Συμμετέχουν πλοία και αεροσκάφη από έξι χώρες - Πρώτη προτεραιότητα η ανέλκυση των κομματιών που εντόπισαν οι δορυφόροι
(upd) Άρχισαν σήμερα εκ νέου οι έρευνες για την ανεύρεση των συντριμμιών και του μαύρου κουτιού του Boeing των Μαλαισιανών Αερογραμμών στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, όπου εκτιμάται ότι συνετρίβη, μετά τη διακοπή τους χθες, εξαιτίας των αντίξοων καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή.
Πλέον, δίνεται μάχη με τον χρόνο για την ανεύρεση του μαύρου κουτιού, καθώς από τις 30 ημέρες διάρκειας λειτουργίας του έχουν ήδη παρέλθει οι δεκαοκτώ.
Εν τω μεταξύ, νέες εικόνες από γαλλικό δορυφόρο, στις 23 Μαρτίου, εντόπισαν 122 ύποπτα αντικείμενα σε μια περιοχή του Ινδικού Ωκεανού, κάποια εκ των οποίων είχαν μήκος μεγαλύτερο των 23 μέτρων.
Κάποια από αυτά ήταν ανοιχτόχρωμα, καταδεικνύοντας πιθανώς συμπαγές υλικό.
Τα αντικείμενα εντοπίστηκαν περίπου 2.500 χιλιόμετρα από το Περθ.
«Πρόκειται για μια ακόμη ένδειξη που θα βοηθήσει στις έρευνες», σημείσε ο εκτελών χρέη υπουργού Μεταφορών, Hishammuddin Bin Hussein, σήμερα Τετάρτη.
Στην επιχείρηση, σημειωτέον, λαμβάνουν μέρος 12 αεροσκάφη από την Αυστραλία, ενώ συνολικά στην επιχείρηση η οποία έχει επικεντρωθεί σε συγκεκριμένη περιοχή του νότιου Ινδικού, συμμετέχουν πλοία και αεροσκάφη από έξι χώρες, ήτοι την Κίνα, την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και τη Νότιο Κορέα.
Σημειώνεται ότι οι έρευνες στον βόρειο άξονα από το Βιετνάμ μέχρι το Καζακστάν έχουν πλέον σταματήσει και πλέον οι έρευνες έχουν επικεντρωθεί στον νότιο Ινδικό Ωκεανό.
«Σήμερα θα διεξαχθούν έρευνες σε τρεις ζώνες που καλύπτουν 80.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα», ανακοίνωσε η Αυστραλιανή Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας (AMSA), η οποία συντονίζει τις επιχειρήσεις.
Πρώτη προτεραιότητα αποτελεί η ανέλκυση των κομματιών που εντόπισαν οι δορυφόροι.
Χθες, Τρίτη, ένα αυστραλιανό πλοίο, το HMAS Success, βρέθηκε κοντά στα αντικείμενα που αναζητούνται για να ταυτοποιηθούν, όταν αναγκάσθηκε να διακόψει τις έρευνες εξαιτίας κυμάτων που έφθαναν σε ύψος πάνω από τέσσερα μέτρα.
Επίσης, στην περιοχή έχουν φθάσει τέσσερα κινεζικά πλοία.
Πάντως, ακόμα και αν βρεθούν αυτά τα κομμάτια, ενδεχομένως να χρειαστούν μήνες ή και χρόνια για την ανεύρεση του ίδιου του αεροπλάνου.
Βρετανοί ειδικοί σε δηλώσεις τους στο BBC εξήγησαν ότι ο πυθμένας του ωκεανού στο συγκεκριμένο σημείο είναι σχεδόν άγνωστος.
Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, «γνωρίζουμε περισσότερα για την επιφάνεια της Σελήνης παρά για τον πυθμένα στο συγκεκριμένο σημείο».
Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας, Τόνι Άμποτ, διαβεβαίωσε πως οι έρευνες θα συνεχισθούν μέχρι που να μην υπάρχει η παραμικρή ελπίδα να βρεθεί κάτι.
Όπως επισήμανε, «θα συνεχίσουμε να ψάχνουμε επειδή το οφείλουμε στους συγγενείς των επιβατών να κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να λύσουμε αυτό το αίνγιμα».
Εν τω μεταξύ, τα μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν πως ο πρωθυπουργός της Κίνας Λι Κετσιάνγκ κάλεσε τη Μαλαισία να παράσχει περισσότερες πληροφορίες για την πτήση MH370, ενώ εξέφρασε την ελπίδα οι Βρετανοί να δώσουν στο Πεκίνο τα δορυφορικά δεδομένα σχετικά με την πτήση MH370, τα οποία έχει συγκεντρώσει η εταιρεία Inmarsat.
Επίσης, ο κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ ανακοίνωσε ότι θα στείλει ειδικό απεσταλμένο στην Κουάλα Λουμπούρ για διαβουλεύσεις με τη μαλαισιανή κυβέρνηση σχετικά με το αγνοούμενο αεροσκάφος.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας των συγγενών στην πρεσβεία της Μαλαισίας στο Πεκίνο
Εξαγριωμένοι οι συγγενείς των επιβαινόντων, διαδήλωσαν εναντίον της πρεσβείας της Μαλαισίας στο Πεκίνο χθες, Τρίτη, προκειμένου να εκφράσουν την οργή τους εναντίον των μαλαισιανών αρχών.
Περισσότεροι από 300 συγγενείς και φίλοι των επιβαινόντων της εξαφανισμένης πτήσης συγκεντρώθηκαν, ενώ εκατοντάδες αστυνομικοί εμπόδισαν τα μέσα ενημέρωσης να πλησιάσουν, καθώς οι διαμαρτυρόμενοι προσέγγιζαν τις πύλες της πρεσβείας.
Πολλοί εκ των συγκεντρωμένων φορούσαν λευκές μπλούζες, στις οποίες αναγραφόταν: «Παρακαλούμε, προσευχηθείτε για τους επιβάτες της πτήσης MH370. Προσευχόμαστε για την ασφαλή επιστροφή τους».
Άλλοι κρατούσαν πλακάτ με μηνύματα εναντίον της μαλαισιανής κυβέρνησης, από την οποία ζητούσαν να πει την αλήθεια.
Πρώτες νομικές ενέργειες εναντίον των Μαλαισιανών Αερογραμμών και της Boeing
Εν τω μεταξύ, αμερικανικό δικηγορικό γραφείο που ενεργεί εκ μέρους συγγενή ενός εκ των επιβαινόντων στην πτήση, ζήτησε χθες από δικαστή να διατάξει τις Μαλαισιανές Αερογραμμές και την Boeing, την κατασκευάστρια εταιρεία του αεροπλάνου, να προσκομίσουν έγγραφα και πληροφορίες σχετικά με το εξαφανισμένο αεροσκάφος με τους 239 επιβαίνοντες.
Η δικηγόρος ζητά συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με τις μπαταρίες, λεπτομέρειες για τα συστήματα πυρασφάλειας και οξυγόνου, καθώς και στοιχεία σχετικά με την άτρακτο.
Αν και στην αγωγή αναφέρονται τόσο η Boeing, όσο και η Malaysia Airlines, το βάρος πέφτει στην κατασκευάστρια εταιρεία, διότι η Ribbeck Law θεωρεί ότι το αεροπορικό δυστύχημα οφείλεται σε μηχανική βλάβη, δήλωσαν δικηγόροι της εταιρείας του Σικάγο.
«Η δική μας θεωρία για την υπόθεση είναι ότι υπήρξε βλάβη στα συστήματα στο πιλοτήριο, η οποία είναι πιθανόν να προκάλεσε πυρκαγιά που οδήγησε στην απώλεια των αισθήσεων του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη, ή ίσως εξαιτίας ελαττώματος στην άτρακτο προκλήθηκε αποσυμπίεση στην καμπίνα, που επίσης προκάλεσε την απώλεια των αισθήσεων του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη», δήλωσε η επικεφαλής του τμήματος αεροπορικών περιστατικών της εταιρείας.
«Το αεροπλάνο ήταν αεροπλάνο-φάντασμα για πολλές ώρες πριν εξαντληθούν τα καύσιμα», ανέφερε.
Το αμερικανικό δικηγορικό γραφείο δεν αποκάλυψε το ύψος της αποζημίωσης που θα απαιτήσει, αλλά τόνισε ότι ανέρχεται σε «πολλά εκατομμύρια δολάρια».
Η εταιρεία, σημειωτέον, εκπροσωπεί δεκάδες συγγενείς και επιβάτες της πτήσης 214 της Asiana Airlines που κατέπεσε κατά την προσγείωσή της στο αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο, στις 6 Ιουλίου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τρεις επιβάτες και να τραυματισθούν 180.
Σημειώνεται ότι το διεθνές δίκαιο υπαγορεύει πού μπορούν να ασκηθούν αγωγές εναντίον μιας αεροπορικής εταιρείας.
Οι οικογένειες των θυμάτων έχουν τη δυνατότητα να κινήσουν νομικές διαδικασίες σε χώρες, όπως εκείνη από την οποία αγοράστηκα τα εισιτήρια, αλλά και εκεί όπου εδρεύει η αεροπορική εταιρεία, όπως μπορούν επίσης και στη χώρα τελικό προορισμό του επιβάτη.
Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότερες αγωγές κατά των Μαλαισιανών Αερογραμμών θα κατατεθούν στην Κίνα ή τη Μαλαισία.
(Πρώτη ενημέρωση 09:26, 26 Μαρτίου 2014)
www.bankingnews.gr
Πλέον, δίνεται μάχη με τον χρόνο για την ανεύρεση του μαύρου κουτιού, καθώς από τις 30 ημέρες διάρκειας λειτουργίας του έχουν ήδη παρέλθει οι δεκαοκτώ.
Εν τω μεταξύ, νέες εικόνες από γαλλικό δορυφόρο, στις 23 Μαρτίου, εντόπισαν 122 ύποπτα αντικείμενα σε μια περιοχή του Ινδικού Ωκεανού, κάποια εκ των οποίων είχαν μήκος μεγαλύτερο των 23 μέτρων.
Κάποια από αυτά ήταν ανοιχτόχρωμα, καταδεικνύοντας πιθανώς συμπαγές υλικό.
Τα αντικείμενα εντοπίστηκαν περίπου 2.500 χιλιόμετρα από το Περθ.
«Πρόκειται για μια ακόμη ένδειξη που θα βοηθήσει στις έρευνες», σημείσε ο εκτελών χρέη υπουργού Μεταφορών, Hishammuddin Bin Hussein, σήμερα Τετάρτη.
Στην επιχείρηση, σημειωτέον, λαμβάνουν μέρος 12 αεροσκάφη από την Αυστραλία, ενώ συνολικά στην επιχείρηση η οποία έχει επικεντρωθεί σε συγκεκριμένη περιοχή του νότιου Ινδικού, συμμετέχουν πλοία και αεροσκάφη από έξι χώρες, ήτοι την Κίνα, την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και τη Νότιο Κορέα.
Σημειώνεται ότι οι έρευνες στον βόρειο άξονα από το Βιετνάμ μέχρι το Καζακστάν έχουν πλέον σταματήσει και πλέον οι έρευνες έχουν επικεντρωθεί στον νότιο Ινδικό Ωκεανό.
«Σήμερα θα διεξαχθούν έρευνες σε τρεις ζώνες που καλύπτουν 80.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα», ανακοίνωσε η Αυστραλιανή Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας (AMSA), η οποία συντονίζει τις επιχειρήσεις.
Πρώτη προτεραιότητα αποτελεί η ανέλκυση των κομματιών που εντόπισαν οι δορυφόροι.
Χθες, Τρίτη, ένα αυστραλιανό πλοίο, το HMAS Success, βρέθηκε κοντά στα αντικείμενα που αναζητούνται για να ταυτοποιηθούν, όταν αναγκάσθηκε να διακόψει τις έρευνες εξαιτίας κυμάτων που έφθαναν σε ύψος πάνω από τέσσερα μέτρα.
Επίσης, στην περιοχή έχουν φθάσει τέσσερα κινεζικά πλοία.
Πάντως, ακόμα και αν βρεθούν αυτά τα κομμάτια, ενδεχομένως να χρειαστούν μήνες ή και χρόνια για την ανεύρεση του ίδιου του αεροπλάνου.
Βρετανοί ειδικοί σε δηλώσεις τους στο BBC εξήγησαν ότι ο πυθμένας του ωκεανού στο συγκεκριμένο σημείο είναι σχεδόν άγνωστος.
Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, «γνωρίζουμε περισσότερα για την επιφάνεια της Σελήνης παρά για τον πυθμένα στο συγκεκριμένο σημείο».
Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας, Τόνι Άμποτ, διαβεβαίωσε πως οι έρευνες θα συνεχισθούν μέχρι που να μην υπάρχει η παραμικρή ελπίδα να βρεθεί κάτι.
Όπως επισήμανε, «θα συνεχίσουμε να ψάχνουμε επειδή το οφείλουμε στους συγγενείς των επιβατών να κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να λύσουμε αυτό το αίνγιμα».
Εν τω μεταξύ, τα μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν πως ο πρωθυπουργός της Κίνας Λι Κετσιάνγκ κάλεσε τη Μαλαισία να παράσχει περισσότερες πληροφορίες για την πτήση MH370, ενώ εξέφρασε την ελπίδα οι Βρετανοί να δώσουν στο Πεκίνο τα δορυφορικά δεδομένα σχετικά με την πτήση MH370, τα οποία έχει συγκεντρώσει η εταιρεία Inmarsat.
Επίσης, ο κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ ανακοίνωσε ότι θα στείλει ειδικό απεσταλμένο στην Κουάλα Λουμπούρ για διαβουλεύσεις με τη μαλαισιανή κυβέρνηση σχετικά με το αγνοούμενο αεροσκάφος.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας των συγγενών στην πρεσβεία της Μαλαισίας στο Πεκίνο
Εξαγριωμένοι οι συγγενείς των επιβαινόντων, διαδήλωσαν εναντίον της πρεσβείας της Μαλαισίας στο Πεκίνο χθες, Τρίτη, προκειμένου να εκφράσουν την οργή τους εναντίον των μαλαισιανών αρχών.
Περισσότεροι από 300 συγγενείς και φίλοι των επιβαινόντων της εξαφανισμένης πτήσης συγκεντρώθηκαν, ενώ εκατοντάδες αστυνομικοί εμπόδισαν τα μέσα ενημέρωσης να πλησιάσουν, καθώς οι διαμαρτυρόμενοι προσέγγιζαν τις πύλες της πρεσβείας.
Πολλοί εκ των συγκεντρωμένων φορούσαν λευκές μπλούζες, στις οποίες αναγραφόταν: «Παρακαλούμε, προσευχηθείτε για τους επιβάτες της πτήσης MH370. Προσευχόμαστε για την ασφαλή επιστροφή τους».
Άλλοι κρατούσαν πλακάτ με μηνύματα εναντίον της μαλαισιανής κυβέρνησης, από την οποία ζητούσαν να πει την αλήθεια.
Πρώτες νομικές ενέργειες εναντίον των Μαλαισιανών Αερογραμμών και της Boeing
Εν τω μεταξύ, αμερικανικό δικηγορικό γραφείο που ενεργεί εκ μέρους συγγενή ενός εκ των επιβαινόντων στην πτήση, ζήτησε χθες από δικαστή να διατάξει τις Μαλαισιανές Αερογραμμές και την Boeing, την κατασκευάστρια εταιρεία του αεροπλάνου, να προσκομίσουν έγγραφα και πληροφορίες σχετικά με το εξαφανισμένο αεροσκάφος με τους 239 επιβαίνοντες.
Η δικηγόρος ζητά συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με τις μπαταρίες, λεπτομέρειες για τα συστήματα πυρασφάλειας και οξυγόνου, καθώς και στοιχεία σχετικά με την άτρακτο.
Αν και στην αγωγή αναφέρονται τόσο η Boeing, όσο και η Malaysia Airlines, το βάρος πέφτει στην κατασκευάστρια εταιρεία, διότι η Ribbeck Law θεωρεί ότι το αεροπορικό δυστύχημα οφείλεται σε μηχανική βλάβη, δήλωσαν δικηγόροι της εταιρείας του Σικάγο.
«Η δική μας θεωρία για την υπόθεση είναι ότι υπήρξε βλάβη στα συστήματα στο πιλοτήριο, η οποία είναι πιθανόν να προκάλεσε πυρκαγιά που οδήγησε στην απώλεια των αισθήσεων του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη, ή ίσως εξαιτίας ελαττώματος στην άτρακτο προκλήθηκε αποσυμπίεση στην καμπίνα, που επίσης προκάλεσε την απώλεια των αισθήσεων του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη», δήλωσε η επικεφαλής του τμήματος αεροπορικών περιστατικών της εταιρείας.
«Το αεροπλάνο ήταν αεροπλάνο-φάντασμα για πολλές ώρες πριν εξαντληθούν τα καύσιμα», ανέφερε.
Το αμερικανικό δικηγορικό γραφείο δεν αποκάλυψε το ύψος της αποζημίωσης που θα απαιτήσει, αλλά τόνισε ότι ανέρχεται σε «πολλά εκατομμύρια δολάρια».
Η εταιρεία, σημειωτέον, εκπροσωπεί δεκάδες συγγενείς και επιβάτες της πτήσης 214 της Asiana Airlines που κατέπεσε κατά την προσγείωσή της στο αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο, στις 6 Ιουλίου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τρεις επιβάτες και να τραυματισθούν 180.
Σημειώνεται ότι το διεθνές δίκαιο υπαγορεύει πού μπορούν να ασκηθούν αγωγές εναντίον μιας αεροπορικής εταιρείας.
Οι οικογένειες των θυμάτων έχουν τη δυνατότητα να κινήσουν νομικές διαδικασίες σε χώρες, όπως εκείνη από την οποία αγοράστηκα τα εισιτήρια, αλλά και εκεί όπου εδρεύει η αεροπορική εταιρεία, όπως μπορούν επίσης και στη χώρα τελικό προορισμό του επιβάτη.
Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότερες αγωγές κατά των Μαλαισιανών Αερογραμμών θα κατατεθούν στην Κίνα ή τη Μαλαισία.
(Πρώτη ενημέρωση 09:26, 26 Μαρτίου 2014)
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών