Σε κλοιό πιέσεων βρίσκονται οι ασφαλιστικές στην Ελλάδα, από την μία το τέρας του πληθωρισμού που υπαγορεύει αυξήσεις στα ασφάλιστρα και από την άλλη ο φόβος του ανταγωνισμού.
Αντισταθμιστικά μπορεί να λειτουργήσει τα αποθεματικά κεφάλαια των ασφαλιστικών ωστόσο τα ‘έτοιμα’ γνωρίζουν πολύ καλά οι ασφαλιστικές ότι δεν θα πρέπει να φαγωθούν και επίσης γνωρίζουν ότι η προσαρμογή στα νέα λογιστικά πρότυπα IFRS 17 όπως έγραψε πρόσφατα το ΒΝ δεν θα είναι εύκολη.
Προσώρας, το δίλημμα που τίθεται είναι αν θα βγάλουν τιμολόγια με διψήφιες αυξήσεις ή μονοψήφιες και για ποιους κλάδους.
Γράφουν τις νέες τιμολογιακές πολιτικές
Ήδη ορισμένες ασφαλιστικές έχουν υπογράφει νέα τιμολογιακή πολιτική, ενώ κάποιες άλλες όχι φοβούμενη την μετακίνηση πελατών, αλλά και προσδοκώντας την υποχώρηση του πληθωρισμού.
Οι αρνητικές εξελίξεις στα μακροοικονομικά σε αρκετές δεν αφήνουν το περιθώριο στης συγκράτησης των τιμών, αντίθετα οι ασφαλιστικές που έχουν χαμηλούς δείκτες Φερεγγυότητας είναι υποχρεωμένες να περάσουν τις αυξήσεις στους πελάτες.
Κύκλοι της αγοράς κάνουν λόγο για αυξήσεις από 5% με 10% και ανάλογα με το βαθμό εκχώρησης κινδύνου που δίνουν οι ασφαλιστικές στους αντασφαλιστές.
Τα συμβόλαια υγείας όπως χαρακτηριστικά λένε έχουν πάρει αυξήσεις ενώ η διατήρηση ενός συμβολαίου υγείας καθίσταται δύσκολη μία και από το πρώτο, δεύτερο χρόνο οι ασφαλιστικές ζητούν αυξήσεις ακόμα και να ο ασφαλισμένος δεν έχει επιφέρει καμία ζημία στην ασφαλιστική, με άλλα λόγια δεν έχει κινήσεις ουδεμία απαίτηση για αποζημίωση.
Αστικές επαγγελματικές ευθύνες και ασφάλιστρα περιουσίας θα σημειώσουν αυξήσεις, ωστόσο κυρίως λόγω της αύξησης των κινδύνων.
Το αυτοκίνητο που κάποιες ασφαλιστικές το χρησιμοποιούν ως δέλεαρ προσέλκυσης πελατών, αυτή την στιγμή φαίνεται να βρίσκεται ορισμένες εταιρείες στο κόκκινο, ειδικά για αυτές που παραχωρούσαν γενναίες εκπτώσεις για να τραβήξουν πελατεία.
Διατηρούν επιφυλάξεις οι ασφαλιστικές για τον νέο μηχανισμό εντοπισμού ανασφάλιστων
Οι ασφαλιστικές ποντάρουν στα έσοδα από τα ανασφάλιστα οχήματα, αν δουλέψει ο νέος μηχανισμός εντοπισμού των από την κυβέρνηση.
Τα ανασφάλιστα υπολογίζονται περί τις 500.000 με 600.000 ωστόσο στους υπολογισμούς αυτούς κατά καιρούς υπολογίζονται τα οχήματα που έχουν καταθέσει πινακίδες, ακόμα και τα οχήματα που χρησιμοποιούνται κατά την τουριστική σεζόν.
Η ασφαλιστική πάντως αγορά αν και από την μία πλευρά ποντάρει στην αύξηση των εσόδων, διατηρεί τις επιφυλάξεις της για το αν θα υπάρξει κάποια αλλαγή καθώς επί δέκα χρόνια δεν έχει γίνει κάποια αλλαγή στον εντοπισμό των παρά το γεγονός ότι μηχανισμοί υπήρξαν με την χρήση προηγμένων τεχνολογιών και των δεδομένων των ασφαλιστικών.
Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Ασφαλιστικές Εταιρίες: Μισό βήμα πριν τις νέες αυξήσεις
Προσώρας, το δίλημμα που τίθεται είναι αν θα βγάλουν τιμολόγια με διψήφιες αυξήσεις ή μονοψήφιες και για ποιους κλάδους.
Σχόλια αναγνωστών