Τριπλάσιο το κόστος επισκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα συμβατικά
Έκδηλη είναι η ανησυχία της GDV, η οποία τονίζει ότι το κόστος συντήρησης και επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων είναι τρεις φορές περισσότερο. Συγκεκριμένα σε έρευνα της διαπιστώνει ότι το κόστος επισκευής κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι χαμηλότερο κατά 30% με 35%. Τούτων δοθέντων, η GDV προειδοποιεί εγκαίρως τον ασφαλιστικό κλάδο πριν οι εξελίξεις αποβούν μοιραίες, εν τούτοις τονίζει ότι η μείωση της χρήσης των ορυκτών καυσίμων είναι μονόδρομος για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.
Σε καλύτερα επίπεδα το κόστος αστικής ευθύνης
Θετικά, εν μέρει τα συμπεράσματα της έρευνας για την ασφάλιση της αστικής ευθύνης ηλεκτρικών οχημάτων. Τα ηλεκτρικά οχήματα προκαλούν κατά μέσο όρο 5-10% λιγότερα ατυχήματα και 20% λιγότερες ζημιές. Ωστόσο το κόστος ζημιάς εξαρτάται από τον τύπο του μοντέλου και το είδος επισκευής.
Τέσσερις λόγοι υψηλότερου κόστους
Στο σημείο αυτό, έρευνα της Allianz Technology Centre στην οποία έκανε το ΒΝ αναφορά σε δημοσίευμα του και που επικαλείται η GDV εξηγεί ότι υπάρχουν τέσσερις λόγοι που το κόστος επισκευής ηλεκτρικών οχημάτων είναι υψηλότερο από τα οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης. Πρώτα από όλα είναι: το κόστος των μπαταριών που παρουσιάζουν προβλήματα, το υψηλό κόστος διάγνωσης, ο τρόπος επισκευής ή αντικατάστασης. Το υψηλό κόστος αποθήκευσης κατεστραμμένων ηλεκτρικών οχημάτων σε ειδικούς αυτοματοποιημένους χώρους πυρόσβεσης, καθώς ενέχουν υψηλό κίνδυνο για πυρκαγιές.
Οι κατασκευαστές και τα συνεργεία θα πρέπει να αντισταθμίσουν το υψηλό κόστος επισκευής - Ακριβή κριτήρια από συνεργεία σε ετοιμότητα πυροσβεστική και εταιρείες ρυμούλκησης
Προκειμένου, να φρενάρουν τις εξελίξεις, οι ασφαλιστικές που είναι ενήμερες έχουν καθορίσει συγκεκριμένες προδιαγραφές στα συνεργεία επισκευής και τους κατασκευαστές, τονίζει η GDV. Από το στάδιο σχεδιασμού του οχήματος μέχρι το στάδιο επισκευής τους, όπου θα πρέπει να παρέχονται δεδομένα διάγνωσης μετά από ένα ατύχημα. Επί πλέον θα πρέπει να αναπτυχθούν ακριβή κριτήρια / πρωτόκολλα για την αντιμετώπιση των ηλεκτρικών οχημάτων που εμπλέκονται σε ατύχημα. Τα συνεργεία, οι εταιρείες ρυμούλκησης αυτοκινήτων και τα μηχανήματα της πυροσβεστικής θα πρέπει να είναι πιστοποιημένα και σε ετοιμότητα ενώ θα πρέπει να διαθέτουν χώρους αποθήκευση ς καραντίνας ηλεκτρικών οχημάτων.
Εάν το κόστος επισκευής βγει εκτός ελέγχου να κλείσουν τα όρια ανάληψης κινδύνων τονίζει η GDV, συγκεκριμένα διευκρινίζει θα πάψουμε να αναλαμβάνουμε κινδύνους.
Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών