Οι κίνδυνοι του e-commerce είναι πολύ μεγάλοι, κυρίως από άποψη απώλειας προσωπικών δεδομένων
Μεγάλες ανατροπές συμβαίνουν στις εμπορευματικές μεταφορές “last-mile”, τις παραδόσεις κατ’ οίκον, τα courier, τα 3PLs και το e-commerce. Ο χάρτης των μεταφορών επανασχεδιάζεται με τις ασφαλιστικές να βρίσκονται σε διαδικασία έκδοσης νέων προϊόντων, όπως προϊόντων cyber κινδύνων που σύντομα θα βγάλει στην κυκλοφορία σύμφωνα με τις πληροφορίες του ΒΝ, η Εθνική Ασφαλιστική.
Οι κίνδυνοι του e-commerce είναι πολύ μεγάλοι, κυρίως από άποψη απώλειας προσωπικών δεδομένων, cyber απειλών, διαταραχών στην διανομή και την εφοδιαστική αλυσίδα. Ωστόσο δεν είναι πάντα εύκολη η σύναψη ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου για τις 3pl ή τους ταχυμεταφορείς, ή άλλες εταιρείες διανομής, σύμφωνα με πληροφορίες που άντλησε το ΒΝ από σχετικό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το Α και Ω ασφαλιστηρίου μεταφορών, η νομιμότητα μίας επιχείρησης
Κατά τα στελέχη της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, η επάρκεια ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ξεκινά από την νομιμότητα μίας επιχείρησης όσον αφορά την άδεια λειτουργίας της επιχείρησης. Πολλές από αυτές τις επιχειρήσεις είναι εγκατεστημένες σε περιοχές, όπου οι χρήσεις γης δεν επιτρέπουν τέτοιου είδους, ενώ ο ασφαλιστής ή η ασφαλιστική, πριν συμφωνήσει τις καλύψεις, πρέπει να εξετάσει το είδος του εμπορεύματος και το μεταφορικό μέσο ή τον συνδυασμό των μεταφορών.
Παρεξηγήσεις με τα συμβόλαια διακοπής επιχειρησιακών λειτουργιών
Στο σημείο αυτό, στο ρεπορτάζ που έκανε το BN αναδεικνύεται η ανάγκη επεξήγησης προς τις εμπορικές επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις των logistics και των μεταφορών ότι τα συμβόλαια διακοπής εργασιών καλύπτουν τις απώλειες μόνο εφόσον αυτές προέλθουν από κάποιον καλυπτόμενο κίνδυνο. Καλύψεις πανδημίας για παράδειγμα δεν υπήρχαν στα περισσότερα ασφαλιστήρια συμβόλαια των μεταφορικών επιχειρήσεων.
Εν τάχει αλλαγές «last-mile» και e-commerce
Η πανδημία, επίσπευσε αλλαγές που είχαν ήδη σχεδιαστεί για τις εμπορευματικές μεταφορές όπως είναι η είσοδος του “last-mile”, οι παραδόσεις κατ’ οίκον, το courier, τα 3PLs και το e-commerce. Στο πλαίσιο αυτό τονίζουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς με εξειδίκευση στα logistics και την ασφάλιση των μεταφορών αφού συμπληρωθεί το σχετικό ερωτηματολόγιο, και επιλεχθούν οι ρήτρες κάλυψης όπως πχ: Institute Cargo Clause (Α, B ή C) ή για ολοκληρωμένη προστασία, να προσθέσει ρήτρες πολέμου ή/και στάσεων-απεργιών, η επιχείρηση διασφαλίζει το διακινούμενο φορτίο.
Διαμοιρασμός ευθυνών
Τέλος σχετικά με τις Ευθύνες: Ευθύνες «όλοι στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν ευθύνες, ο μεταφορέας για την ασφαλή μεταφορά του εμπορεύματος από το σημείο Α στο σημείο Β.
Ο διαμεταφορέας, την εγγυητική ευθύνη και την ευθύνη οργάνωσης της μεταφοράς, ενώ η αποθήκη έχει την ευθύνη για όσο χρονικό διάστημα έχει τα εμπορεύματα στην παρακαταθήκη της.
Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Οι κίνδυνοι του e-commerce είναι πολύ μεγάλοι, κυρίως από άποψη απώλειας προσωπικών δεδομένων, cyber απειλών, διαταραχών στην διανομή και την εφοδιαστική αλυσίδα. Ωστόσο δεν είναι πάντα εύκολη η σύναψη ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου για τις 3pl ή τους ταχυμεταφορείς, ή άλλες εταιρείες διανομής, σύμφωνα με πληροφορίες που άντλησε το ΒΝ από σχετικό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το Α και Ω ασφαλιστηρίου μεταφορών, η νομιμότητα μίας επιχείρησης
Κατά τα στελέχη της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, η επάρκεια ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ξεκινά από την νομιμότητα μίας επιχείρησης όσον αφορά την άδεια λειτουργίας της επιχείρησης. Πολλές από αυτές τις επιχειρήσεις είναι εγκατεστημένες σε περιοχές, όπου οι χρήσεις γης δεν επιτρέπουν τέτοιου είδους, ενώ ο ασφαλιστής ή η ασφαλιστική, πριν συμφωνήσει τις καλύψεις, πρέπει να εξετάσει το είδος του εμπορεύματος και το μεταφορικό μέσο ή τον συνδυασμό των μεταφορών.
Παρεξηγήσεις με τα συμβόλαια διακοπής επιχειρησιακών λειτουργιών
Στο σημείο αυτό, στο ρεπορτάζ που έκανε το BN αναδεικνύεται η ανάγκη επεξήγησης προς τις εμπορικές επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις των logistics και των μεταφορών ότι τα συμβόλαια διακοπής εργασιών καλύπτουν τις απώλειες μόνο εφόσον αυτές προέλθουν από κάποιον καλυπτόμενο κίνδυνο. Καλύψεις πανδημίας για παράδειγμα δεν υπήρχαν στα περισσότερα ασφαλιστήρια συμβόλαια των μεταφορικών επιχειρήσεων.
Εν τάχει αλλαγές «last-mile» και e-commerce
Η πανδημία, επίσπευσε αλλαγές που είχαν ήδη σχεδιαστεί για τις εμπορευματικές μεταφορές όπως είναι η είσοδος του “last-mile”, οι παραδόσεις κατ’ οίκον, το courier, τα 3PLs και το e-commerce. Στο πλαίσιο αυτό τονίζουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς με εξειδίκευση στα logistics και την ασφάλιση των μεταφορών αφού συμπληρωθεί το σχετικό ερωτηματολόγιο, και επιλεχθούν οι ρήτρες κάλυψης όπως πχ: Institute Cargo Clause (Α, B ή C) ή για ολοκληρωμένη προστασία, να προσθέσει ρήτρες πολέμου ή/και στάσεων-απεργιών, η επιχείρηση διασφαλίζει το διακινούμενο φορτίο.
Διαμοιρασμός ευθυνών
Τέλος σχετικά με τις Ευθύνες: Ευθύνες «όλοι στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν ευθύνες, ο μεταφορέας για την ασφαλή μεταφορά του εμπορεύματος από το σημείο Α στο σημείο Β.
Ο διαμεταφορέας, την εγγυητική ευθύνη και την ευθύνη οργάνωσης της μεταφοράς, ενώ η αποθήκη έχει την ευθύνη για όσο χρονικό διάστημα έχει τα εμπορεύματα στην παρακαταθήκη της.
Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών