Τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία του περνά ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτου
Ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτου περνά την μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία του, για δύο αλληλένδετους λόγους: ο ένας λόγος έχει να κάνει με το φτηνό ασφάλιστρο και ο άλλος με τις ΕΠΥ και τα υποκαταστήματα που ξεφυτρώνουν στην Ευρώπη με ευνοϊκές διαδικασίες για να κερδίσουν μερίδια στην αγορά ή να υφαρπάξουν μερίδια από την αγορά λόγω του φτηνού ασφάλιστρου.
Μετά το λουκέτο της Ρουμανικής city insurance, η οποία στο χαρτοφυλάκιο της Ελλάδας είχε περίπου 180.000 ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου, μπαίνει ένα ακόμα λουκέτο, μετά από συνεχείς προειδοποιήσεις, με μία ακόμα ρουμανική υπογραφή -στην Euroins Ρουμανίας -θυγατρική της Eurohold. Σύμφωνα με την Ρουμανική Εποπτική Αρχή, από τα κεφαλαιακά αποθέματα της Euroins Ρουμανίας έλειπαν 450 εκατομμύρια ευρώ , τα οποία η ασφαλιστική δεν συμπλήρωσε με αποτέλεσμα ο Επόπτης να κηρύξει την πτώχευση.
Αντιδρώντας, η Eurohold στην Απόφαση της Εποπτικής Αρχής της Ρουμανίας, κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά εγείροντας αξιώσεις ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ, 270 εκατομμύρια ευρώ για απώλειες από επενδύσεις και 230 εκατομμύρια για εταιρικές απώλειες για να αποκαταστήσει τις ζημιές που επέφερε το λουκέτο.
Υπό την αίρεση ότι η Εποπτική Αρχή της Ρουμανίας θα αναθεωρήσει την Απόφαση της και επιστρέψει την άδεια λειτουργίας, η Eurohold θα παραγράψει το αίτημα της.
Θύματα χρεοκοπιών εκατομμύρια οδηγοί στην ΕΕ
Πάνω από 5 εκατομμύρια κάτοχοι ασφαλιστηρίων συμβολαίων στην Ευρώπη έχουν πέσει θύματα χρεοκοπημένων ασφαλιστικών επιχειρήσεων που λειτουργούν χωρίς αυστηρές προϋποθέσεις και ελέγχους από τις Εθνικές Εποπτικές Αρχές των κρατών, λόγω των κενών που αφήνει ο Ευρωπαίος Νομοθέτης και που είναι ίδια για όλες τις χώρες.
Κάθε σχεδόν χρόνο και ένα λουκέτο στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, τα τελευταία τουλάχιστον 7-8 χρόνια, ανά έτος κλείνει και μια ΕΠΥ, είτε αφήνοντας στον αέρα τους ασφαλισμένους, είτε αφήνοντας απλήρωτες βεβαιωμένες απαιτήσεις για αποζημιώσεις μετά από συμβάντα ατυχήματος, ενώ στην καλύτερη περίπτωση οι ΕΠΥ διαπραγματεύονται με ασφαλιστικές για να την μεταφορά χαρτοφυλακίων αυτοκινήτου.
Το θέμα της ασφάλισης αυτοκινήτου με αυτό το καθεστώς έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις σε όλα σχεδόν τα κράτη Ευρωπαϊκής Ενωσης με τις Ευρωπαϊκή Αρχή για την Εποπτεία Ιδιωτικής Ασφάλισης και Κομισιόν να φαίνονται ότι δεν είναι έτοιμες ακόμα να δράσουν.
Ελ. Ερμ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών