Είτε έχετε ένα ασφαλιστήριο Υγείας είτε σκέφτεστε να ασφαλιστείτε, όταν φτάσει η κρίσιμη στιγμή που θα το χρειαστείτε, θα πρέπει να τσεκάρετε εάν οι καλύψεις είναι οι κατάλληλες για τις ανάγκες σας.
Δέκα το βράδυ. Βγαίνω από το ιατρείο του παθολόγου μου, ο οποίος μου ανακοίνωσε ότι η μόνη θεραπεία για το πρόβλημα υγείας που έχω είναι μια επέμβαση.
Η λέξη “επέμβαση” μου δημιουργεί από μόνη της αίσθημα πανικού. Στον πανικό έρχεται να προστεθεί και το άγχος, όταν η σκέψη μου πάει αυτόματα στο νοσοκομειακό μου πρόγραμμα…
- Άραγε με καλύπτει;
- Θα χρειαστεί να πληρώσω εγώ κάτι;
- Σε ποιο νοσοκομείο πρέπει να πάω;
- Πού να το έχω άραγε καταχωνιασμένο, να το βρω να το διαβάσω;
- Καλύτερα να πάρω τον ασφαλιστή μου... Είναι αργά όμως, κι αν κοιμάται; Αν δεν απαντήσει...
- Μάτι δεν θα κλείσω απόψε...
Αποφασίζω να κάνω μια απόπειρα να καλέσω τον ασφαλιστή μου...
Απαντάει αμέσως. Ναι καλύπτομαι, ναι δεν θα χρειαστεί να πληρώσω κάτι, ναι μπορώ να πάω σε όποιο νοσοκομείο μου υποδείξει ο γιατρός μου.
Μεγάλη ανακούφιση!!!
Σκέφτομαι ότι είμαι πολύ τυχερή... Τυχερή; Μπα, όχι. Απλώς προνοητική. Και προσεκτική. Γιατί σε μια δυσκολία της ζωής, το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται κανείς, είναι δυσάρεστες εκπλήξεις...
Έτσι, όταν αποφάσισα να αγοράσω ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα Υγείας, ακολούθησα με ευλάβεια τα παρακάτω βήματα, τα οποία και σας συστήνω ανεπιφύλακτα:
1) Διάλεξα επαγγελματία ασφαλιστή. Έναν άνθρωπο που είναι διαθέσιμος οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, όλο το χρόνο. Έναν επαγγελματία που γνωρίζει ότι αυτό είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς του, αλλά και η καλύτερη διαφήμισή του.
Άλλωστε και εγώ γι’ αυτό τον επέλεξα, όταν διαπίστωσα ότι στάθηκε δίπλα σε ένα συγγενικό μου πρόσωπο σε όλες τις δύσκολες στιγμές του.
Η πιο σημαντική παράμετρος είναι η σχέση να διέπεται από αμοιβαία εμπιστοσύνη.
2) Όσον αφορά στην επιλογή της ασφαλιστικής εταιρείας, ακολούθησα την κοινή λογική: επέλεξα μια από τις γνωστές ασφαλιστικές, που γνωρίζω ότι δραστηριοποιείται, χωρίς προβλήματα, εδώ και χρόνια στην ελληνική αγορά.
3) Τα σημαντικά σημεία που συζητήσαμε με τον ασφαλιστή μου και με βοήθησαν στην επιλογή του κατάλληλου προγράμματος είναι τα εξής:
• Ισόβιο ή Ετησίως Ανανεούμενο Πρόγραμμα;
Ένα Ασφαλιστήριο Υγείας μπορεί να είναι ισόβιο - δηλαδή να ισχύει για όσο ζει ο ασφαλισμένος, χωρίς να έχει διαφοροποιήσεις στους όρους και τις καλύψεις - ή ετησίως ανανεούμενο.
Προσοχή, γιατί σε κάποια ετησίως ανανεούμενα ασφαλιστήρια μπορεί η ασφαλιστική κάθε χρόνο να αναθεωρεί το κόστος και τις καλύψεις και ενδεχομένως κάποια στιγμή να τα καταργήσει.
Ένα τέτοιο πρόγραμμα μπορεί ενδεχομένως να έχει οικονομικότερο ασφάλιστρο, αλλά δεν διασφαλίζει στον ασφαλισμένο διάρκεια.
Υπάρχει, δηλαδή, η πιθανότητα να καταργηθεί το πρόγραμμα και μάλιστα σε κάποια χρονική περίοδο, κατά την οποία ο ασφαλισμένος δεν θα μπορεί να ασφαλιστεί αλλού είτε λόγω ηλικίας είτε λόγω κάποιου σοβαρού προβλήματος υγείας.
Εάν, λοιπόν, δεν προτιμήσετε ένα ισόβιο νοσοκομειακό, επειδή το κόστος του είναι απαγορευτικό, φροντίστε το ετησίως ανανεούμενο ασφαλιστήριο που θα αγοράσετε να έχει Εγγύηση Ανανέωσης!
• Ανώτατο Όριο ανά Νοσηλεία ή ανά Έτος;
Επιλέξτε ένα υψηλό όριο κατά περίπτωση, γιατί αυτός είναι και ο κύριος λόγος που συνάπτουμε ένα ασφαλιστήριο Υγείας: η αποφυγή μιας πιθανής οικονομικής καταστροφής, σε περίπτωση μεγάλων και ακριβών νοσηλειών.
• Απαλλαγή (ποσό) ή Συμμετοχή (ποσοστό) ανά Νοσηλεία ή ανά Έτος;
Η απαλλαγή ή η συμμετοχή αφορά στο ύψος του ποσού μέχρι του οποίου καλύπτεται η δαπάνη του νοσοκομείου με δική μας συμμετοχή.
Συνήθως οι ασφαλιστικές εταιρείες δίνουν πολλές εναλλακτικές επιλογές (π.χ. απαλλαγή για τα έξοδα ύψους 500, 1.000, 2.000, 3.000, 6.000, 10.000 ευρώ ή συμμετοχή 10% ή 20% επί των δαπανών νοσηλείας).
Το ποσό της απαλλαγής είναι αντιστρόφως ανάλογο του ασφαλίστρου. Όσο μεγαλώνει η απαλλαγή, τόσο μειώνεται το ασφάλιστρο.
Να θυμάστε ότι οι μεγάλες απαλλαγές αφορούν περισσότερο στους κατόχους ομαδικών ασφαλιστηρίων κι αν επιλέξετε αυτήν την οδό, θα πρέπει να έχετε πάντα διαθέσιμο στον λογαριασμό σας το αντίστοιχο ποσό.
• Οικογενειακό Πρόγραμμα Υγείας
Αν αναζητάτε ένα ασφαλιστήριο Υγείας για όλη την οικογένεια, η ελληνική ασφαλιστική αγορά προσφέρει πολλές επιλογές οικογενειακής ασφάλισης με εκπτώσεις για τα εξαρτώμενα μέλη (τον ή την σύζυγο και τα παιδιά).
Διασφαλίστε όμως ότι όταν τα παιδιά ενηλικιωθούν, θα μπορέσουν να συνεχίσουν να είναι ασφαλισμένα - με ατομικά συμβόλαια -, χωρίς έλεγχο ασφαλισιμότητας (δηλαδή εξετάσεις και εξαιρέσεις), ακόμη και στην περίπτωση που είχαν ή έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας.
• Κάλυψη Χημειοθεραπειών - Ακτινοβολιών
Πολυδάπανες, αλλά άκρως απαραίτητες θεραπείες για ένα κριτικής σημασίας πρόβλημα υγείας. Ρωτήστε τον ασφαλιστή σας, εάν υπάρχει καλύψη του κόστους των θεραπειών αυτών, εάν η κάλυψη ισχύει και για θεραπείες χωρίς διανυκτέρευση σε νοσηλευτικό ίδρυμα και ποιο το ύψος της συμμετοχής σας, εάν υπάρχει απαλλαγή.
• Χρονικές Αναμονές - Εξαιρέσεις
Οι «αναμονές» είναι το χρονικό διάστημα που θα πρέπει να παρέλθει από τη στιγμή που ενεργοποιήθηκε το ασφαλιστήριο συμβόλαιο, μέχρι και τη στιγμή που η εταιρεία αρχίζει να σας καλύπτει πλήρως.
Οι «αναμονές» ισχύουν συνήθως για συγκεκριμένες καλύψεις (π.χ. αμυγδαλές, γυναικολογικά περιστατικά κ.λπ.).
Οι «εξαιρέσεις» υπάρχουν σε όλα τα ασφαλιστήρια, κυρίως για λόγους συγκράτησης του κόστους, αφού συνήθως αφορούν σε αισθητικές επεμβάσεις ή επεμβάσεις για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας κ.ο.κ.).
• Επιλογή Νοσοκομείου - Ιατρού
Σημαντική θέση στη συζήτησή σας θα πρέπει να έχει η επιλογή νοσοκομείου και ιατρού σε περίπτωση νοσηλείας.
Μην ξεχάσετε να ρωτήσετε εάν είναι υποχρεωτική η έγκριση για νοσηλεία από ιατρό συνεργαζόμενο με την ασφαλιστική εταιρεία.
Πιθανόν κάτι τέτοιο να μεταβάλει την κάλυψη του περιστατικού.
• Ακριβές Ερωτηματολόγιο Υγείας - Ιστορικό
Μιλήστε στον ασφαλιστή σας με ειλικρίνεια και με ακρίβεια, χωρίς να «ξεχάσετε» να του αναφέρετε θέματα που αφορούν στην κατάσταση της υγείας σας - όσο ασήμαντα και να σας φαίνονται - και συμπληρώστε με τον ίδιο τρόπο το ερωτηματολόγιο. Τα όσα θα αποκαλύψετε ή θα αποκρύψετε στο πλαίσιο του σημαντικού αυτού βήματος είναι καθοριστικά για την εύρυθμη λειτουργία στου ασφαλιστηρίου συμβολαίου σας και ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε τις δυσάρεστες εκπλήξεις.
• Συμπληρωματικές Καλύψεις Νοσοκομειακού Προγράμματος
Εάν θέλετε να έχετε ακόμη πληρέστερη κάλυψη Υγείας, ζητήστε από τον ασφαλιστή σας να σας ενημερώσει για επιμέρους, συνήθως εξωνοσοκομειακές παροχές, όπως οι παρακάτω:
- Διαγνωστικές εξετάσεις (συνήθως σε συμβεβλημένα διαγνωστικά κέντρα)
- Προληπτικό ετήσιο check up
- Κάλυψη ιατροφαρμακευτικών εξόδων ατυχήματος
- Κάλυψη επείγουσας μεταφοράς
- Απαλλαγή πληρωμής ασφαλίστρων
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει πάντα να θυμάστε ότι το ασφάλιστρο δεν θα πρέπει να αποτελεί, σε καμία περίπτωση, το μοναδικό κριτήριο επιλογής ενός προγράμματος Υγείας.
Ένα ασφαλιστήριο νοσοκομειακής περίθαλψης, ειδικά σήμερα, είναι μια πράξη αγάπης για τον εαυτό μας και τους οικείους μας, για τους ανθρώπους δηλαδή που θα βρίσκονται δίπλα μας σε μια δύσκολη στιγμή.
Τόσο εσείς, όσο και τα αγαπημένα σας πρόσωπα, θα έχετε τη δυνατότητα να επικεντρωθείτε στην αποθεραπεία σας, χωρίς άλλη έγνοια, αφού ο ασφαλιστής σας - και μαζί του η ασφαλιστική σας εταιρία - θα έχουν ήδη διευθετήσει το οικονομικό θέμα.
Κατερίνα Δουδέση
Διακεκριμένη Unit Manager
Εθνική Ασφαλιστική
www.bankingnews.gr
Η λέξη “επέμβαση” μου δημιουργεί από μόνη της αίσθημα πανικού. Στον πανικό έρχεται να προστεθεί και το άγχος, όταν η σκέψη μου πάει αυτόματα στο νοσοκομειακό μου πρόγραμμα…
- Άραγε με καλύπτει;
- Θα χρειαστεί να πληρώσω εγώ κάτι;
- Σε ποιο νοσοκομείο πρέπει να πάω;
- Πού να το έχω άραγε καταχωνιασμένο, να το βρω να το διαβάσω;
- Καλύτερα να πάρω τον ασφαλιστή μου... Είναι αργά όμως, κι αν κοιμάται; Αν δεν απαντήσει...
- Μάτι δεν θα κλείσω απόψε...
Αποφασίζω να κάνω μια απόπειρα να καλέσω τον ασφαλιστή μου...
Απαντάει αμέσως. Ναι καλύπτομαι, ναι δεν θα χρειαστεί να πληρώσω κάτι, ναι μπορώ να πάω σε όποιο νοσοκομείο μου υποδείξει ο γιατρός μου.
Μεγάλη ανακούφιση!!!
Σκέφτομαι ότι είμαι πολύ τυχερή... Τυχερή; Μπα, όχι. Απλώς προνοητική. Και προσεκτική. Γιατί σε μια δυσκολία της ζωής, το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται κανείς, είναι δυσάρεστες εκπλήξεις...
Έτσι, όταν αποφάσισα να αγοράσω ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα Υγείας, ακολούθησα με ευλάβεια τα παρακάτω βήματα, τα οποία και σας συστήνω ανεπιφύλακτα:
1) Διάλεξα επαγγελματία ασφαλιστή. Έναν άνθρωπο που είναι διαθέσιμος οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, όλο το χρόνο. Έναν επαγγελματία που γνωρίζει ότι αυτό είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς του, αλλά και η καλύτερη διαφήμισή του.
Άλλωστε και εγώ γι’ αυτό τον επέλεξα, όταν διαπίστωσα ότι στάθηκε δίπλα σε ένα συγγενικό μου πρόσωπο σε όλες τις δύσκολες στιγμές του.
Η πιο σημαντική παράμετρος είναι η σχέση να διέπεται από αμοιβαία εμπιστοσύνη.
2) Όσον αφορά στην επιλογή της ασφαλιστικής εταιρείας, ακολούθησα την κοινή λογική: επέλεξα μια από τις γνωστές ασφαλιστικές, που γνωρίζω ότι δραστηριοποιείται, χωρίς προβλήματα, εδώ και χρόνια στην ελληνική αγορά.
3) Τα σημαντικά σημεία που συζητήσαμε με τον ασφαλιστή μου και με βοήθησαν στην επιλογή του κατάλληλου προγράμματος είναι τα εξής:
• Ισόβιο ή Ετησίως Ανανεούμενο Πρόγραμμα;
Ένα Ασφαλιστήριο Υγείας μπορεί να είναι ισόβιο - δηλαδή να ισχύει για όσο ζει ο ασφαλισμένος, χωρίς να έχει διαφοροποιήσεις στους όρους και τις καλύψεις - ή ετησίως ανανεούμενο.
Προσοχή, γιατί σε κάποια ετησίως ανανεούμενα ασφαλιστήρια μπορεί η ασφαλιστική κάθε χρόνο να αναθεωρεί το κόστος και τις καλύψεις και ενδεχομένως κάποια στιγμή να τα καταργήσει.
Ένα τέτοιο πρόγραμμα μπορεί ενδεχομένως να έχει οικονομικότερο ασφάλιστρο, αλλά δεν διασφαλίζει στον ασφαλισμένο διάρκεια.
Υπάρχει, δηλαδή, η πιθανότητα να καταργηθεί το πρόγραμμα και μάλιστα σε κάποια χρονική περίοδο, κατά την οποία ο ασφαλισμένος δεν θα μπορεί να ασφαλιστεί αλλού είτε λόγω ηλικίας είτε λόγω κάποιου σοβαρού προβλήματος υγείας.
Εάν, λοιπόν, δεν προτιμήσετε ένα ισόβιο νοσοκομειακό, επειδή το κόστος του είναι απαγορευτικό, φροντίστε το ετησίως ανανεούμενο ασφαλιστήριο που θα αγοράσετε να έχει Εγγύηση Ανανέωσης!
• Ανώτατο Όριο ανά Νοσηλεία ή ανά Έτος;
Επιλέξτε ένα υψηλό όριο κατά περίπτωση, γιατί αυτός είναι και ο κύριος λόγος που συνάπτουμε ένα ασφαλιστήριο Υγείας: η αποφυγή μιας πιθανής οικονομικής καταστροφής, σε περίπτωση μεγάλων και ακριβών νοσηλειών.
• Απαλλαγή (ποσό) ή Συμμετοχή (ποσοστό) ανά Νοσηλεία ή ανά Έτος;
Η απαλλαγή ή η συμμετοχή αφορά στο ύψος του ποσού μέχρι του οποίου καλύπτεται η δαπάνη του νοσοκομείου με δική μας συμμετοχή.
Συνήθως οι ασφαλιστικές εταιρείες δίνουν πολλές εναλλακτικές επιλογές (π.χ. απαλλαγή για τα έξοδα ύψους 500, 1.000, 2.000, 3.000, 6.000, 10.000 ευρώ ή συμμετοχή 10% ή 20% επί των δαπανών νοσηλείας).
Το ποσό της απαλλαγής είναι αντιστρόφως ανάλογο του ασφαλίστρου. Όσο μεγαλώνει η απαλλαγή, τόσο μειώνεται το ασφάλιστρο.
Να θυμάστε ότι οι μεγάλες απαλλαγές αφορούν περισσότερο στους κατόχους ομαδικών ασφαλιστηρίων κι αν επιλέξετε αυτήν την οδό, θα πρέπει να έχετε πάντα διαθέσιμο στον λογαριασμό σας το αντίστοιχο ποσό.
• Οικογενειακό Πρόγραμμα Υγείας
Αν αναζητάτε ένα ασφαλιστήριο Υγείας για όλη την οικογένεια, η ελληνική ασφαλιστική αγορά προσφέρει πολλές επιλογές οικογενειακής ασφάλισης με εκπτώσεις για τα εξαρτώμενα μέλη (τον ή την σύζυγο και τα παιδιά).
Διασφαλίστε όμως ότι όταν τα παιδιά ενηλικιωθούν, θα μπορέσουν να συνεχίσουν να είναι ασφαλισμένα - με ατομικά συμβόλαια -, χωρίς έλεγχο ασφαλισιμότητας (δηλαδή εξετάσεις και εξαιρέσεις), ακόμη και στην περίπτωση που είχαν ή έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας.
• Κάλυψη Χημειοθεραπειών - Ακτινοβολιών
Πολυδάπανες, αλλά άκρως απαραίτητες θεραπείες για ένα κριτικής σημασίας πρόβλημα υγείας. Ρωτήστε τον ασφαλιστή σας, εάν υπάρχει καλύψη του κόστους των θεραπειών αυτών, εάν η κάλυψη ισχύει και για θεραπείες χωρίς διανυκτέρευση σε νοσηλευτικό ίδρυμα και ποιο το ύψος της συμμετοχής σας, εάν υπάρχει απαλλαγή.
• Χρονικές Αναμονές - Εξαιρέσεις
Οι «αναμονές» είναι το χρονικό διάστημα που θα πρέπει να παρέλθει από τη στιγμή που ενεργοποιήθηκε το ασφαλιστήριο συμβόλαιο, μέχρι και τη στιγμή που η εταιρεία αρχίζει να σας καλύπτει πλήρως.
Οι «αναμονές» ισχύουν συνήθως για συγκεκριμένες καλύψεις (π.χ. αμυγδαλές, γυναικολογικά περιστατικά κ.λπ.).
Οι «εξαιρέσεις» υπάρχουν σε όλα τα ασφαλιστήρια, κυρίως για λόγους συγκράτησης του κόστους, αφού συνήθως αφορούν σε αισθητικές επεμβάσεις ή επεμβάσεις για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας κ.ο.κ.).
• Επιλογή Νοσοκομείου - Ιατρού
Σημαντική θέση στη συζήτησή σας θα πρέπει να έχει η επιλογή νοσοκομείου και ιατρού σε περίπτωση νοσηλείας.
Μην ξεχάσετε να ρωτήσετε εάν είναι υποχρεωτική η έγκριση για νοσηλεία από ιατρό συνεργαζόμενο με την ασφαλιστική εταιρεία.
Πιθανόν κάτι τέτοιο να μεταβάλει την κάλυψη του περιστατικού.
• Ακριβές Ερωτηματολόγιο Υγείας - Ιστορικό
Μιλήστε στον ασφαλιστή σας με ειλικρίνεια και με ακρίβεια, χωρίς να «ξεχάσετε» να του αναφέρετε θέματα που αφορούν στην κατάσταση της υγείας σας - όσο ασήμαντα και να σας φαίνονται - και συμπληρώστε με τον ίδιο τρόπο το ερωτηματολόγιο. Τα όσα θα αποκαλύψετε ή θα αποκρύψετε στο πλαίσιο του σημαντικού αυτού βήματος είναι καθοριστικά για την εύρυθμη λειτουργία στου ασφαλιστηρίου συμβολαίου σας και ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε τις δυσάρεστες εκπλήξεις.
• Συμπληρωματικές Καλύψεις Νοσοκομειακού Προγράμματος
Εάν θέλετε να έχετε ακόμη πληρέστερη κάλυψη Υγείας, ζητήστε από τον ασφαλιστή σας να σας ενημερώσει για επιμέρους, συνήθως εξωνοσοκομειακές παροχές, όπως οι παρακάτω:
- Διαγνωστικές εξετάσεις (συνήθως σε συμβεβλημένα διαγνωστικά κέντρα)
- Προληπτικό ετήσιο check up
- Κάλυψη ιατροφαρμακευτικών εξόδων ατυχήματος
- Κάλυψη επείγουσας μεταφοράς
- Απαλλαγή πληρωμής ασφαλίστρων
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει πάντα να θυμάστε ότι το ασφάλιστρο δεν θα πρέπει να αποτελεί, σε καμία περίπτωση, το μοναδικό κριτήριο επιλογής ενός προγράμματος Υγείας.
Ένα ασφαλιστήριο νοσοκομειακής περίθαλψης, ειδικά σήμερα, είναι μια πράξη αγάπης για τον εαυτό μας και τους οικείους μας, για τους ανθρώπους δηλαδή που θα βρίσκονται δίπλα μας σε μια δύσκολη στιγμή.
Τόσο εσείς, όσο και τα αγαπημένα σας πρόσωπα, θα έχετε τη δυνατότητα να επικεντρωθείτε στην αποθεραπεία σας, χωρίς άλλη έγνοια, αφού ο ασφαλιστής σας - και μαζί του η ασφαλιστική σας εταιρία - θα έχουν ήδη διευθετήσει το οικονομικό θέμα.
Κατερίνα Δουδέση
Διακεκριμένη Unit Manager
Εθνική Ασφαλιστική
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών