Προβληματισμένοι και διχασμένοι οι εργαζόμενοι με το πλάνο που τους προτάθηκε για περισσότερες ώρες εργασίας με τις ίδιες αποδοχές και λιγότερα ρεπό
«Είναι η αρχή του τέλους». Τη φράση ενός μέλους από το συνδικάτο των πιλότων επικαλείται η Humanite για να περιγράψει την κατάσταση στην Air France μετά την ανακοίνωση για 2.900 απολύσεις ως το 2017.
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους «η Air France – KLM, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία στον κόσμο τη δεκαετία του 2000, τους υποβίβασε στη δεύτερη κατηγορία προτείνοντάς τους μειώσεις μισθών και σαφώς χειρότερες συνθήκες εργασίας».
Οι 2.900 απολύσεις αφορούν 300 πιλότους, 900 αεροσυνοδούς και 1.700 υπαλλήλους εδάφους.
Οι πιλότοι αρνήθηκαν να διαπραγματευτούν ένα πλάνο με την επωνυμία «Εκτέλεση 2020», που θα τους υποχρέωνε να οδηγηθούν σταδιακά σε παραίτηση σύμφωνα με ένα σχέδιο Β για τη μείωση της δραστηριότητας.
Κάτι ανάλογο τους είχε προταθεί και το 2012, τότε που είχε πέσει στο τραπέζι το πλάνο «Εκτέλεση 2015», αλλά οι πιλότοι τότε κατάφεραν να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους και να διατηρήσουν τις δραστηριότητές τους.
Αυτό, όμως, δεν διευκόλυνε μακροπρόθεσμα την κατάσταση και τώρα κλήθηκαν να διαπραγματευτούν την «Εκτέλεση 2020» που προβλέπει μεταξύ άλλων 100 ώρες πτήσης επιπλέον, δηλαδή, περίπου δύο μήνες δουλειάς παραπάνω με τις ίδιες αποδοχές.
Το Συνδικάτο των εργαζομένων σημειώνει και ότι ενώ οι διαπραγματεύσεις είχαν αρχικά καταληκτική ημερομηνία το τέλος του 2015, τελικά αυτή άλλαξε για τις 30 Σεπτεμβρίου.
Το προσωπικό εδάφους έδειξε, εξάλλου, αλληλεγγύη στους πιλότους και προκήρυξε απεργία, ενώ όλα τα τμήματα και οι υπηρεσίες κινητοποιούνται για να αρνηθούν τις προτάσεις της διοίκησης.
Η κατάργηση των θέσεων εργασίας που ανακοίνωσε η Air France αφορά τη διακοπή πέντε δρομολογίων και την απόσυρση πέντε αεροπλάνων μεγάλων αποστάσεων για το 2016 και άλλων εννέα για το 2017.
Με τις συγκεκριμένες περικοπές θα εξοικονομηθούν 200 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αυτή η προσαρμογή θα επιτευχθεί με την απόσυρση του Airbus A340 που δεν θα αντικατασταθεί από Boeing 787, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί.
Αυτό που ισχυρίζονται, όμως, οι 2.500 εργαζόμενοι που διαδήλωσαν μαζικά είναι ότι τους ζητούν να δουλέψουν 10 ώρες παραπάνω ανά μήνα χωρίς πρόσθετη αμοιβή.
Αλλά και να μειώσουν τα ρεπό τους, εξαιτίας των 22 δρομολογίων από 48 σε 24 ώρες, μεταξύ των πτήσεων Παρίσι – Λος Άντζελες και Παρίσι – Μπανγκόκ.
Η διοίκηση θέλει επίσης να τους κόψει τα δύο συνεχόμενα ρεπό, ενώ ήδη η απασχόλησή τους αγγίζει το 90% εξαιτίας της μείωσης του προσωπικού πτήσης.
Τα συνδικάτα ανησυχούν και εν όψει της διαπραγμάτευσης των συλλογικών συμβάσεων τον Οκτώβριο του 2016, τη στιγμή που και το προσωπικό εδάφους επηρεάζεται, καθώς διάφορες υπηρεσίες γίνονται πια από μηχανήματα, όπως η έκδοση εισιτηρίων και η καταγραφή των αποσκευών.
Καμία γενική αύξηση των μισθών δεν έχει γίνει εδώ και τέσσερα χρόνια, καμία τήρηση της αρχαιότητας, δουλειά χωρίς ρεπό ή, διακοπές ήταν μερικοί από τους λόγους που ώθησαν τους εργαζόμενους στα άκρα.
Οι εργαζόμενοι βρίσκονται υπό πίεση και αυτό το σχέδιο Β μοιάζει περισσότερο σαν μία πρόκληση σαν να ήρθε για να διχάσει το προσωπικό.
Ωστόσο, τα συνδικάτα συνεδρίαζαν σε μία προσπάθεια για μία κοινή δήλωση, αλλά και πορεία.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους «η Air France – KLM, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία στον κόσμο τη δεκαετία του 2000, τους υποβίβασε στη δεύτερη κατηγορία προτείνοντάς τους μειώσεις μισθών και σαφώς χειρότερες συνθήκες εργασίας».
Οι 2.900 απολύσεις αφορούν 300 πιλότους, 900 αεροσυνοδούς και 1.700 υπαλλήλους εδάφους.
Οι πιλότοι αρνήθηκαν να διαπραγματευτούν ένα πλάνο με την επωνυμία «Εκτέλεση 2020», που θα τους υποχρέωνε να οδηγηθούν σταδιακά σε παραίτηση σύμφωνα με ένα σχέδιο Β για τη μείωση της δραστηριότητας.
Κάτι ανάλογο τους είχε προταθεί και το 2012, τότε που είχε πέσει στο τραπέζι το πλάνο «Εκτέλεση 2015», αλλά οι πιλότοι τότε κατάφεραν να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους και να διατηρήσουν τις δραστηριότητές τους.
Αυτό, όμως, δεν διευκόλυνε μακροπρόθεσμα την κατάσταση και τώρα κλήθηκαν να διαπραγματευτούν την «Εκτέλεση 2020» που προβλέπει μεταξύ άλλων 100 ώρες πτήσης επιπλέον, δηλαδή, περίπου δύο μήνες δουλειάς παραπάνω με τις ίδιες αποδοχές.
Το Συνδικάτο των εργαζομένων σημειώνει και ότι ενώ οι διαπραγματεύσεις είχαν αρχικά καταληκτική ημερομηνία το τέλος του 2015, τελικά αυτή άλλαξε για τις 30 Σεπτεμβρίου.
Το προσωπικό εδάφους έδειξε, εξάλλου, αλληλεγγύη στους πιλότους και προκήρυξε απεργία, ενώ όλα τα τμήματα και οι υπηρεσίες κινητοποιούνται για να αρνηθούν τις προτάσεις της διοίκησης.
Η κατάργηση των θέσεων εργασίας που ανακοίνωσε η Air France αφορά τη διακοπή πέντε δρομολογίων και την απόσυρση πέντε αεροπλάνων μεγάλων αποστάσεων για το 2016 και άλλων εννέα για το 2017.
Με τις συγκεκριμένες περικοπές θα εξοικονομηθούν 200 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αυτή η προσαρμογή θα επιτευχθεί με την απόσυρση του Airbus A340 που δεν θα αντικατασταθεί από Boeing 787, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί.
Αυτό που ισχυρίζονται, όμως, οι 2.500 εργαζόμενοι που διαδήλωσαν μαζικά είναι ότι τους ζητούν να δουλέψουν 10 ώρες παραπάνω ανά μήνα χωρίς πρόσθετη αμοιβή.
Αλλά και να μειώσουν τα ρεπό τους, εξαιτίας των 22 δρομολογίων από 48 σε 24 ώρες, μεταξύ των πτήσεων Παρίσι – Λος Άντζελες και Παρίσι – Μπανγκόκ.
Η διοίκηση θέλει επίσης να τους κόψει τα δύο συνεχόμενα ρεπό, ενώ ήδη η απασχόλησή τους αγγίζει το 90% εξαιτίας της μείωσης του προσωπικού πτήσης.
Τα συνδικάτα ανησυχούν και εν όψει της διαπραγμάτευσης των συλλογικών συμβάσεων τον Οκτώβριο του 2016, τη στιγμή που και το προσωπικό εδάφους επηρεάζεται, καθώς διάφορες υπηρεσίες γίνονται πια από μηχανήματα, όπως η έκδοση εισιτηρίων και η καταγραφή των αποσκευών.
Καμία γενική αύξηση των μισθών δεν έχει γίνει εδώ και τέσσερα χρόνια, καμία τήρηση της αρχαιότητας, δουλειά χωρίς ρεπό ή, διακοπές ήταν μερικοί από τους λόγους που ώθησαν τους εργαζόμενους στα άκρα.
Οι εργαζόμενοι βρίσκονται υπό πίεση και αυτό το σχέδιο Β μοιάζει περισσότερο σαν μία πρόκληση σαν να ήρθε για να διχάσει το προσωπικό.
Ωστόσο, τα συνδικάτα συνεδρίαζαν σε μία προσπάθεια για μία κοινή δήλωση, αλλά και πορεία.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών