ασφάλεια πορτοφολιού δεν αντικαθιστά την ταξιδιωτική ασφάλιση όπως διατείνονται κάποιοι.
Η τάση δείχνει ότι ανάλογα με το είδος της ασφάλισης προτιμάται και το κανάλι διανομής.
Αν πρόκειται για ασφάλιση αυτοκινήτου, αρκετοί είναι αυτοί που επιλέγουν τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, αν πρόκειται για ζωή και επενδυτικό απαιτείται γνώση για αυτό και κατάλληλο για αυτές τις πωλήσεις είναι το agency ή οι μεσίτες ασφαλίσεων, αν πρόκειται για γενικές ασφαλίσεις και πάλι το agency είναι αυτό που μπορεί να δώσει σωστή κατεύθυνση.
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών