Τι συμβαίνει με τα αποστελλόμενα οχήματα από άλλο κράτος...
Σύμφωνα με την Οδηγία MID το όχημα που εμπίπτει στην υποχρέωση ασφάλισης είναι:
Oποιοδήποτε αυτοκίνητο όχημα που κινείται επί του εδάφους αποκλειστικά δια μηχανικής ισχύος και όχι επί σιδηροτροχιών με:
-μέγιστη ταχύτητα εκ κατασκευής άνω των είκοσι πέντε (25) χιλιομέτρων ανά ώρα ή
-μέγιστο καθαρό βάρος άνω των είκοσι πέντε (25) χιλιογράμμων/κιλών και μέγιστη ταχύτητα εκ κατασκευής άνω των δεκατεσσάρων (14) χιλιομέτρων ανά ώρα,
Oποιοδήποτε ρυμουλκούμενο χρησιμοποιείται με άλλο κατά τα ανωτέρω όχημα, συζευγμένο ή μη μετά του εν λόγω οχήματος.
Με την επιφύλαξη των παραπάνω, δεν θεωρούνται οχήματα τα αναπηρικά αμαξίδια που προορίζονται αποκλειστικά για χρήση από άτομα με σωματικές αναπηρίες.
Όχημα αποστελλόμενο από άλλο κράτος μέλος
Όταν αποστέλλεται όχημα από άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ελλάδα, κράτος μέλος στο οποίο εκδηλώθηκε ο κίνδυνος θεωρείται, ανάλογα με την επιλογή του υπόχρεου για την κάλυψη της αστικής ευθύνης, είτε το κράτος μέλος ταξινόμησης του οχήματος είτε, αμέσως μετά την αποδοχή της παράδοσης του οχήματος από τον αγοραστή, η Ελλάδα ως κράτος μέλος προορισμού, για χρονικό διάστημα τριάντα (30) ημερών, ακόμη και αν το όχημα δεν είναι επισήμως ταξινομημένο στην Ελλάδα. Αν κατά το χρονικό διάστημα των τριάντα (30) ημερών, το όχημα εμπλακεί σε ατύχημα χωρίς να έχει ασφαλισθεί, το Επικουρικό Κεφάλαιο, είναι υποχρεωμένο να καταβάλει την αποζημίωση.
Ορισμός κυκλοφορίας οχήματος
Κυκλοφορία οχήματος είναι οποιαδήποτε χρήση οχήματος, η οποία ανταποκρίνεται στη λειτουργία του οχήματος ως μέσου μεταφοράς τη στιγμή του ατυχήματος, ανεξαρτήτως των χαρακτηριστικών του οχήματος και ανεξαρτήτως του εδάφους στο οποίο χρησιμοποιείται το αυτοκίνητο όχημα και του αν το όχημα είναι ακινητοποιημένο ή κινείται.
Υποχρέωση ασφάλιση αστικής ευθύνης
Yπόχρεος για τη σύναψη της υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης που σχετίζεται με την κυκλοφορία του αυτοκινήτου είναι ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου με τόπο συνήθους στάθμευσης στην Ελλάδα, και
Aτυχήματα που προκαλούνται από οχήματα για τα οποία έχει τηρηθεί η διαδικασία ακινησίας και δεν φέρουν ασφάλιση - αντιμετωπίζονται όπως τα ατυχήματα από ανασφάλιστα οχήματα και οι ζημιωθέντες έχουν αξίωση αποζημίωσης κατά του Επικουρικού Κεφαλαίου.
Τροποποιήσεις- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ
Με τα άρθρα 5 και 9 του ν. 5133/2024 τροποποιούνται και επέρχονται νομοτεχνικές κυρίως βελτιώσεις σε επιμέρους διατάξεις των άρθρων 6 και 15 του π.δ. 237/1986 αναφορικά με το περιεχόμενο της ασφαλιστικής κάλυψης και την ειδική κάλυψη για αγώνες ταχύτητας.
Ιδίως, αποσαφηνίζεται η ευθύνη του ασφαλιστή ρυμουλκούμενου οχήματος, η ειδική κάλυψη για συμμετοχή σε αγώνες ταχύτητας κ.α. επιδείξεις (συνδυασμός διατάξεων άρθρων 5 και 9 του ν. 5133/2024), ο τρόπος καθορισμού των ελάχιστων ποσών της ασφαλιστικής κάλυψης κ.α.
Ελ. Ερμ
www.bankingnews.gr
Oποιοδήποτε αυτοκίνητο όχημα που κινείται επί του εδάφους αποκλειστικά δια μηχανικής ισχύος και όχι επί σιδηροτροχιών με:
-μέγιστη ταχύτητα εκ κατασκευής άνω των είκοσι πέντε (25) χιλιομέτρων ανά ώρα ή
-μέγιστο καθαρό βάρος άνω των είκοσι πέντε (25) χιλιογράμμων/κιλών και μέγιστη ταχύτητα εκ κατασκευής άνω των δεκατεσσάρων (14) χιλιομέτρων ανά ώρα,
Oποιοδήποτε ρυμουλκούμενο χρησιμοποιείται με άλλο κατά τα ανωτέρω όχημα, συζευγμένο ή μη μετά του εν λόγω οχήματος.
Με την επιφύλαξη των παραπάνω, δεν θεωρούνται οχήματα τα αναπηρικά αμαξίδια που προορίζονται αποκλειστικά για χρήση από άτομα με σωματικές αναπηρίες.
Όχημα αποστελλόμενο από άλλο κράτος μέλος
Όταν αποστέλλεται όχημα από άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ελλάδα, κράτος μέλος στο οποίο εκδηλώθηκε ο κίνδυνος θεωρείται, ανάλογα με την επιλογή του υπόχρεου για την κάλυψη της αστικής ευθύνης, είτε το κράτος μέλος ταξινόμησης του οχήματος είτε, αμέσως μετά την αποδοχή της παράδοσης του οχήματος από τον αγοραστή, η Ελλάδα ως κράτος μέλος προορισμού, για χρονικό διάστημα τριάντα (30) ημερών, ακόμη και αν το όχημα δεν είναι επισήμως ταξινομημένο στην Ελλάδα. Αν κατά το χρονικό διάστημα των τριάντα (30) ημερών, το όχημα εμπλακεί σε ατύχημα χωρίς να έχει ασφαλισθεί, το Επικουρικό Κεφάλαιο, είναι υποχρεωμένο να καταβάλει την αποζημίωση.
Ορισμός κυκλοφορίας οχήματος
Κυκλοφορία οχήματος είναι οποιαδήποτε χρήση οχήματος, η οποία ανταποκρίνεται στη λειτουργία του οχήματος ως μέσου μεταφοράς τη στιγμή του ατυχήματος, ανεξαρτήτως των χαρακτηριστικών του οχήματος και ανεξαρτήτως του εδάφους στο οποίο χρησιμοποιείται το αυτοκίνητο όχημα και του αν το όχημα είναι ακινητοποιημένο ή κινείται.
Υποχρέωση ασφάλιση αστικής ευθύνης
Yπόχρεος για τη σύναψη της υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης που σχετίζεται με την κυκλοφορία του αυτοκινήτου είναι ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου με τόπο συνήθους στάθμευσης στην Ελλάδα, και
Aτυχήματα που προκαλούνται από οχήματα για τα οποία έχει τηρηθεί η διαδικασία ακινησίας και δεν φέρουν ασφάλιση - αντιμετωπίζονται όπως τα ατυχήματα από ανασφάλιστα οχήματα και οι ζημιωθέντες έχουν αξίωση αποζημίωσης κατά του Επικουρικού Κεφαλαίου.
Τροποποιήσεις- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ
Με τα άρθρα 5 και 9 του ν. 5133/2024 τροποποιούνται και επέρχονται νομοτεχνικές κυρίως βελτιώσεις σε επιμέρους διατάξεις των άρθρων 6 και 15 του π.δ. 237/1986 αναφορικά με το περιεχόμενο της ασφαλιστικής κάλυψης και την ειδική κάλυψη για αγώνες ταχύτητας.
Ιδίως, αποσαφηνίζεται η ευθύνη του ασφαλιστή ρυμουλκούμενου οχήματος, η ειδική κάλυψη για συμμετοχή σε αγώνες ταχύτητας κ.α. επιδείξεις (συνδυασμός διατάξεων άρθρων 5 και 9 του ν. 5133/2024), ο τρόπος καθορισμού των ελάχιστων ποσών της ασφαλιστικής κάλυψης κ.α.
Ελ. Ερμ
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών