Ενδεχομένως να φθάνουν τα 11 εκατ., παγκοσμίως, τα αυτοκίνητα της Volkswagen που έχουν επηρεαστεί
Το σκάνδαλο της Volkswagen, μιας εκ των ηγέτιδων αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας, δημιουργεί τριγμούς στις αγορές, μετά την αποκάλυψη ότι παραβίαζε τις μετρήσεις εκπομπής ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της στις ΗΠΑ.
Μάλιστα, εκτιμάται ότι τα αυτοκίνητα που επηρεάζονται από την υπόθεση, ενδεχομένως να φθάνουν τα 11 εκατ. αυτοκίνητα ανά τον κόσμο.
Σε δημοσίευμά του το αμερικανικό ειδησεογραφικό δίκτυο CNBC παρουσιάζει τους νικητές και τους ηττημένους από αυτή την υπόθεση
Ηττημένοι
Volkswagen: Η αυτοκινητοβιομηχανία, που κάποτε αποτελούσε το λαμπρό παράδειγμα της γερμανικής οικονομικής υπεροχής, πλέον δέχεται πολυμέτωπα πλήγματα:
• Οικονομικό πλήγμα: Θα προχωρήσει σε προβλέψεις 7,3 δισ. δολαρίων στον ισολογισμό του γ' τριμήνου ώστε να καλύψει το κόστος του σκανδάλου.
Τα πρόστιμα αναμένεται να φθάσουν τα 18 δισ. δολ., ενώ σχεδόν 17 δισ. δολάρια εξαλείφθηκαν από την τιμή της μετοχής μόνον την περασμένη Δευτέρα.
Την Πέμπτη, οι μετοχές κινήθηκαν ανοδικά, όμως παραμένουν ακόμη 24% χαμηλότερα έναντι της τιμής στην οποία διαπραγματεύονταν την περασμένη εβδομάδα και πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο.
• Προσωπικό πλήγμα: Ο Martin Winterkorn παραιτήθηκε την Τετάρτη από τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου της αυτοκινητοβιομηχανίας, επισημαίνοντας ότι η εταιρεία χρειάζεται ένα «φρέσκο ξεκίνημα».
Η εταιρεία αναμένεται να ανακοινώσει τον διάδοχό του σήμερα, Παρασκευή, όπως επίσης και τα ονόματα όσων είναι υπεύθυνοι για το σκάνδαλο.
• Πλήγμα για το brand VW: Έχοντας κατασκευάσει μερικά από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της Ευρώπης, το όνομα της Volkswagen δέχεται πλέον πυρά.
«Είναι ένα θλιβερό πλήγμα για την εταιρεία, η οποία είχε ανακηρυχθεί ένα από τα πρώτα παγκόσμια brands το 2014», σημειώνει η Marianne Griebler, σύμβουλος επικοινωνίας marketing.
Το μοντέλο Golf της Volkswagen ήταν το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στη Γερμανία πέρυσι, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία είχε ξεπεράσει την ιαπωνική Toyota το πρώτο μισό του 2015 ως η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία σε πωλήσεις παγκοσμίως.
Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία: Οι μετοχές του γερμανικού κλάδου αυτοκινητοβιομηχανίας κινήθηκαν χαμηλότερα μαζί με αυτές της VW, εν μέσω ανησυχιών ότι ο κλάδος στο σύνολό του ίσως να είναι μπλεγμένος στη χειραγώγηση των τεστ εκπομπής ρύπων.
Οι μετοχές της BMW διολίσθησαν περισσότερο από 5% την Πέμπτη, ύστερα από δημοσίευμα σε γερμανική εφημερίδα που ανέφερε ότι οι πετρελαιοκίνητοι κινητήρες της αυτοκινητοβιομηχανίας ξεπερνούσαν σημαντικά τα όρια που έχουν τεθεί.
Η BMW με ανακοίνωσή της τόνισε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν χειραγωγεί ούτε κατασκευάζει τα τεστ εκπομπής ρύπων.
Στο μικροσκόπιο, όμως, τίθενται και οι προμηθευτές της Volkswagen.
Η Bosch με ανακοίνωσή της την Πέμπτη σημειώνει ότι έχει παραδώσει στην αυτοκινητοβιομηχανία εξαρτήματα που είναι στο επίκεντρο των τεστ εκπομπής ρύπων και προσθέτει ότι η ευθύνη για την εφαρμογή αυτών των εξαρτημάτων βαρύνει την Volkswagen.
Η Germany Inc, που έχει χτίσει μια φήμη εμπιστοσύνης, ικανότητας και αξιοπιστίας, εκτιμάται ότι θα πληγεί από τις αποκαλύψεις.
Στο βασικό της άρθρο η γερμανική εφημερίδα «Handelsblatt» χαρακτήρισε το σκάνδαλο «καταστροφή» για το σύνολο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Γερμανική οικονομία: Ξεπέρασε την ελληνική κρίση και φαίνεται ισχυρή έναντι της επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας.
Όμως, η γερμανική οικονομία, η μεγαλύτερη της Ευρώπης, πλέον είναι αντιμέτωπη με ένα νέο κίνδυνο από τον κουρνιαχτό που έχει σηκώσει το σκάνδαλο Volkswagen, της μεγαλύτερης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία επιπλέον είναι από τους μεγαλύτερους εργοδότες, με περισσότερους από 270.000 υπαλλήλους στη χώρα.
«Ενώ η γερμανική οικονομία "αψήφησε" την Ελλάδα, την κρίση του ευρώ και την επιβράδυνση στην Κίνα, τώρα θα μπορούσε να αντιμετωπίσει έναν μεγαλύτερο πτωτικό κίνδυνο», σημειώνει ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING, Carsten Brzeski.
«Η ειρωνεία όλων αυτών είναι ότι ο κίνδυνος θα μπορούσε τώρα να έρθει από το εσωτερικό και όχι από το εξωτερικό», επισημαίνει.
Πλατίνα: Οι ανησυχίες ότι οι καταναλωτές θα απομακρυνθούν από τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχει πλήξει την πλατίνα, η οποία χρησιμοποιείται στα εν λόγω οχήματα ώστε να καθαρίζει τις εκπομπές από τα καυσαέρια.
Η τιμή της πλατίνας την Τετάρτη διολίσθησε σε χαμηλό 6,5 ετών, στα 924,50 δολάρια η ουγγιά και έχει χάσει περί το 5% της αξίας της τις τελευταίες τέσσερις συνεδριάσεις.
Ρυθμιστικές αρχές: Αναλυτές σημειώνουν ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα είναι τώρα υπό μεγάλη πίεση για να διασφαλίσουν τα υψηλότερα στάνταρτ.
«Οι ρυθμιστικές αρχές γνωρίζουν έναν αριθμό από τρικ που χρησιμοποιούνται και δεν έχουν υποχωρήσει», σημειώνει ο Philippe Houcois, αναλυτής της UBS.
«Η VW ήταν στα πρωτοσέλιδα για τρεις συνεχείς ημέρες, έτσι οι ρυθμιστικές αρχές θα είναι υπό πίεση», επισημαίνει και προσθέτει ότι «θα αρχίσουν να αλλάζουν τη διαδικασία, όμως θα πρέπει να κάνουν περισσότερα διότι τώρα δεν υπάρχει αξιοπιστία σχετικά με τη διαδικασία».
Νικητές
Ο ανταγωνισμός: Οι ξένοι ανταγωνιστές, όπως η ιαπωνική Toyota, εκτιμάται ότι έχουν να κερδίσουν από τις πληγές της VW.
Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως υπέφεραν αυτή την εβδομάδα, οι μετοχές της Toyota είχαν σχετικά καλή συμπεριφορά, υποχωρώντας περί το 1,9% έναντι της πτώση 4% της μετοχής της Ford και 25% της Porche.
Ο Sung Yop Chung, αναλυτής της Daiwa Capital Markets, ανέφερε ότι η νοτιοκορεάτικες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Hyundai, θα μπορούσαν να επωφεληθούν μακροπρόθεσμα.
«H Volkswagen έχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις αναδυόμενες αγορές, όμως αν το σκάνδαλο γίνει περισσότερο παγκόσμιο, θα μπορούσε να παρέχει ούριο άνεμο για τις νοτιοκορεατικές αυτοκινητοβιομηχανίες», ανέφερε.
Ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα: Το σκάνδαλο θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, επισημαίνουν ορισμένοι αναλυτές.
«Μακροπρόθεσμα, πολύς κόσμος κατευθύνεται προς τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, όχι μόνο επειδή είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά παράλληλα διότι η τεχνολογία έχει αλλάξει», σημειώνει ο Martyn Briggs της Frost & Sullivan.
Παράλληλα, ο Elon Musk, διευθύνων σύμβουλος της βιομηχανίας ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων Tesla, ανέφερε ότι η εταιρεία βλέπει τη Γερμανία ως τη δεύτερη πιο σημαντική αγορά μετά αυτή των ΗΠΑ.
Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος: Η υπηρεσία της αμερικανικής κυβέρνησης αναδεικνύεται ο μεγάλος νικητής αυτού του σκανδάλου, καθώς ανακάλυψε τις συσκευές που θα μπορούσαν να ανιχνεύσουν πότε ένας πετρελαιοκινητήρας έχει δοκιμαστεί και έχουν προσαρμοστεί οι επιδόσεις του για να βελτιωθούν τα αποτελέσματά του.
Άλλες χώρες πιέζουν για τα δικά τους τεστ, ενώ για παράδειγμα η Νότια Κορέα ανέφερε χθες, Πέμπτη, ότι θα ερευνήσει τα επίπεδα εκπομπής ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της Volkswagen.
Μεταφραστική επιμέλεια: Ελένη Κάτσουρα
www.bankingnews.gr
Μάλιστα, εκτιμάται ότι τα αυτοκίνητα που επηρεάζονται από την υπόθεση, ενδεχομένως να φθάνουν τα 11 εκατ. αυτοκίνητα ανά τον κόσμο.
Σε δημοσίευμά του το αμερικανικό ειδησεογραφικό δίκτυο CNBC παρουσιάζει τους νικητές και τους ηττημένους από αυτή την υπόθεση
Ηττημένοι
Volkswagen: Η αυτοκινητοβιομηχανία, που κάποτε αποτελούσε το λαμπρό παράδειγμα της γερμανικής οικονομικής υπεροχής, πλέον δέχεται πολυμέτωπα πλήγματα:
• Οικονομικό πλήγμα: Θα προχωρήσει σε προβλέψεις 7,3 δισ. δολαρίων στον ισολογισμό του γ' τριμήνου ώστε να καλύψει το κόστος του σκανδάλου.
Τα πρόστιμα αναμένεται να φθάσουν τα 18 δισ. δολ., ενώ σχεδόν 17 δισ. δολάρια εξαλείφθηκαν από την τιμή της μετοχής μόνον την περασμένη Δευτέρα.
Την Πέμπτη, οι μετοχές κινήθηκαν ανοδικά, όμως παραμένουν ακόμη 24% χαμηλότερα έναντι της τιμής στην οποία διαπραγματεύονταν την περασμένη εβδομάδα και πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο.
• Προσωπικό πλήγμα: Ο Martin Winterkorn παραιτήθηκε την Τετάρτη από τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου της αυτοκινητοβιομηχανίας, επισημαίνοντας ότι η εταιρεία χρειάζεται ένα «φρέσκο ξεκίνημα».
Η εταιρεία αναμένεται να ανακοινώσει τον διάδοχό του σήμερα, Παρασκευή, όπως επίσης και τα ονόματα όσων είναι υπεύθυνοι για το σκάνδαλο.
• Πλήγμα για το brand VW: Έχοντας κατασκευάσει μερικά από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της Ευρώπης, το όνομα της Volkswagen δέχεται πλέον πυρά.
«Είναι ένα θλιβερό πλήγμα για την εταιρεία, η οποία είχε ανακηρυχθεί ένα από τα πρώτα παγκόσμια brands το 2014», σημειώνει η Marianne Griebler, σύμβουλος επικοινωνίας marketing.
Το μοντέλο Golf της Volkswagen ήταν το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στη Γερμανία πέρυσι, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία είχε ξεπεράσει την ιαπωνική Toyota το πρώτο μισό του 2015 ως η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία σε πωλήσεις παγκοσμίως.
Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία: Οι μετοχές του γερμανικού κλάδου αυτοκινητοβιομηχανίας κινήθηκαν χαμηλότερα μαζί με αυτές της VW, εν μέσω ανησυχιών ότι ο κλάδος στο σύνολό του ίσως να είναι μπλεγμένος στη χειραγώγηση των τεστ εκπομπής ρύπων.
Οι μετοχές της BMW διολίσθησαν περισσότερο από 5% την Πέμπτη, ύστερα από δημοσίευμα σε γερμανική εφημερίδα που ανέφερε ότι οι πετρελαιοκίνητοι κινητήρες της αυτοκινητοβιομηχανίας ξεπερνούσαν σημαντικά τα όρια που έχουν τεθεί.
Η BMW με ανακοίνωσή της τόνισε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν χειραγωγεί ούτε κατασκευάζει τα τεστ εκπομπής ρύπων.
Στο μικροσκόπιο, όμως, τίθενται και οι προμηθευτές της Volkswagen.
Η Bosch με ανακοίνωσή της την Πέμπτη σημειώνει ότι έχει παραδώσει στην αυτοκινητοβιομηχανία εξαρτήματα που είναι στο επίκεντρο των τεστ εκπομπής ρύπων και προσθέτει ότι η ευθύνη για την εφαρμογή αυτών των εξαρτημάτων βαρύνει την Volkswagen.
Η Germany Inc, που έχει χτίσει μια φήμη εμπιστοσύνης, ικανότητας και αξιοπιστίας, εκτιμάται ότι θα πληγεί από τις αποκαλύψεις.
Στο βασικό της άρθρο η γερμανική εφημερίδα «Handelsblatt» χαρακτήρισε το σκάνδαλο «καταστροφή» για το σύνολο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Γερμανική οικονομία: Ξεπέρασε την ελληνική κρίση και φαίνεται ισχυρή έναντι της επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας.
Όμως, η γερμανική οικονομία, η μεγαλύτερη της Ευρώπης, πλέον είναι αντιμέτωπη με ένα νέο κίνδυνο από τον κουρνιαχτό που έχει σηκώσει το σκάνδαλο Volkswagen, της μεγαλύτερης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία επιπλέον είναι από τους μεγαλύτερους εργοδότες, με περισσότερους από 270.000 υπαλλήλους στη χώρα.
«Ενώ η γερμανική οικονομία "αψήφησε" την Ελλάδα, την κρίση του ευρώ και την επιβράδυνση στην Κίνα, τώρα θα μπορούσε να αντιμετωπίσει έναν μεγαλύτερο πτωτικό κίνδυνο», σημειώνει ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING, Carsten Brzeski.
«Η ειρωνεία όλων αυτών είναι ότι ο κίνδυνος θα μπορούσε τώρα να έρθει από το εσωτερικό και όχι από το εξωτερικό», επισημαίνει.
Πλατίνα: Οι ανησυχίες ότι οι καταναλωτές θα απομακρυνθούν από τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχει πλήξει την πλατίνα, η οποία χρησιμοποιείται στα εν λόγω οχήματα ώστε να καθαρίζει τις εκπομπές από τα καυσαέρια.
Η τιμή της πλατίνας την Τετάρτη διολίσθησε σε χαμηλό 6,5 ετών, στα 924,50 δολάρια η ουγγιά και έχει χάσει περί το 5% της αξίας της τις τελευταίες τέσσερις συνεδριάσεις.
Ρυθμιστικές αρχές: Αναλυτές σημειώνουν ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα είναι τώρα υπό μεγάλη πίεση για να διασφαλίσουν τα υψηλότερα στάνταρτ.
«Οι ρυθμιστικές αρχές γνωρίζουν έναν αριθμό από τρικ που χρησιμοποιούνται και δεν έχουν υποχωρήσει», σημειώνει ο Philippe Houcois, αναλυτής της UBS.
«Η VW ήταν στα πρωτοσέλιδα για τρεις συνεχείς ημέρες, έτσι οι ρυθμιστικές αρχές θα είναι υπό πίεση», επισημαίνει και προσθέτει ότι «θα αρχίσουν να αλλάζουν τη διαδικασία, όμως θα πρέπει να κάνουν περισσότερα διότι τώρα δεν υπάρχει αξιοπιστία σχετικά με τη διαδικασία».
Νικητές
Ο ανταγωνισμός: Οι ξένοι ανταγωνιστές, όπως η ιαπωνική Toyota, εκτιμάται ότι έχουν να κερδίσουν από τις πληγές της VW.
Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως υπέφεραν αυτή την εβδομάδα, οι μετοχές της Toyota είχαν σχετικά καλή συμπεριφορά, υποχωρώντας περί το 1,9% έναντι της πτώση 4% της μετοχής της Ford και 25% της Porche.
Ο Sung Yop Chung, αναλυτής της Daiwa Capital Markets, ανέφερε ότι η νοτιοκορεάτικες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Hyundai, θα μπορούσαν να επωφεληθούν μακροπρόθεσμα.
«H Volkswagen έχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις αναδυόμενες αγορές, όμως αν το σκάνδαλο γίνει περισσότερο παγκόσμιο, θα μπορούσε να παρέχει ούριο άνεμο για τις νοτιοκορεατικές αυτοκινητοβιομηχανίες», ανέφερε.
Ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα: Το σκάνδαλο θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, επισημαίνουν ορισμένοι αναλυτές.
«Μακροπρόθεσμα, πολύς κόσμος κατευθύνεται προς τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, όχι μόνο επειδή είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά παράλληλα διότι η τεχνολογία έχει αλλάξει», σημειώνει ο Martyn Briggs της Frost & Sullivan.
Παράλληλα, ο Elon Musk, διευθύνων σύμβουλος της βιομηχανίας ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων Tesla, ανέφερε ότι η εταιρεία βλέπει τη Γερμανία ως τη δεύτερη πιο σημαντική αγορά μετά αυτή των ΗΠΑ.
Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος: Η υπηρεσία της αμερικανικής κυβέρνησης αναδεικνύεται ο μεγάλος νικητής αυτού του σκανδάλου, καθώς ανακάλυψε τις συσκευές που θα μπορούσαν να ανιχνεύσουν πότε ένας πετρελαιοκινητήρας έχει δοκιμαστεί και έχουν προσαρμοστεί οι επιδόσεις του για να βελτιωθούν τα αποτελέσματά του.
Άλλες χώρες πιέζουν για τα δικά τους τεστ, ενώ για παράδειγμα η Νότια Κορέα ανέφερε χθες, Πέμπτη, ότι θα ερευνήσει τα επίπεδα εκπομπής ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της Volkswagen.
Μεταφραστική επιμέλεια: Ελένη Κάτσουρα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών