Τράπεζα Πειραιώς: παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών για άτομα με αναπηρία, με την αξιοποίηση της τεχνολογίας
Τη δέσμευση για την διευκόλυνση της πρόσβασης σε τραπεζικές εργασίες των ατόμων με αναπηρίες υλοποιεί η Τράπεζα Πειραιώς, με καινοτόμες σε ευρωπαϊκό επίπεδο πρωτοβουλίες.
Σημειώνεται ότι τις κατευθύνσεις για να αρθούν τα εμπόδια συμμετοχής στην κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα, και να είναι δυνατή η ισότιμη πρόσβαση σε όλους δίνει Ευρωπαϊκή Πράξη.
Όπως επισημαίνουν στελέχη της Τράπεζας Πειραιώς με γνώση του θέματος, πριν ακόμη πραγματοποιηθεί η ενσωμάτωση των σχετικών κανονισμών στην νομοθεσία, η Τράπεζα Πειραιώς έχει προχωρήσει, με καινοτόμο προσέγγιση, σε ενέργειες που θεωρούνται πρωτοποριακές εντός και εκτός Ελλάδας, προκειμένου να ανταποκριθεί στις εξειδικευμένες ανάγκες των ατόμων με αναπηρία, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας.
Ευχέρειες, όπως η πραγματοποίηση συναλλαγών σε ταμείο χωρίς την ανάγκη παράστασης και υπογραφής μαρτύρων για άτομα με προβλήματα όρασης ή με ταμίες εκπαιδευμένους στη νοηματική γλώσσα για άτομα με προβλήματα ακοής, είναι καίριες για την προσβασιμότητα των τραπεζών από τα άτομα με αναπηρία σε συνθήκες αξιοπρέπειας, και αποτελούν δικαίωμα και διευκόλυνση χιλιάδων πολιτών, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι των ομοσπονδιών ατόμων με αναπηρία, προτρέποντας όλες τις τράπεζες να ακολουθήσουν το ίδιο παράδειγμα.
Κατά την πρόσφατη ξενάγηση στο e-branch της Τράπεζας Πειραιώς στους Αμπελόκηπους, παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της Τράπεζας, Χρήστου Μεγάλου, οι εκπρόσωποι των ομοσπονδιών τόνισαν ότι η πρωτοβουλία της Τράπεζας Πειραιώς καλύπτει μεγάλο φάσμα από τα διαχρονικά αιτήματα του αναπηρικού κινήματος σε σχέση με τις συναλλαγές με το τραπεζικό σύστημα.
Όπως τόνισε ο κ. Μεγάλου, "θεωρώντας ότι αποτελεί χρέος μας, θα συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα σας, προσπαθώντας συνεχώς να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες και τις παροχές μας".
Για τη δημιουργία των e-branch, η Τράπεζα Πειραιώς βρισκόταν σε συνεχή διαβούλευση με τις Εθνικές Αναπηρικές Ομοσπονδίες και τη στενή αυτή συνεργασία που συνεχίζεται, υπογραμμίζει η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), η οποία ζητά ανάλογες πρωτοβουλίες και από τις άλλες τράπεζες.
Η Τράπεζα Πειραιώς συνεχίζοντας στην ίδια φιλοσοφία, υλοποιεί παρόμοιες υπηρεσίες για το σύνολο του δικτύου της και όπως αναφέρει ο κ. Μεγάλου "ελπίζουμε ότι αυτή η προσπάθεια θα εμπνεύσει και άλλους οργανισμούς και φορείς ώστε να γίνουν ακόμα περισσότερα βήματα για μια καλύτερη κοινωνία για όλους".
Στα e-branch παρέχεται σειρά ειδικών υπηρεσιών για πελάτες με προβλήματα όρασης και ακοής. Για παράδειγμα παρέχεται η δυνατότητα διενέργειας συναλλαγών ταμείου για πρώτη φορά χωρίς την ανάγκη παράστασης και υπογραφής μαρτύρων, με χρήση της υπηρεσίας "Ταμίας από Απόσταση", όπου ο πελάτης επικοινωνεί μέσω video κλήσης με έμπειρο ταμία της Τράπεζας. Παράλληλα είναι πλήρως προσβάσιμο σε χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων.
Ειδικότερα, παρέχονται υπηρεσίες για άτομα με προβλήματα όρασης:
-καθοδήγηση του πελάτη από υπεύθυνο εξυπηρέτησης κατά την παραμονή του στο κατάστημα.
-πραγματοποίηση συναλλαγών ταμείου μέσω της υπηρεσίας "Ταμίας από Απόσταση" με τη βοηθητική χρήση ειδικής σήμανσης στο μηχάνημα σε γραφή Braille, χωρίς την ανάγκη παράστασης και υπογραφής μαρτύρων.
-δυνατότητα πλοήγησης και εκπαίδευσης στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής winbank με τη χρήση φωνητικής υποστήριξης.
-εγγραφή στη winbank, χωρίς να είναι απαραίτητη η χειρόγραφη υπογραφή συμβάσεων.
Για άτομα με προβλήματα ακοής:
-συναλλαγές ταμείου με εκπαιδευμένους στη νοηματική γλώσσα ταμίες.
-οθόνη αφής με διαδραστικό χάρτη για πληροφόρηση σχετικά με τις προσφερόμενες στο e-branch συναλλαγές και τα διαθέσιμα μηχανήματα.
Για άτομα με κινητικά προβλήματα:
-εύκολη μετακίνηση στους εσωτερικούς χώρους του καταστήματος.
-καθοδήγηση του πελάτη από υπεύθυνο εξυπηρέτησης κατά την παραμονή του στο κατάστημα.
-εξυπηρέτηση στο ύψος του αμαξιδίου με την υπηρεσία "Ταμίας από Απόσταση".
www.bankingnews.gr
Σημειώνεται ότι τις κατευθύνσεις για να αρθούν τα εμπόδια συμμετοχής στην κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα, και να είναι δυνατή η ισότιμη πρόσβαση σε όλους δίνει Ευρωπαϊκή Πράξη.
Όπως επισημαίνουν στελέχη της Τράπεζας Πειραιώς με γνώση του θέματος, πριν ακόμη πραγματοποιηθεί η ενσωμάτωση των σχετικών κανονισμών στην νομοθεσία, η Τράπεζα Πειραιώς έχει προχωρήσει, με καινοτόμο προσέγγιση, σε ενέργειες που θεωρούνται πρωτοποριακές εντός και εκτός Ελλάδας, προκειμένου να ανταποκριθεί στις εξειδικευμένες ανάγκες των ατόμων με αναπηρία, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας.
Ευχέρειες, όπως η πραγματοποίηση συναλλαγών σε ταμείο χωρίς την ανάγκη παράστασης και υπογραφής μαρτύρων για άτομα με προβλήματα όρασης ή με ταμίες εκπαιδευμένους στη νοηματική γλώσσα για άτομα με προβλήματα ακοής, είναι καίριες για την προσβασιμότητα των τραπεζών από τα άτομα με αναπηρία σε συνθήκες αξιοπρέπειας, και αποτελούν δικαίωμα και διευκόλυνση χιλιάδων πολιτών, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι των ομοσπονδιών ατόμων με αναπηρία, προτρέποντας όλες τις τράπεζες να ακολουθήσουν το ίδιο παράδειγμα.
Κατά την πρόσφατη ξενάγηση στο e-branch της Τράπεζας Πειραιώς στους Αμπελόκηπους, παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της Τράπεζας, Χρήστου Μεγάλου, οι εκπρόσωποι των ομοσπονδιών τόνισαν ότι η πρωτοβουλία της Τράπεζας Πειραιώς καλύπτει μεγάλο φάσμα από τα διαχρονικά αιτήματα του αναπηρικού κινήματος σε σχέση με τις συναλλαγές με το τραπεζικό σύστημα.
Όπως τόνισε ο κ. Μεγάλου, "θεωρώντας ότι αποτελεί χρέος μας, θα συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα σας, προσπαθώντας συνεχώς να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες και τις παροχές μας".
Για τη δημιουργία των e-branch, η Τράπεζα Πειραιώς βρισκόταν σε συνεχή διαβούλευση με τις Εθνικές Αναπηρικές Ομοσπονδίες και τη στενή αυτή συνεργασία που συνεχίζεται, υπογραμμίζει η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), η οποία ζητά ανάλογες πρωτοβουλίες και από τις άλλες τράπεζες.
Η Τράπεζα Πειραιώς συνεχίζοντας στην ίδια φιλοσοφία, υλοποιεί παρόμοιες υπηρεσίες για το σύνολο του δικτύου της και όπως αναφέρει ο κ. Μεγάλου "ελπίζουμε ότι αυτή η προσπάθεια θα εμπνεύσει και άλλους οργανισμούς και φορείς ώστε να γίνουν ακόμα περισσότερα βήματα για μια καλύτερη κοινωνία για όλους".
Στα e-branch παρέχεται σειρά ειδικών υπηρεσιών για πελάτες με προβλήματα όρασης και ακοής. Για παράδειγμα παρέχεται η δυνατότητα διενέργειας συναλλαγών ταμείου για πρώτη φορά χωρίς την ανάγκη παράστασης και υπογραφής μαρτύρων, με χρήση της υπηρεσίας "Ταμίας από Απόσταση", όπου ο πελάτης επικοινωνεί μέσω video κλήσης με έμπειρο ταμία της Τράπεζας. Παράλληλα είναι πλήρως προσβάσιμο σε χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων.
Ειδικότερα, παρέχονται υπηρεσίες για άτομα με προβλήματα όρασης:
-καθοδήγηση του πελάτη από υπεύθυνο εξυπηρέτησης κατά την παραμονή του στο κατάστημα.
-πραγματοποίηση συναλλαγών ταμείου μέσω της υπηρεσίας "Ταμίας από Απόσταση" με τη βοηθητική χρήση ειδικής σήμανσης στο μηχάνημα σε γραφή Braille, χωρίς την ανάγκη παράστασης και υπογραφής μαρτύρων.
-δυνατότητα πλοήγησης και εκπαίδευσης στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής winbank με τη χρήση φωνητικής υποστήριξης.
-εγγραφή στη winbank, χωρίς να είναι απαραίτητη η χειρόγραφη υπογραφή συμβάσεων.
Για άτομα με προβλήματα ακοής:
-συναλλαγές ταμείου με εκπαιδευμένους στη νοηματική γλώσσα ταμίες.
-οθόνη αφής με διαδραστικό χάρτη για πληροφόρηση σχετικά με τις προσφερόμενες στο e-branch συναλλαγές και τα διαθέσιμα μηχανήματα.
Για άτομα με κινητικά προβλήματα:
-εύκολη μετακίνηση στους εσωτερικούς χώρους του καταστήματος.
-καθοδήγηση του πελάτη από υπεύθυνο εξυπηρέτησης κατά την παραμονή του στο κατάστημα.
-εξυπηρέτηση στο ύψος του αμαξιδίου με την υπηρεσία "Ταμίας από Απόσταση".
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών