ΑΤΜ, POS, πληρωμές με την χρήση κινητού κτλ είναι οι κύριοι στόχοι
Σαρώνουν το ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο οι διαρρήκτες του διαδικτύου.
Ανυποψίαστοι οι πελάτες των ηλεκτρονικών καταστημάτων και τραπεζών κινδυνεύουν να χάσουν τα χρήματα τους στις συναλλαγές που κάνουν διαδικτυακά .
ΑΤΜ, POS, πληρωμές με την χρήση κινητού κτλ είναι οι κύριοι στόχοι.
Το πρώτο εξάμηνο του 2023, η ηλεκτρονική απάτη αυξήθηκε 31% ενώ σε όρους αξίας 29%.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ασφαλιστικές δεν αποζημιώνουν όλες τις μορφές ηλεκτρονικής απάτης σύμφωνα με τις πληροφορίες του ΒΝ.
Οι τάσεις είναι αυξητικές με τις ηλεκτρονικές τράπεζες να βρίσκονται στο επίκεντρο.
Οι ηλεκτρονικές τραπεζικές απάτες το πρώτο εξάμηνο αυξήθηκαν σημαντικά.
Τα περιστατικά απάτης το αυξήθηκαν κατά 31%, αντιστοιχώντας σε μία συναλλαγή απάτης ανά 5,2 συναλλαγές, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ.
Σε όρους αξίας, σημειώθηκε αύξηση 29%, αντιστοιχώντας σε 1 ευρώ απάτης ανά 4 χιλιάδες ευρώ αξία.
Οι συναλλαγές σε ΑΤΜ και πληρωμές σε τερματικά POS, οι συναλλαγές εξ αποστάσεως παρουσίασαν το υψηλότερο ποσοστό απάτης.
Ειδικότερα, καταγράφηκαν 2.705 περιστατικά απάτης στις συναλλαγές ΑΤΜ, 26.000 στις πληρωμές POS και σε 174.000 στις συναλλαγές CNP.
Η αντίστοιχη αξία των περιστατικών απάτης διαμορφώθηκε σε 900.000 ευρώ στις συναλλαγές με ΑΤΜ, σε 2,5 εκατ. στις πληρωμές με POS και σε 9 εκατ. στις απομακρυσμένες συναλλαγές.
Οι συνολικές οικονομικές ζημίες, που προκύπτουν από τις συναλλαγές απάτης και οι οποίες επιμερίζονται στα συμβαλλόμενα μέρη της συναλλαγής ανάλογα με την υπαιτιότητά τους ανήλθαν σε 11,4 εκατ. το 1ο εξάμηνο του 2023, αυξημένες κατά 25% συγκριτικά με το 2ο εξάμηνο του 2022 και κατά 105% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2022.
Οι ασφαλιστικές δεν αποζημιώνουν για τις τράπεζες
Η ηλεκτρονική απάτη, τα εγκλήματα του διαδικτύου, και η ασφαλιστική απάτη, όπως έγραψε σε δύο πρόσφατα σχετικά δημοσιεύματα το ΒΝ, εγείρουν σοβαρές ανησυχίες στις ασφαλιστικές οι οποίες θα ξεκινήσουν να συνεργάζονται με τις κρατικές αρχές για την καταπολέμηση του φαινομένου.
Η ηλεκτρονική και ασφαλιστική απάτη στην ασφαλιστική αγορά οδηγεί σε απώλειες εκατομμυρίων ευρώ με ορισμένα συμβάντα να είναι πολύ δύσκολο να εξιχνιαστούν και να βγάζουν εκτός ορίων τους χρόνους που οι ασφαλιστικές πρέπει να αποζημιώνουν.
Ποιοι αποζημιώνονται
Σύμφωνα, με επικοινωνία που είχε σήμερα το ΒΝ με μεσίτες ασφαλίζουν με εξειδίκευση στις cyber και ασφαλίσεις ηλεκτρονικών καταστημάτων, αποζημιώσεις λαμβάνουν μόνο τα ηλεκτρονικά καταστήματα πώλησης στην περίπτωση που διαρρήκτες του διαδικτύου κλέψουν στοιχεία πελατών από ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Για τις απάτες τραπεζικών συναλλαγών είναι υπεύθυνες οι τράπεζες, ωστόσο οι ίδιοι τονίζουν ότι στην Ελλάδα οι τράπεζες δεν έχουν προγράμματα που αποζημιώνουν τους πελάτες τους.
Συστήνουν αποφυγή πληρωμών μέσω κινητού
Οι ίδιο τέλος τονίζουν ότι το 33% των περιπτώσεων που πέφτουν θύματα απάτης είναι αυτοί που διατείνονται ότι γνωρίζουν πώς να προφυλαχτούν και τα άτομα που εργάζονται σε τμήματα ΙΤ.
Οι ίδιοι δε, συστήνουν να μην γίνονται εξοφλήσεις αγορών μέσω κινητού.
Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Ανυποψίαστοι οι πελάτες των ηλεκτρονικών καταστημάτων και τραπεζών κινδυνεύουν να χάσουν τα χρήματα τους στις συναλλαγές που κάνουν διαδικτυακά .
ΑΤΜ, POS, πληρωμές με την χρήση κινητού κτλ είναι οι κύριοι στόχοι.
Το πρώτο εξάμηνο του 2023, η ηλεκτρονική απάτη αυξήθηκε 31% ενώ σε όρους αξίας 29%.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ασφαλιστικές δεν αποζημιώνουν όλες τις μορφές ηλεκτρονικής απάτης σύμφωνα με τις πληροφορίες του ΒΝ.
Οι τάσεις είναι αυξητικές με τις ηλεκτρονικές τράπεζες να βρίσκονται στο επίκεντρο.
Οι ηλεκτρονικές τραπεζικές απάτες το πρώτο εξάμηνο αυξήθηκαν σημαντικά.
Τα περιστατικά απάτης το αυξήθηκαν κατά 31%, αντιστοιχώντας σε μία συναλλαγή απάτης ανά 5,2 συναλλαγές, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ.
Σε όρους αξίας, σημειώθηκε αύξηση 29%, αντιστοιχώντας σε 1 ευρώ απάτης ανά 4 χιλιάδες ευρώ αξία.
Οι συναλλαγές σε ΑΤΜ και πληρωμές σε τερματικά POS, οι συναλλαγές εξ αποστάσεως παρουσίασαν το υψηλότερο ποσοστό απάτης.
Ειδικότερα, καταγράφηκαν 2.705 περιστατικά απάτης στις συναλλαγές ΑΤΜ, 26.000 στις πληρωμές POS και σε 174.000 στις συναλλαγές CNP.
Η αντίστοιχη αξία των περιστατικών απάτης διαμορφώθηκε σε 900.000 ευρώ στις συναλλαγές με ΑΤΜ, σε 2,5 εκατ. στις πληρωμές με POS και σε 9 εκατ. στις απομακρυσμένες συναλλαγές.
Οι συνολικές οικονομικές ζημίες, που προκύπτουν από τις συναλλαγές απάτης και οι οποίες επιμερίζονται στα συμβαλλόμενα μέρη της συναλλαγής ανάλογα με την υπαιτιότητά τους ανήλθαν σε 11,4 εκατ. το 1ο εξάμηνο του 2023, αυξημένες κατά 25% συγκριτικά με το 2ο εξάμηνο του 2022 και κατά 105% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2022.
Οι ασφαλιστικές δεν αποζημιώνουν για τις τράπεζες
Η ηλεκτρονική απάτη, τα εγκλήματα του διαδικτύου, και η ασφαλιστική απάτη, όπως έγραψε σε δύο πρόσφατα σχετικά δημοσιεύματα το ΒΝ, εγείρουν σοβαρές ανησυχίες στις ασφαλιστικές οι οποίες θα ξεκινήσουν να συνεργάζονται με τις κρατικές αρχές για την καταπολέμηση του φαινομένου.
Η ηλεκτρονική και ασφαλιστική απάτη στην ασφαλιστική αγορά οδηγεί σε απώλειες εκατομμυρίων ευρώ με ορισμένα συμβάντα να είναι πολύ δύσκολο να εξιχνιαστούν και να βγάζουν εκτός ορίων τους χρόνους που οι ασφαλιστικές πρέπει να αποζημιώνουν.
Ποιοι αποζημιώνονται
Σύμφωνα, με επικοινωνία που είχε σήμερα το ΒΝ με μεσίτες ασφαλίζουν με εξειδίκευση στις cyber και ασφαλίσεις ηλεκτρονικών καταστημάτων, αποζημιώσεις λαμβάνουν μόνο τα ηλεκτρονικά καταστήματα πώλησης στην περίπτωση που διαρρήκτες του διαδικτύου κλέψουν στοιχεία πελατών από ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Για τις απάτες τραπεζικών συναλλαγών είναι υπεύθυνες οι τράπεζες, ωστόσο οι ίδιοι τονίζουν ότι στην Ελλάδα οι τράπεζες δεν έχουν προγράμματα που αποζημιώνουν τους πελάτες τους.
Συστήνουν αποφυγή πληρωμών μέσω κινητού
Οι ίδιο τέλος τονίζουν ότι το 33% των περιπτώσεων που πέφτουν θύματα απάτης είναι αυτοί που διατείνονται ότι γνωρίζουν πώς να προφυλαχτούν και τα άτομα που εργάζονται σε τμήματα ΙΤ.
Οι ίδιοι δε, συστήνουν να μην γίνονται εξοφλήσεις αγορών μέσω κινητού.
Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών