Τελευταία Νέα
Διεθνή

Τα αεροδρόμια της Ευρώπης χτυπήθηκαν από την πτώση του ρούβλι

Τα αεροδρόμια της Ευρώπης χτυπήθηκαν από την πτώση του ρούβλι
Τεσσερις φορές περισσότερα, από τον μέσο επιβάτη, ξοδεύουν οι Ρώσοι
Η πτώση του ρωσικού νομίσματος, ρούβλι, επηρέασε τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, που είδαν τις λιανικές πωλήσεις τους να υποφέρουν.
Η αδυναμία των Ρώσων, που ξοδεύουν τέσσερις φορές περισσότερα χρήματα από τον μέσο ταξιδιώτη,  να ταξιδέψουν, επηρέασαν τις λιανικές πωλήσεις στα αεροδρόμια, που υπό κανονικές συνθήκες αποτελούν τα 2/3 των κερδών.
Η κρίση την Ουκρανία και η ενισχυμένη δύναμη του ευρώ, της στερλίνας και του ελβετικού φράγκου έναντι των νομισμάτων των αναδυόμενων αγορών, έχουν χτυπήσει τις λιανικές πωλήσεις σε κόμβους από το Λονδίνο ως την Φρανκφούρτη, με τα αεροδρόμια των πόλεων αυτών να βρίσκονται στην χειρότερη κατάσταση.
«Αντιλαμβανόμαστε τις συνέπειες», δήλωσε ο Pierre Viarnaud, ανώτερο στέλεχος της Gebr. Heinemann SE & Co, η οποία λειτουργεί 230 καταστήματα σε 61 αεροδρόμια, ενώ συμπλήρωσε ότι «στη Μόσχα, έχουμε μια σημαντική πτώση στην δαπάνη ανά επιβάτη. Στο Κίεβο, είναι ακόμη πιο δραματική, καθώς οι δαπάνες έπεσαν κατά το ήμισυ από την περασμένη χρονιά».
Οι Ρώσοι δεν ταξιδεύουν εκτός Ρωσίας, αλλά και όταν ταξιδεύουν είναι πολύ πιο φειδωλοί στα έξοδά τους, μετά το ιστορικό χαμηλό του 51% του ρούβλι, έναντι του ευρώ, ενώ δεν έμεινε ανεπηρέαστο το ουκρανική εθνικό νόμισμα που έπεσε κατά 30%.
Σε μια άσχημη περίοδο για τα αεροδρόμια, έρχεται η πτώση στις πωλήσεις, καθώς έχουν αποφασίσει να θέσουν τις λιανικές πωλήσεις στο επίκεντρο της οικονομικής δραστηριότητάς τους.
Το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του Λονδίνου επεκτάθηκε στις 4 Ιουνίου με αυτό τον σκοπό, ενώ στο νέο χώρο άνοιξαν 33 σημεία λιανικού εμπορίου, και με είδη πολυτελείας, όπως είναι η λονδρέζικη φίρμα Burberry.
Από την άλλη πλευρά, η Fraport AG, που διαχειρίζεται τον αερολιμένα της Φρανκφούρτης, σχεδιάζει επενδύσεις, με στόχο να αυξήσει το κατά κεφαλήν εισόδημα που έχει από τους επιβάτες της, από τα 3,6 ευρώ στα 4 ευρώ.
Το ρωσικό αγοραστικό κοινό θα ήταν το κλειδί για μια τέτοια ανάπτυξη, καθώς εμφανίζεται «αδηφάγο» για τα ευρωπαϊκά προϊόντα πολυτελείς, σύμφωνα με αναλυτές της HSBC.
Αρκεί κανείς να αναλογιστεί ότι τα έσοδα της Fraport από τους Ρώσους επιβάτες είναι τέσσερις φορές υψηλότερα από αυτά των μέσων επιβατών, ενώ οι Γερμανοί πολίτες, προσφέρουν έσοδα τρεις φορές μικρότερα, όπως δήλωσε και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας.
Η Fraport έχει να αντιμετωπίσει ένα ακόμα πρόβλημα, καθώς κατέχει μερίδιο στο αεροδρόμιο της Αγίας Πετρούπολης, δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ρωσίας, αλλά και σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς των Ρώσων τουριστών.
Λύση στο πρόβλημα θα ήταν και η στροφή στην κινεζική αγορά τουριστών, καθώς οι Κινέζοι επιβάτες ξοδεύουν 5,4 φορές περισσότερα από τον μέσο επιβάτη, περισσότερα και που τους Ρώσους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης