Σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες βρίσκονται οι βασικοί μέτοχοί της για την αναδιάρθρωσή της
Προς κρατικοποίηση φαίνεται να οδηγείται η εταιρεία Malaysia Airlines, μετά τα δύο αεροπορικά δυστυχήματα σε Ινδικό Ωκεανό και Ουκρανία που φαίνεται να της έδωσαν τη χαριστική βολή.
Ο μαλαισιανός αερομεταφορέας αναμένεται να περιέλθει στα χέρια του κρατικού επενδυτικού ταμείου Khazanah Nasional, που ήδη ελέγχει περί το 70% της εταιρείας.
Σύμφωνα με το Khazanah Nasional, η προσφορά του ύψους 1,4 δισ. ρίνγκιτ (429,9 εκατ. δολάρια) προς το δ.σ. της εταιρείας για την κρατικοποίηση της Malaysia Airlines αποτελεί το πρώτο βήμα του σχεδίου αναδιάρθρωσής της.
Το σχέδιο περιλαμβάνει την εξαγορά του ποσοστού μειοψηφίας, προσφέροντας μάλιστα premium 12,5% από το κλείσιμο της μετοχής την Πέμπτη, ενώ εν συνεχεία και όταν ολοκληρωθεί η εξαγορά, η εταιρεία θα βγει από το χρηματιστήριο.
Σημειώνεται ότι ήδη από σήμερα Παρασκευή, 8 Αυγούστου 2014, έχει αποφασιστεί αναστολή διαπραγμάτευσης της μετοχής της.
Σε ανακοίνωσή του το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τόνισε ότι τέθηκε υπόψη του η προσφορά του κρατικού επενδυτικού ταμείου Khazanah, την οποία κρίνουν «ιδιαίτερα καλή για να τη θέσουν προς ψήφιση από τους μετόχους».
Όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα του βρετανικού δικτύου BBC, τα δύο αεροπορικά δυστυχήματα στον Ινδικό Ωκεανό και την ανατολική Ουκρανία, έδωσαν τη χαριστική βολή στον μαλαισιανό αερομεταφορέα, ο οποίος ήδη από πριν αντιμετώπιζε προβλήματα, καθώς κατέγραφε ζημίες και η χρηματιστηριακή της αξία είχε πέσει 40% τους τελευταίους εννέα μήνες.
Σύμφωνα με το Khazanah Nasional, «θα χρειαστεί η συνεργασία όλων των πλευρών για την αναδιάρθρωση της εταιρείας, που θα αφορά τις δραστηριότητές της, το επιχειρηματικό της μοντέλο, τα οικονομικά, το προσωπικό και το ρυθμιστικό περιβάλλον».
Πρόσθεσε δε, ότι «τίποτα λιγότερο δεν θα απαιτηθεί για την αναβίωση της εθνικής αεροπορικής εταιρείας της χώρας και τη μετατροπή της σε κερδοφόρα εταιρεία, αλλά και για να εξυπηρετήσει τη λειτουργία της ως κρίσιμης για την εθνική ανάπτυξη εταιρείας».
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το οποίο επικαλείται πηγές που γνωρίζουν το θέμα, οι βασικοί μέτοχοι της αεροπορικής βρίσκονται ήδη σε διαπραγματεύσεις με τράπεζες για στρατηγική αναδιάρθρωση της εταιρείας, η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει μερική πώληση του τμήματος αεροναυπηγικής και αναβάθμιση του στόλου, ενώ εξετάζεται το πλήρες rebranding της εταιρείας ή ακόμη και συνεργασία με κάποιον άλλον διεθνή αερομεταφορέα.
Σύμφωνα με το κρατικό επενδυτικό ταμείο Khazanah, περισσότερες πληροφορίες επί του θέματος θα δοθούν στα τέλη Αυγούστου.
Σημειώνεται ότι και στο παρελθόν είχαν επιχειρηθεί προσπάθειες αναδιάρθρωσης της εταιρείας, οι οποίες όμως βρήκαν σθεναρή αντίσταση, λόγω των πολιτικών αντιδράσεων για τις περικοπές θέσεων εργασίας.
Ωστόσο, τώρα, το κύριο εργατικό συνδικάτο της Malysia Airlines δηλώνει πρόθυμο να στηρίξει το σχέδιο, θέτοντα ως όρο την αντικατάσταση του νύν διευθύνοντα συμβούλου της Ahmad Jauhari.
Σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής του συνδικάτου στο Reuters, «είχε τρία χρόνια να αλλάξει τα πράγματα. Το καταστήσαμε πολύ σαφές. Θα στηρίξουμε μία νέα ομάδα που έχει γνώση του χώρου και ακεραιότητα».
www.bankingnews.gr
Ο μαλαισιανός αερομεταφορέας αναμένεται να περιέλθει στα χέρια του κρατικού επενδυτικού ταμείου Khazanah Nasional, που ήδη ελέγχει περί το 70% της εταιρείας.
Σύμφωνα με το Khazanah Nasional, η προσφορά του ύψους 1,4 δισ. ρίνγκιτ (429,9 εκατ. δολάρια) προς το δ.σ. της εταιρείας για την κρατικοποίηση της Malaysia Airlines αποτελεί το πρώτο βήμα του σχεδίου αναδιάρθρωσής της.
Το σχέδιο περιλαμβάνει την εξαγορά του ποσοστού μειοψηφίας, προσφέροντας μάλιστα premium 12,5% από το κλείσιμο της μετοχής την Πέμπτη, ενώ εν συνεχεία και όταν ολοκληρωθεί η εξαγορά, η εταιρεία θα βγει από το χρηματιστήριο.
Σημειώνεται ότι ήδη από σήμερα Παρασκευή, 8 Αυγούστου 2014, έχει αποφασιστεί αναστολή διαπραγμάτευσης της μετοχής της.
Σε ανακοίνωσή του το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τόνισε ότι τέθηκε υπόψη του η προσφορά του κρατικού επενδυτικού ταμείου Khazanah, την οποία κρίνουν «ιδιαίτερα καλή για να τη θέσουν προς ψήφιση από τους μετόχους».
Όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα του βρετανικού δικτύου BBC, τα δύο αεροπορικά δυστυχήματα στον Ινδικό Ωκεανό και την ανατολική Ουκρανία, έδωσαν τη χαριστική βολή στον μαλαισιανό αερομεταφορέα, ο οποίος ήδη από πριν αντιμετώπιζε προβλήματα, καθώς κατέγραφε ζημίες και η χρηματιστηριακή της αξία είχε πέσει 40% τους τελευταίους εννέα μήνες.
Σύμφωνα με το Khazanah Nasional, «θα χρειαστεί η συνεργασία όλων των πλευρών για την αναδιάρθρωση της εταιρείας, που θα αφορά τις δραστηριότητές της, το επιχειρηματικό της μοντέλο, τα οικονομικά, το προσωπικό και το ρυθμιστικό περιβάλλον».
Πρόσθεσε δε, ότι «τίποτα λιγότερο δεν θα απαιτηθεί για την αναβίωση της εθνικής αεροπορικής εταιρείας της χώρας και τη μετατροπή της σε κερδοφόρα εταιρεία, αλλά και για να εξυπηρετήσει τη λειτουργία της ως κρίσιμης για την εθνική ανάπτυξη εταιρείας».
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το οποίο επικαλείται πηγές που γνωρίζουν το θέμα, οι βασικοί μέτοχοι της αεροπορικής βρίσκονται ήδη σε διαπραγματεύσεις με τράπεζες για στρατηγική αναδιάρθρωση της εταιρείας, η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει μερική πώληση του τμήματος αεροναυπηγικής και αναβάθμιση του στόλου, ενώ εξετάζεται το πλήρες rebranding της εταιρείας ή ακόμη και συνεργασία με κάποιον άλλον διεθνή αερομεταφορέα.
Σύμφωνα με το κρατικό επενδυτικό ταμείο Khazanah, περισσότερες πληροφορίες επί του θέματος θα δοθούν στα τέλη Αυγούστου.
Σημειώνεται ότι και στο παρελθόν είχαν επιχειρηθεί προσπάθειες αναδιάρθρωσης της εταιρείας, οι οποίες όμως βρήκαν σθεναρή αντίσταση, λόγω των πολιτικών αντιδράσεων για τις περικοπές θέσεων εργασίας.
Ωστόσο, τώρα, το κύριο εργατικό συνδικάτο της Malysia Airlines δηλώνει πρόθυμο να στηρίξει το σχέδιο, θέτοντα ως όρο την αντικατάσταση του νύν διευθύνοντα συμβούλου της Ahmad Jauhari.
Σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής του συνδικάτου στο Reuters, «είχε τρία χρόνια να αλλάξει τα πράγματα. Το καταστήσαμε πολύ σαφές. Θα στηρίξουμε μία νέα ομάδα που έχει γνώση του χώρου και ακεραιότητα».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών