Τελευταία Νέα
Διεθνή

Παγκόσμια θύελλα για το σκάνδαλο μεγατόνων της Volkswagen - Ποινική έρευνα διέταξαν οι ΗΠΑ - Παρέμβαση ΟΗΕ

tags :
Παγκόσμια θύελλα για το σκάνδαλο μεγατόνων της Volkswagen - Ποινική έρευνα διέταξαν οι ΗΠΑ - Παρέμβαση ΟΗΕ
Διεθνείς διαστάσεις λαμβάνει η μεγάλη απάτη που αποκαλύφθηκε στις ΗΠΑ με πρωταγωνίστρια τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen - Προς παραίτηση ο διευθύνων σύμβουλος
(upd12)Τριγμούς στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία προκαλεί το μέγα σκάνδαλο που πλήττει την Volkswagen, το οποίο έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις, απειλώντας το κύρος και την αξιοπιστία της ίδιας της Γερμανίας.
Κατ' εντολή του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης, ξεκινά ποινική έρευνα σε βάρος της Volkswagen στις ΗΠΑ, ενώ ήδη η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος (EPA) απειλεί τον γερμανικό κολοσσό με πρόστιμο έως και 18 δισ. δολ. 

Η αποκάλυψη για την απάτη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τις λάθος μετρήσεις εκπομπής ρύπων στις ΗΠΑ έχει προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις και ισχυρό πλήγμα στην αξιοπιστία του γερμανικού κολοσσού, η οποίος απειλείται πλέον με κατάρρευση.
Το σκάνδαλο προκαλεί έναν επιπλέον πονοκέφαλο στην Καγκελάριο Merkel, η οποία σε δήλωσή της ανέφερε ότι απαιτεί πλήρη διαφάνεια σχετικά με την υπόθεση και βλέπει άλλη μια μεγάλη γερμανική εταιρεία να εμπλέκεται σε υποθέσεις απάτης.
Η Volkswagen ανακοίνωσε άλλωστε σήμερα ότι χαμηλώνει τον πήχη των προσδοκιών για την κερδοφορία της μετά το σκάνδαλο, ενώ βάζει στην άκρη το ποσό των 6,5 δισ. δολ. για την κάλυψη του κόστους που θα προκύψει από το σκάνδαλο στις ΗΠΑ.
Ωστόσο το ποσό κρίνεται ανεπαρκές, καθώς συνολικά 11 εκατ. πετρελαιοκίνητα οχήματα παγκοσμίως κυκλοφορούν με «πειραγμένο» λογισμικό, ενώ το πρόστιμο από τις αμερικανικές αρχές αναμένεται στα 18 δισ. δολ.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος της Volkswagen αποτελεί έναν από τον μεγαλύτερους ομίλους παγκοσμίως, ο οποίος περιλαμβάνει τις Audi, Seat, Skoda, Lamborghini.

Υποβάθμιση από την JP Morgan
Στην υποβάθμιση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen προχώρησε η αμερικανική επενδυτική τράπεζα JP Morgan, στη σκιά της μεγάλης απάτης στις ΗΠΑ που κλονίζει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Η JP Morgan υποβάθμισε στην VW σε neutral από overweight προηγουμένως.
Παράλληλα μείωσε την τιμή στόχο στα 179 ευρώ από 253 ευρώ.

Ποινική έρευνα σε βάρος της Volkswagen στις ΗΠΑ, με εντολή του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης
Ποινική έρευνα σε βάρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen για το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων που συγκλονίζει τον πλανήτη, ξεκίνησαν οι αμερικανικές αρχές.
Η έρευνα διεξάγεται από τη διεύθυνση του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης που ασχολείται με τα θέματα που αφορούν τους φυσικούς πόρους.
Σε βάρος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία παραδέχθηκε πως εφοδίασε ορισμένα από τα οχήματά της με λογισμικό που επιτρέπει την παραποίηση των αποτελεσμάτων των τεστ μέτρησης ρύπων, διεξάγεται ήδη έρευνα στις ΗΠΑ από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος (EPA), η οποία θα μπορούσε να της επιβάλει πρόστιμο 18 δισ. δολαρίων.
Η υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος της Καλιφόρνιας (Carb) διεξάγει επίσης τις δικές της έρευνες για την Volkswagen, η οποία είναι επίσης εκτεθειμένη σε μαζικές αγωγές από αγοραστές των αυτοκινήτων της οι οποίοι θεωρούν ότι εξαπατήθηκαν.

Παρέμβαση ΟΗΕ για το σκάνδαλο μεγατόνων - Ζητά συνεργασία από τη Volkswagen στην έρευνα των αρχών
Τον έντονο προβληματισμό του εξέφρασε σήμερα Τρίτη 22/9 ο ΟΗΕ για το σκάνδαλο μεγατόνων της Volkswagen, καλώντας μάλιστα τον γερμανικό κολοσσό να «συνεργαστεί πλήρως» με τις αρχές για τη διενέργεια της έρευνας.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία οφείλει να σταθεί ως εταίρος στις προσπάθειες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής», υπογράμμισε ο εκπρόσωπος του ΟΗΕ.
Σημειώνοντας ότι αυτή η υπόθεση εξαπάτησης των ρυθμιστικών αρχών που πραγματοποιούν τους ελέγχους για εκπομπές ρύπων των κινητήρων αποτελεί ήδη το αντικείμενο ποινικής έρευνας στις ΗΠΑ, ο εκπρόσωπος του Οργανισμού εξέφρασε την ευχή η εταιρεία να συνεργαστεί πλήρως για να επιλυθεί το ζήτημα.

Δεύτερη μέρα πιέσεων για τη μετοχή της Volkswagen - Έκλεισε στο -19,82%
Mε ισχυρές απώλειες τερμάτισαν σήμερα, Τρίτη, οι ευρωπαϊκοί δείκτες, καθώς οι διαστάσεις που έχει λάβει το σκάνδαλο της Volkswagen επηρέασαν αρνητικά το επενδυτικό κλίμα.
Ειδικότερα, ο πανευρωπαϊκός Stoxx 600 κατακρημνίστηκε στο -3,03% και τις 347 μονάδες.
Ο βρετανικός FTSE 100 έκλεισε στο -2,83% και τις 5.936 μονάδες, στη Φρανκφούρτη, ο DAX υποχώρησε στο -3,79% και τις 9.571 μονάδες, στο Παρίσι, ο CAC 40 μειώθηκε στο -3,41% και τις 4.429 μονάδες.
Στην περιφέρεια, ο ιταλικός FTSE MIB διαμορφώθηκε στο -3,33% και τις 21.032 μονάδες και ο ιταλικός ΙΒΕΧ 35 στο -3,11% και τις 9.550 μονάδες.
Η μετοχή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας απώλεσε το σχεδόν το 20% της αξίας της (19,82%), υποχωρώντας στα 106 ευρώ.
Η Porsche, θυγατρική της Volkswagen, μειώθηκε με τη σειρά της, στο -17,22% και τα 41,55 ευρώ.
Πτώση -7,1% κατέγραψε η γαλλική Renault, όπως και -8,8% η Peugeot Citroen.

Διεθνείς οι διαστάσεις του σκανδάλου - Παρέμβαση Sapin - Έρευνες και στην Ιταλία
Η αποκάλυψη της απάτης προκάλεσε και την παρέμβαση του υπουργού Οικονομικών της Γαλλίας, Michel Sapin.
Για να "καθησυχάσουμε" τους πολίτες φαίνεται "απαραίτητο" να διεξαχθούν έλεγχοι και στις άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών στον γαλλικό ραδιοσταθμό Europe 1, μετά την αποκάλυψη ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen είχε χρησιμοποιήσει λογισμικό για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που παραποιούσε τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων.
Οι αρμόδιες αμερικανικές αρχές αποκάλυψαν την Παρασκευή ότι 482.000 οχήματα Volkswagen και Audi, που είχαν κατασκευαστεί μεταξύ του 2009 και του 2015 και είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ, ήταν εξοπλισμένα με ένα λογισμικό που μπορούσε να εντοπίσει αυτομάτως τους ελέγχους μέτρησης των ρύπων για να παραποιήσει τα αποτελέσματά τους.
Ερωτηθείς μια μέρα μετά την ιστορική πτώση της μετοχής της VW στην Φραγκφούρτη αν κρίνει απαραίτητο να διεξαχθεί έρευνα για εξαπάτηση στην Ευρώπη ή στη Γαλλία μετά τις αποκαλύψεις αυτές, ο Sapin απάντησε: "Είμαστε σε μια ευρωπαϊκή αγορά, με ευρωπαϊκούς κανόνες και αυτοί θα πρέπει να γίνονται σεβαστοί".
Εν τω μεταξύ το ιταλικό υπουργείο Μεταφορών θα ανοίξει έρευνα και θα ζητήσει εξηγήσεις από την κολοσσιαία γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen και την Ομοσπονδιακή Αρχή Οδικής Κυκλοφορίας (KBA), σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση.
Το υπουργείο, εκφράζοντας «ανησυχία» για το θέμα, επιθυμεί να γνωρίζει «εάν οι ίδιες παράνομες ενέργειες, που έγιναν στις ΗΠΑ, όπου οι κανονισμοί έγκρισης είναι διαφορετικοί, έχουν γίνει και σε ό,τι αφορά τις εγκρίσεις στην Ευρώπη και εάν αυτά τα οχήματα πουλήθηκαν στην Ιταλία".

Παραδέχθηκε την απάτη ο CEO στις ΗΠΑ
Εν τω μεταξύ, στην παραδοχή ότι η Volkswagen τα θαλάσσωσε προχώρησε ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ, Michael Horn, μετά την αποκάλυψη της μεγάλης απάτης με τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων.
«Η εταιρεία μας φέρθηκε άτιμα. Σε απλά γερμανικά τα σκατώσαμε», δήλωσε επί λέξει ο ceo της Volkswagen στις ΗΠΑ, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των πελατών της.
Η Volkswagen έδινε εσκεμμένα λάθος στοιχεία για εκπομπές ρύπων για περίπου 500 χιλ. πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ.
Σε ελέγχους όμως των αμερικανικών αρχών, διαπιστώθηκε ότι ορισμένοι κινητήρες παραβιάζουν τις αμερικανικές περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
Τα μοντέλα αυτά τα Jetta 200-2015, Beetle 2009-2015, Golf 2009-2015, Passat 2014-2015 καθώς και το Audi A3 2009-2015, όλα με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα.
Το χειρότερο ακόμη, ήταν ότι η γερμανική εταιρεία εσκεμμένα προσπάθησε να εξαπατήσει τις ελεγκτικές αρχές, εξοπλίζοντας τα αυτοκίνητα της με ένα ειδικό λογισμικό το οποίο μείωνε τους εκπεμπόμενους ρύπους κατά τα διάρκεια των τεστ.
Τα μοντέλα αυτά θα ανακληθούν άμεσα.

Προς παραίτηση ο CEO M. Winterkorn – Θα αντικατασταθεί από τον Mueller της Porsche
Προς παραίτηση οδεύει ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, Martin Winterkorn.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει η Tagesspiegel, το διοικητικό συμβούλιο της VW θα αποφασίσει την αντικατάστασή του από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Porsche, Matthias Mueller.
Ωστόσο ο εκπρόσωπος της εταιρείας χαρακτήρισε γελοίες τις φήμες. 
Νωρίτερα, η Deutsche Welle μετέδιδε ότι η κυβέρνηση της Angela Merkel ζητά διαφάνεια που ίσως κοστίσει σε ορισμένους τη θέση τους.
Όπως μετέδωσε το γερμανικό πρακτορείο, αυτές τις μέρες στα διευθυντικά γραφεία της VW στο Βόλφσμπουργκ επικρατεί εμπόλεμο κλίμα.
Η μία σύσκεψη διαδέχεται την άλλη στην προσπάθεια των ιθυνόντων μιας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου να αντιληφθούν πως διέφυγε ένα τέτοιο σκάνδαλο παραποίησης των τιμών ρύπων σε δοκιμαστικά τεστ σε πετρελαιοκίνητα της εταιρείας που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ.
Ή μήπως ήταν εν γνώσει της διοίκησης; Κι αν ναι, γιατί δεν παρενέβη εγκαίρως;

Ποιος γνώριζε για τους ψεύτικους ρύπους;
Σύμφωνα με τη Süddeutsche Zeitung του Μονάχου, η αμερικανική Υπηρεσία Περιβάλλοντος ΕΡΑ, που έδωσε την περασμένη Παρασκευή στη δημοσιότητα τη σχετική έκθεση για παραποίηση των πραγματικών τιμών καυσαερίων, επισημαίνει ότι η VW γνώριζε ήδη από το Μάιο του 2014 για τις παράνομες μεθόδους.
Είχαν αποκαλυφθεί τότε έπειτα από έρευνες που έκανε το Πανεπιστήμιο West Virginia.
Απόρροια αυτού ήταν η VW να ανακαλέσει πετρελαιοκίνητα μοντέλα για τεχνικό έλεγχο.
Ακολούθησε και νέα έρευνα της ΕΡΑ, η οποία απέδειξε ότι το πρόβλημα με τις παραποιήσεις δεν είχε εξαλειφθεί.
Ως εκ τούτου παρατηρητές θεωρούν αυταπόδεικτο ότι ο επικεφαλής της VW Μάρτιν Βίντερκορν γνώριζε ήδη από τότε για τις χειραγωγήσεις στις τιμές των καυσαερίων.
Συνεπώς ήταν αναμενόμενο η αμερικανική Υπηρεσία να επανέλθει, αυτή τη φορά δημόσια.
Στη VW ο Βίντερκορν έχει τη φήμη ενός ανώτατου στελέχους που ενδιαφέρεται να μαθαίνει και για τεχνικά ζητήματα στη λεπτομέρειά τους. Εάν όντως γνώριζε και σε τι βαθμό, δεν υπάρχει καμιά επίσημη πληροφόρηση από την ίδια την αυτοκινητοβιομηχανία.

Το σκάνδαλο συμπαρασύρει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Απώλειες για δεύτερη συνεχή συνεδρίαση καταγράφουν οι μετοχές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς οι επενδυτές φοβούνται ότι ο εν λόγω κλάδος βιώνει τη δική «στιγμή Libor», όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι Financial Times κάνοντας μια παρομοίωση με τις υποθέσεις χειραγώγησης του Libor, μετά την παραδοχή της Volkswagen ότι παραβίαζε τις δοκιμές εκπομπών ρύπων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της στις ΗΠΑ.
Η μετοχή της Volkswagen, υποχωρεί εκ νέου επιπλέον 5,3% περί τις 11:10 π.μ. ώρα Ελλάδας, στα 127,38 ευρώ, μετά την ανακοίνωση από την Κορέα νωρίτερα σήμερα, ότι θα προχωρήσει σε έρευνα σχετικά με τις εκπομπές ρύπων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα των Volkswagen και Audi.
Η κίνηση αυτή από την Κορέα λαμβάνει χώρα μετά την ανακοίνωση από την Volkswagen, ύστερα από σχετικές πιέσεις της ρυθμιστικής αρχής στις ΗΠΑ, της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος, ότι ανακαλεί σχεδόν μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα, καθώς βρέθηκε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εξόπλιζε τα αυτοκίνητά της με ένα ειδικό λογισμικό, το οποίο μείωνε τους εκπεμπόμενους ρύπους κατά τη διάρκεια των τεστ.

Embedded image permalink



Και οι Γερμανοί κάνουν απάτες – Πως το σκάνδαλο της Volkswagen μπορεί να πλήξει το διεθνές κύρος της Γερμανίας

Ένα ακόμη σκάνδαλο γερμανικής εμπνεύσεως συνταράσσει την παγκόσμια οικονομία, φροντίζοντας και πάλι να μας θυμίσει ότι οι γερμανικές εταιρείες πρωταγωνιστούν σε σκάνδαλα που έχουν μείνει στην ιστορία.
Η αποκάλυψη για την απάτη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τις λάθος μετρήσεις εκπομπής ρύπων στις ΗΠΑ έχει προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις και ισχυρό πλήγμα στην αξιοπιστία του γερμανικού κολοσσού, η οποίος απειλείται πλέον με κατάρρευση.
Πλέον η Volkswagen βρίσκεται αντιμέτωπη με πρόστιμο έως 18 δισ. δολ. από τις αμερικανικές αρχές.
Επίσης, Siemens, Daimler και Rheinmetall αν και χάρισαν στη γερμανική οικονομία τη φήμη της, έχουν βυθιστεί σε υποθέσεις διαφθοράς μεγάλου βεληνεκούς σε πολλές χώρες.
Παράλληλα, η Bosch και η T-Systems της Deutsche Telekom, βρίσκονται στο «μικροσκόπιο» των δικαστικών αρχών για απάτη αναφορικά με τα συμβόλαια που έχουν αναλάβει σε διάφορες χώρες της Ευρώπη.
Όπως σημείωνε πρόσφατα η γαλλική Libération πολλά μεγάλα ονόματα γερμανικών εξοπλιστικών εταιρειών έχουν στιγματιστεί στην Ελλάδα, καθώς «οι γερμανικές εταιρείες επωφελήθηκαν πολύ από τις κολοσσιαίες αμυντικές δαπάνες της Αθήνας».
Ερευνητές της German Foreign Policy τόνιζαν πως «η διαφθορά των γερμανικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα είναι διαβόητη εδώ και πολλά χρόνια και μέχρι σήμερα,  λίγες είναι οι υποθέσεις που κατέληξαν σε ποινική δίωξη»
Οι πιο πάνω περιπτώσεις είναι μόνο λίγες από τις εκατοντάδες σκανδάλων που έχουν προκαλέσει ανά τον κόσμο οι γερμανικές εταιρείες, επιβεβαιώνοντας αυτό που οι περισσότεροι διεθνείς επενδυτές ψιθύριζαν: ότι οι γερμανικές εταιρείες εντός των τειχών είναι συνεπείς και εκτός αυτών θύλακες διαφθοράς και απάτης.
Οι παγκόσμιοι «επικριτές» και «τιμωροί» Γερμανοί, οι οποίοι κούνησαν πολλές φορές το δάχτυλο σε χώρες που βρέθηκαν στην ανάγκη τους, πλέον πρέπει να απολογηθούν ενώπιων τους για τις απάτες που στήνουν σε ολόκληρο τον κόσμο, προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους παρακάμπτοντας τους κανονισμούς.
Άλλωστε εδώ στην Ελλάδα οι μνήμες των μιζών της Siemens, και της ζημίας που προκάλεσαν στο χρέος της χώρας, είναι ακόμη νωπές, αλλά όχι κρινόμενες στη δικαιοσύνη.
Το σκάνδαλο της Volkswagen μπορεί να πλήξει το διεθνές κύρος της Γερμανίας;
Αυτό είναι πλέον το ερώτημα, καθώς το νομικό κομμάτι πλέον ανήκει στις αμερικανικές αρχές, οι οποίες έχουν παράδοση στα «παραδειγματικά» πρόστιμα.
Το σκάνδαλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν εξέπληξε την παγκόσμια κοινότητα, μόλις έγινε γνωστό ότι είναι γερμανική εταιρεία.
Αυτό που εξέπληξε είναι οι πρώτες εκτιμήσεις για το ύψος του προστίμου, καθώς και η παραδοχή του διευθύνοντος συμβούλου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Michael Horn, ότι τα «έκανε θάλασσα».
Αλλά παραμένει στη θέση του… παρά το γεγονός ότι στα διευθυντικά γραφεία της VW στο Βόλφσμπουργκ επικρατεί εμπόλεμο κλίμα.
Η Γερμανία θέλει να παρουσιάζεται ως ο σοβαρός και ευσυνείδητος μαθητής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ δεν διστάζει να δίνει για τους άλλους την εικόνα ενός μολυσμένων εθνών, όπου η διαφθορά κυριαρχεί.

Διεθνή ΜΜΕ: Σε κρίση η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία - Toν Ασκό του Αιόλου ανοίγει το σκάνδαλο της Volkswagen
Πρώτο θέμα στη διεθνή ειδησεογραφία αποτελεί το σκάνδαλο μεγατόνων που πλήττει τη Volkswagen και το οποίο απειλεί ξεκάθαρα το κύρος, την ισχύ και την αξιοπιστία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η αποκάλυψη για την απάτη του γερμανικού κολοσσού με τις λάθος μετρήσεις εκπομπής ρύπων στις ΗΠΑ κάνει τον γύρο του κόσμου, με τον διεθνή Τύπο να παρακολουθεί βήμα προς βήμα το σκάνδαλο που λαμβάνει τεράστιες διαστάσεις με διεθνείς προεκτάσεις.
Για μνημειώδη γκάφα της Volkswagen κάνουν λόγο οι Financial Times, προειδοποιώντας πως το μέγα σκάνδαλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας προκαλεί ισχυρούς κλυδωνισμούς για τον κλάδο διεθνώς.
Σύμφωνα με τους Financial Times, η Volkswagen επιχείρησε εξώφθαλμα να εξαπατήσει της αμερικανικές αρχές, γεγονός που δεν επιδέχεται καμίας παρερμηνείας.
Οι λάθος μετρήσεις ρύπων δεν προκλήθηκαν... κατά λάθος, αλλά αντίθετα η όλη διαδικασία εμπεριείχε υψηλό αίσθημα δόλου.
Η Volkswagen παραπαίει μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου, προειδοποιούν οι Financial Times.
Κρίση... των εκπομπών ρύπων χαρακτηρίζει το Bloomberg το μέγα σκάνδαλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, προειδοποιώντας για τις μεγάλες διαστάσεις που λαμβάνει ταχύτατα η υπόθεση.
Το σκάνδαλο της Volkswagen δεν αφορά μόνο στις ΗΠΑ, αλλά έχει διεθνείς προεκτάσεις, τονίζει το πρακτορείο, επισημαίνοντας πως οι απάτες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα ανοίξουν τον Ασκό του Αιόλου, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές σε παγκόσμιο επίπεδο θα αρχίσουν να... μοιράζουν πρόστιμα.
"Το λουτρό αίματος που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη δεν θα σταματήσει, εάν ο γερμανικό κολοσσός δεν αποφασίσει ξεκάθαρα να συνεργαστεί με τις αρχές", σημειώνει.
Το σκάνδαλο επεκτείνεται και οι πιέσεις για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αυξάνονται κατακόρυφα, διαμηνύει το Reuters, αναφερόμενο στις έρευνες που κλιμακώνονται.
Η Volkswagen εξαπάτησε τις ΗΠΑ και οι μετοχές της κατρακυλούν, σημειώνει το πρακτορείο.
Για κρίση στον κλάδο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας κάνει λόγο και η Wall Street Journal, παρακολουθώντας στενά τις ραγδαίες εξελίξεις που σημειώνονται.
Όπως τονίζει, η κρίση βαθαίνει, απειλώντας ευθέως τη γερμανική οικονομία, αλλά και τον κλάδο διεθνώς.
"Η ζημιά από το σκάνδαλο θα πλήξει τη Γερμανία", προειδοποιεί, με τη σειρά του και το CNBC.
Όπως προσθέτει, είναι δικαιολογημένοι οι φόβοι πως η ζημιά ξεπερνά κατά πολύ τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και εκτείνεται έως τη γερμανική οικονομία.
Η Γερμανία κινδυνεύει να χάσει το κύρος της σε όρους αξιοπιστίας και αποτελεσματικότητας.
Η δομή της Volkswagen στο σύνολό της τίθεται υπό αμφισβήτηση, σημειώνει επίσης.
"Πρόκειται για μια καταστροφή για το σύνολο του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας", σημειώνει και η γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt.
Το σκάνδαλο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ ο οικονομικός του αντίκτυπος είναι τεράστιος.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης