Γονατίζει τις ασφαλίσεις αερομεταφορών, η συντριβή των δύο ελαττωματικών αεροσκαφών 737 ΜΑΧ τύπου Boeing το 2018 και 2019.
Ο λογαριασμός βγήκε, υπερβαίνει τα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια και είναι από τους μεγαλύτερους που έχουν να πληρώσουν μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου.
Πάνω από 3 δισεκατομμύρια για τα ελαττωματικά Boeing
Σύμφωνα με την AviationSource, οι αξιώσεις στηρίζονται σε τρεις άξονες: «στο κόστος προσγείωσης των ελαττωματικών αεροσκαφών Boeing 737 MAX, στο κόστος που σχετίζεται άμεσα την συντριβή της Lion Air, της πτήσης 610 τον Οκτώβριο του 2018 και το κόστος ζημιών της Ethiopian Airlines, της πτήσης 302, τρεις μήνες μετά, στις 10 Μαρτίου του 2019.
Ο ισχυρισμός αποτελείται από τρεις παράγοντες: το κόστος προσγείωσης των ελαττωματικών αεροπλάνων, το κόστος που σχετίζεται με τη συντριβή της πτήσης 610 της Lion Air τον Οκτώβριο του 2018 και το κόστος που σχετίζεται με την απώλεια της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines μόλις τρεις μήνες αργότερα, στις 10 Μαρτίου 2019.
Οι αποζημιώσεις που σχετίζονται με την συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines, κατά τις εκτιμήσεις ανέρχονται σε περίπου 2,25 δισεκατομμύρια δολάρια, από 990 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το κόστος των αποζημιώσεων από την συντριβή του αεροσκάφους της Lion Air παραμένει άγνωστο με τις εκτιμήσεις των αναλυτών να κάνουν λόγο για εκατομμύρια δολάρια.
Τότε, στις 13 Μαρτίου 2019, ολόκληρος ο στόλος του 737 MAX καθηλώθηκε από την Ομοσπονδιακή Αρχή Αεροπορίας.
Αποτελειώνει πόλεμος και πανδημία
Ο συνδυασμός των δύο μεγάλων αυτών ζημιών μαζί με την πανδημία και τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που επιβλήθηκαν κληροδότησε στους στις ασφαλιστικές αερομεταφορών μια μεγάλη μαύρη τρύπα ωστόσο επιτελείς του κλάδου διαβεβαιώνουν ότι την καλύψουν επιβάλλοντας μεγάλες αυξήσεις με την επαναφορά των ταξιδίων.
Νομικές διαφορές με αβέβαιη έκβαση
Το τελικό χτύπημα θα δοθεί όταν βγει και ο τελικός λογαριασμός απωλειών για τα μισθωμένα αεροσκάφη από τον πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Σημαντικό ρόλο έχουν να παίξουν οι νομικές διαφορές που θα προκύψουν.
Το ΒΝ έγραψε ότι η Aercap, η μεγαλύτερη εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης αεροσκαφών παγκοσμίως, μήνυσε την AIG και άλλες ασφαλιστικές εταιρείες, και τα Lloyds του Λονδίνου για το γεγονός ότι αρνήθηκαν να πληρώσουν απαιτήσεις ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων τον περασμένο Μάρτιο.
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Ιστορικές απώλειες για τις ασφαλιστικές αερομεταφορών
Καθολικό χτύπημα μετά τα ελαττωματικά Boeing 737 MAX, οι προσεδαφίσεις αεροσκαφών λόγω πανδημίας και πολέμου.
Σχόλια αναγνωστών