«Ενοποίουμε κάποιες λειτουργίες, μοιράζοντάς τες σε λιγότερα γραφεία, συμπεριλαμβανομένων και των εδρών μας», υποστηρίζει η εταιρεία
Ο διαδικτυακός κολοσσός Yahoo καταργεί τα γραφεία της στην Κίνα, στο πλαίσιο της παγκόσμιας ενοποίησης των λειτουργιών της, που στοχεύει στην μείωση του λειτουργικού κόστους.
Ως αποτέλεσμα, καταργούνται, σύμφωνα με πηγές, 350 θέσεις εργασίας.
Το κέντρο ερευνών στο Πεκίνο αποτελεί το μοναδικό στοιχείο «φυσικής» παρουσίας της εταιρείας στην χώρα, μετά την πώληση των κινέζικων λειτουργιών της στην εταιρεία Alibaba το 2005.
Η Υahoo σε δήλωση της υποστήριξε ότι προς το παρόν γίνονται αλλαγές για την ευθυγράμμιση των πόρων της, αλλά και για την ενίσχυση της συνεργασίας και της καινοτομίας γύρω από το αντικείμενό της.
Η είδηση σχετικά με το κλείσιμο και του τελευταίου γραφείου της Υahoo στην Κίνα διαδόθηκε γρήγορα.
Έξω από τις εγκαταστάσεις του ερευνητικού κέντρου της εταιρείας, οργανώθηκε καμπάνια δημοσίων σχέσεων από γραφείο εύρεσης εργασίας με σκοπό την προσφορά θέσεων εργασίας τους απολυμένους υπαλλήλους.
Πολλοί από τους εργαζομένους εμφανίστηκαν ανέκφραστοι, ενώ ένας από αυτούς δήλωσε ότι η είδηση ήταν «λυπηρή», ενώ πρόσθεσε ότι διατηρούσε «άριστες σχέσεις με τους συναδέλφους του και τώρα θα πρέπει να τους αποχαιρετήσει».
Ωστόσο, η κίνηση αυτή δεν αποτέλεσε μεγάλη έκπληξη, καθώς το μερίδιο αγοράς της Yahoo στην κινέζικη αγορά έχει υποχωρήσει, ενώ ήδη από το 2013 διέκοψε την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους χρήστες της.
Ωστόσο η εταιρεία διατηρούσε στενές σχέσεις με την κινέζικη κυβέρνηση, αν και είναι υπό αμφισβήτηση το γεγονός ότι παρέδωσε στις αρχές πληροφορίες που οδήγησαν στην φυλακή δύο από τις κινεζικές αντίθετες πλευρές της.
Σύμφωνα με τις επίσημες αναφορές, αυτό η κατάργηση του ερευνητικού κέντρου στο Πεκίνο δεν οφείλεται σε κυβερνητικές πιέσεις ή σε λογοκρισία, αντίθετα οφείλεται στην επιθυμία του διαδικτυακού «γίγαντα» για μείωση του κόστους λειτουργίας του σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η Yahoo καταβάλλει τεράστιες προσπάθειες να διατηρήσει την αύξηση των κερδών της προκειμένου να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από άλλες διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης, όπως η Google.
Ακόμα, η Marissa Mayer, CEO στην Yahoo, προχώρησε σε μία πληθώρα εξαγορών με στόχο να διαφοροποιήσει τις λειτουργίες της εταιρείας και να αυξήσει τις πηγές εσόδων.
Νωρίτερα μέσα στο έτος, η εταιρεία ανακοίνωσε τις προθέσεις της για πώληση του μεριδίου της Αlibaba, της μεγαλύτερης επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, που εκτιμάται πάνω από 30 δις δολάρια.
Στον τεχνολογικό κολοσσό ανήκει επίσης ένα σημαντικό μερίδιο της Yahoo Japan.
Σημειώνεται ότι η Yahoo δεν είναι η μοναδική αμερικάνικη εταιρεία τεχνολογίας που απομακρύνεται από την κινέζικη αγορά.
Η Google αποσύρθηκε μερικώς το 2010, μετά από διαφωνία με τις κινεζικές αρχές σχετικά με το φαινόμενο της λογοκρισίας, ενώ στις αρχές του 2015 ο κατασκευαστής παιχνιδιών Zynga κατάργησε τα γραφεία του και 70 θέσεις εργασίας, αφού τα προιόντα του δεν κατάφεραν να επιβιώσουν εξαιτίας του τοπικού ανταγωνισμού.
Ο Shaun Rein, διευθυντής διαχείρισης της συμβουλευτικής εταιρείας China Market Research τόνισε ότι είναι πολύ δύσκολο για τους εξωτερικούς δρώντες στον τομέα των καταναλωτικών προιόντων διαδικτύου να επιτύχουν στην κινέζικη αγορά, καθώς βρίσκονται αντιμέτωποι με τους καλά εδραιωμένους και επιθετικούς τοπικούς δρώντες.
Επιπλέον πρόσθεσε ότι φαίνεται λογικό για την Yahoo, η οποία παρουσιάζει αδύναμες δομές παγκοσμίως, να επιθυμεί την μείωση των περιφερειακών εδρών και των καναλιών σύνδεσης, εφόσον δεν επωφελείται από αυτά.
www.bankingnews.gr
Ως αποτέλεσμα, καταργούνται, σύμφωνα με πηγές, 350 θέσεις εργασίας.
Το κέντρο ερευνών στο Πεκίνο αποτελεί το μοναδικό στοιχείο «φυσικής» παρουσίας της εταιρείας στην χώρα, μετά την πώληση των κινέζικων λειτουργιών της στην εταιρεία Alibaba το 2005.
Η Υahoo σε δήλωση της υποστήριξε ότι προς το παρόν γίνονται αλλαγές για την ευθυγράμμιση των πόρων της, αλλά και για την ενίσχυση της συνεργασίας και της καινοτομίας γύρω από το αντικείμενό της.
Η είδηση σχετικά με το κλείσιμο και του τελευταίου γραφείου της Υahoo στην Κίνα διαδόθηκε γρήγορα.
Έξω από τις εγκαταστάσεις του ερευνητικού κέντρου της εταιρείας, οργανώθηκε καμπάνια δημοσίων σχέσεων από γραφείο εύρεσης εργασίας με σκοπό την προσφορά θέσεων εργασίας τους απολυμένους υπαλλήλους.
Πολλοί από τους εργαζομένους εμφανίστηκαν ανέκφραστοι, ενώ ένας από αυτούς δήλωσε ότι η είδηση ήταν «λυπηρή», ενώ πρόσθεσε ότι διατηρούσε «άριστες σχέσεις με τους συναδέλφους του και τώρα θα πρέπει να τους αποχαιρετήσει».
Ωστόσο, η κίνηση αυτή δεν αποτέλεσε μεγάλη έκπληξη, καθώς το μερίδιο αγοράς της Yahoo στην κινέζικη αγορά έχει υποχωρήσει, ενώ ήδη από το 2013 διέκοψε την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους χρήστες της.
Ωστόσο η εταιρεία διατηρούσε στενές σχέσεις με την κινέζικη κυβέρνηση, αν και είναι υπό αμφισβήτηση το γεγονός ότι παρέδωσε στις αρχές πληροφορίες που οδήγησαν στην φυλακή δύο από τις κινεζικές αντίθετες πλευρές της.
Σύμφωνα με τις επίσημες αναφορές, αυτό η κατάργηση του ερευνητικού κέντρου στο Πεκίνο δεν οφείλεται σε κυβερνητικές πιέσεις ή σε λογοκρισία, αντίθετα οφείλεται στην επιθυμία του διαδικτυακού «γίγαντα» για μείωση του κόστους λειτουργίας του σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η Yahoo καταβάλλει τεράστιες προσπάθειες να διατηρήσει την αύξηση των κερδών της προκειμένου να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από άλλες διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης, όπως η Google.
Ακόμα, η Marissa Mayer, CEO στην Yahoo, προχώρησε σε μία πληθώρα εξαγορών με στόχο να διαφοροποιήσει τις λειτουργίες της εταιρείας και να αυξήσει τις πηγές εσόδων.
Νωρίτερα μέσα στο έτος, η εταιρεία ανακοίνωσε τις προθέσεις της για πώληση του μεριδίου της Αlibaba, της μεγαλύτερης επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, που εκτιμάται πάνω από 30 δις δολάρια.
Στον τεχνολογικό κολοσσό ανήκει επίσης ένα σημαντικό μερίδιο της Yahoo Japan.
Σημειώνεται ότι η Yahoo δεν είναι η μοναδική αμερικάνικη εταιρεία τεχνολογίας που απομακρύνεται από την κινέζικη αγορά.
Η Google αποσύρθηκε μερικώς το 2010, μετά από διαφωνία με τις κινεζικές αρχές σχετικά με το φαινόμενο της λογοκρισίας, ενώ στις αρχές του 2015 ο κατασκευαστής παιχνιδιών Zynga κατάργησε τα γραφεία του και 70 θέσεις εργασίας, αφού τα προιόντα του δεν κατάφεραν να επιβιώσουν εξαιτίας του τοπικού ανταγωνισμού.
Ο Shaun Rein, διευθυντής διαχείρισης της συμβουλευτικής εταιρείας China Market Research τόνισε ότι είναι πολύ δύσκολο για τους εξωτερικούς δρώντες στον τομέα των καταναλωτικών προιόντων διαδικτύου να επιτύχουν στην κινέζικη αγορά, καθώς βρίσκονται αντιμέτωποι με τους καλά εδραιωμένους και επιθετικούς τοπικούς δρώντες.
Επιπλέον πρόσθεσε ότι φαίνεται λογικό για την Yahoo, η οποία παρουσιάζει αδύναμες δομές παγκοσμίως, να επιθυμεί την μείωση των περιφερειακών εδρών και των καναλιών σύνδεσης, εφόσον δεν επωφελείται από αυτά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών