Ο πιλότος φέρεται να προσθαλάσσωσε το αεροπλάνο, το οποίο βυθίστηκε στον Ινδικό ωκεανό
Πυκνώνει το μυστήριο για την χαμένη πτήση των Malaysian Airlines όπως τουλάχιστον προκύπτει από την πρώτη μελέτη που επιχειρεί βάσει των δεδομένων και της επιστημονικής γνώσης να αποκρυπτογραφήσει τι συνέβη στο αεροπλάνο που εκτελούσε το δρομολόγιο Πεκίνο – Κουάλα Λουμπούρ με 239 επιβάτες.
Το αεροπλάνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου του 2014 και έκτοτε και παρά τις πρωτόγνωρες σε μέγεθος επιχειρήσεις με τη συμμετοχή δεκάδων κρατών για τον εντοπισμό του, δεν έχει βρεθεί το οποιοδήποτε ίχνος του.
Σύμφωνα με τη μελέτη που εκπόνησε ο Evan Wilson, βετεράνος ερευνητής αεροπορικών δυστυχημάτων, οι επιβάτες της μοιραίας πτήσης πέθαναν από έλλειψη οξυγόνου πριν ο πιλότος πραγματοποιήσει μια ελεγχόμενη προσθαλάσσωση του αεροπλάνου στον Ινδικό ωκεανό όπου και βυθίστηκε.
Με αυτόν τον τρόπο δικαιολογείται το ότι δεν εντοπίστηκαν συντρίμμια του αεροπλάνου.
Βάσει της ανάλυσης, το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι ο πιλότος του αεροσκάφους Zaharie Ahmad Shah σκόπιμα έκλεισε την παροχή οξυγόνου στην καμπίνα του αεροπλάνου σχεδόν 4 ώρες πριν εξαφανιστεί από τα ραντάρ, και αφού ανέβασε το αεροσκάφος στα 39.000 πόδια.
Σύμφωνα με αυτό το σενάριο, ακόμα και αν έπεσαν αυτόματα οι μάσκες οξυγόνου, οι επιβάτες θα μπορούσαν να παραμείνουν ζωντανοί για 12 με 22 λεπτά, πριν λιποθυμήσουν, πέσουν σε κώμα και πεθάνουν.
Η εκδοχή αυτή πάντως αφορά εκείνους που θα πρόλαβαν να ανταποκριθούν στην εξέλιξη αυτή με μεγάλη ταχύτητα.
Διότι όπως αναφέρει η μελέτη, όσοι επιβάτες δεν αντέδρασαν ακαριαία ή μέσα σε 60 δευτερόλεπτα, θα λιποθύμησαν και θα πέθαναν σε 4 με 6 λεπτά.
Ωστόσο η μελέτη υποστηρίζει ότι αυτό δεν συνέβη με το πιλοτήριο.
Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως ο πιλότος αφού κλείδωσε εκτός του πιλοτηρίου τον συγκυβερνήτη, επέζησε για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα – τουλάχιστον για τρεις ώρες - καθώς φέρεται να είχε φροντίσει με κάποιον τρόπο να εξασφαλίσει επιπλέον οξυγόνο – πχ. με κάποια συσκευή – προκειμένου να φέρει εις πέρας το σχέδιο του.
Σχέδιο το οποίο προέβλεπε – σύμφωνα πάντα με την μελέτη – την προσθαλάσσωση του αεροπλάνου στον Ινδικό ωκεανό.
Όπως αναφέρεται, η προσθαλάσσωση πρέπει να έγινε με σχετικά ομαλό τρόπο, κάτι που ενδεχομένως δικαιολογεί και ότι δεν βρέθηκαν συντρίμμια.
Σε αυτήν την περίπτωση το αεροπλάνο βυθίστηκε ολόκληρο σε κάποιο σημείο του ωκεανού.
Ο Wilson υπογραμμίζει ότι κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα αφού εξέτασε κάθε δυνατό σενάριο, τονίζοντας ότι δεν είχε φανταστεί κατά την έναρξη της έρευνας ότι τα στοιχεία θα τον οδηγούσαν σε αυτές τις διαπιστώσεις.
Σημειώνεται πάντως πως ο μελετητής δεν μπορεί να δικαιολογήσει γιατί ο πιλότος αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτήν την ενέργεια.
«Ο Ahmad Shah ήταν γνωστός για τη μεθοδικότητα του, για την αγάπη του για την τεχνική και για τον εγωισμό του. Ενδεχομένως αυτή να ήταν η τελευταία, λυπηρή πράξη του προς την οικογένεια του και τον υπόλοιπο κόσμο: Βρείτε το…» αναφέρει ο αναλυτής.
www.bankingnews.gr
Το αεροπλάνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου του 2014 και έκτοτε και παρά τις πρωτόγνωρες σε μέγεθος επιχειρήσεις με τη συμμετοχή δεκάδων κρατών για τον εντοπισμό του, δεν έχει βρεθεί το οποιοδήποτε ίχνος του.
Σύμφωνα με τη μελέτη που εκπόνησε ο Evan Wilson, βετεράνος ερευνητής αεροπορικών δυστυχημάτων, οι επιβάτες της μοιραίας πτήσης πέθαναν από έλλειψη οξυγόνου πριν ο πιλότος πραγματοποιήσει μια ελεγχόμενη προσθαλάσσωση του αεροπλάνου στον Ινδικό ωκεανό όπου και βυθίστηκε.
Με αυτόν τον τρόπο δικαιολογείται το ότι δεν εντοπίστηκαν συντρίμμια του αεροπλάνου.
Βάσει της ανάλυσης, το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι ο πιλότος του αεροσκάφους Zaharie Ahmad Shah σκόπιμα έκλεισε την παροχή οξυγόνου στην καμπίνα του αεροπλάνου σχεδόν 4 ώρες πριν εξαφανιστεί από τα ραντάρ, και αφού ανέβασε το αεροσκάφος στα 39.000 πόδια.
Σύμφωνα με αυτό το σενάριο, ακόμα και αν έπεσαν αυτόματα οι μάσκες οξυγόνου, οι επιβάτες θα μπορούσαν να παραμείνουν ζωντανοί για 12 με 22 λεπτά, πριν λιποθυμήσουν, πέσουν σε κώμα και πεθάνουν.
Η εκδοχή αυτή πάντως αφορά εκείνους που θα πρόλαβαν να ανταποκριθούν στην εξέλιξη αυτή με μεγάλη ταχύτητα.
Διότι όπως αναφέρει η μελέτη, όσοι επιβάτες δεν αντέδρασαν ακαριαία ή μέσα σε 60 δευτερόλεπτα, θα λιποθύμησαν και θα πέθαναν σε 4 με 6 λεπτά.
Ωστόσο η μελέτη υποστηρίζει ότι αυτό δεν συνέβη με το πιλοτήριο.
Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως ο πιλότος αφού κλείδωσε εκτός του πιλοτηρίου τον συγκυβερνήτη, επέζησε για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα – τουλάχιστον για τρεις ώρες - καθώς φέρεται να είχε φροντίσει με κάποιον τρόπο να εξασφαλίσει επιπλέον οξυγόνο – πχ. με κάποια συσκευή – προκειμένου να φέρει εις πέρας το σχέδιο του.
Σχέδιο το οποίο προέβλεπε – σύμφωνα πάντα με την μελέτη – την προσθαλάσσωση του αεροπλάνου στον Ινδικό ωκεανό.
Όπως αναφέρεται, η προσθαλάσσωση πρέπει να έγινε με σχετικά ομαλό τρόπο, κάτι που ενδεχομένως δικαιολογεί και ότι δεν βρέθηκαν συντρίμμια.
Σε αυτήν την περίπτωση το αεροπλάνο βυθίστηκε ολόκληρο σε κάποιο σημείο του ωκεανού.
Ο Wilson υπογραμμίζει ότι κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα αφού εξέτασε κάθε δυνατό σενάριο, τονίζοντας ότι δεν είχε φανταστεί κατά την έναρξη της έρευνας ότι τα στοιχεία θα τον οδηγούσαν σε αυτές τις διαπιστώσεις.
Σημειώνεται πάντως πως ο μελετητής δεν μπορεί να δικαιολογήσει γιατί ο πιλότος αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτήν την ενέργεια.
«Ο Ahmad Shah ήταν γνωστός για τη μεθοδικότητα του, για την αγάπη του για την τεχνική και για τον εγωισμό του. Ενδεχομένως αυτή να ήταν η τελευταία, λυπηρή πράξη του προς την οικογένεια του και τον υπόλοιπο κόσμο: Βρείτε το…» αναφέρει ο αναλυτής.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών