Τελευταία Νέα
Δελτία Τύπου

Η δημιουργία της πολιτικής αεροπορίας στην Ελλάδα μέσα από τη «Μηχανή του Χρόνου»

tags :
Η δημιουργία της πολιτικής αεροπορίας στην Ελλάδα μέσα από τη «Μηχανή του Χρόνου»
Η δημιουργία της πολιτικής αεροπορίας στην Ελλάδα μέσα από τη «Μηχανή του Χρόνου»
Στη δημιουργία της πολιτικής αεροπορίας στην Ελλάδα είναι αφιερωμένο το νέο επεισόδιο της «Μηχανής του Χρόνου» με τον Χρίστο Βασιλόπουλο, το οποίο θα προβληθεί την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου στις 21.00 στο COSMOTE HISTORY HD.  
Η αναδρομή της εκπομπής ξεκινά από το 1925, όταν δόθηκε η πρώτη άδεια δημιουργίας αεροπορικής εταιρείας. Ωστόσο, η σύμβαση καταγγέλθηκε ως σκανδαλώδης και μετά από πέντε χρόνια, η εταιρεία δεν είχε ούτε ένα αεροπλάνο. Το πρώτο εμπορικό δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε από την Ελληνική Εταιρεία Εναέριων Συγκοινωνιών, με πρώτο επιβάτη τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Όμως και αυτή η εταιρεία οδηγήθηκε σύντομα στην πτώχευση εξαιτίας των εκπτώσεων που επέβαλε το κράτος, των υψηλών μισθών και των τεράστιων εξόδων που προέκυψαν.
Το 1935 δημιουργήθηκε η ΤΑΕ ΑΕ (Τεχνικές Αεροπορικές Εκμεταλλεύσεις) - Εθνικές Αεροπορικές Γραμμές. Τα αεροπλάνα της συμμετείχαν στην πολεμική προσπάθεια την περίοδο της Κατοχής. Στη συνέχεια, όμως, πέρασε στους Γερμανούς. Η εταιρεία λειτούργησε ξανά μετά τον πόλεμο.
H έρευνα της «Μηχανής του Χρόνου» πλαισιώνεται, επίσης, από μαρτυρίες για τα πρώτα αεροπορικά δυστυχήματα, με θύματα σημαντικές προσωπικότητες της εποχής, τα οποία κλόνισαν την εμπιστοσύνη του κόσμου. Ωστόσο, οι προσπάθειες να δημιουργηθεί ένας αξιόπιστος αεροπορικός στόλος, παρά τα τεράστια οικονομικά προβλήματα, συνεχίστηκαν και η Ελλάδα έφθασε να διαθέτει τέσσερις αεροπορικές εταιρείες, που ήταν ωστόσο ζημιογόνες.
Το επεισόδιο ολοκληρώνεται με την ίδρυση της Ολυμπιακής Αεροπορίας από τον Αριστοτέλη Ωνάση τη δεκαετία του ‘50, η οποία αποτέλεσε έναυσμα για την έναρξη μιας νέας εποχής για τις αερομεταφορές όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Στελέχη της τότε εταιρείας εξηγούν στην κάμερα της εκπομπής πώς βγήκε το όνομα «Ολυμπιακή Αεροπορία», σε τι ενέργειες προχώρησε ο «Έλληνας Κροίσος» προκειμένου να διοικεί μία κερδοφόρο εταιρεία και πώς ξεπεράστηκε η διαμάχη με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή για το σήμα της εταιρείας, με ένα απλό τέχνασμα του Ωνάση.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης