Ο Γερμανός συγκοινωνιολόγος Στέφαν Ράμλερ κάνει λόγο σε συνέντευξή του για ζημιές που ενδέχεται να φθάσουν και τα 80 δισ. ευρώ
Κανείς δεν γνωρίζει που θα οδηγήσει την Volkswagen το σκάνδαλο παραποιημένων ρύπων, αναφέρει σε δημοσίευμά της η Deutsche Welle.
Ο Γερμανός συγκοινωνιολόγος Στέφαν Ράμλερ κάνει λόγο σε συνέντευξή του για ζημιές που ενδέχεται να φθάσουν και τα 80 δισ. ευρώ.
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα ανακαλέσει 8,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε ολόκληρη την ΕΕ για να αφαιρέσει το ηλεκτρονικό πρόγραμμα που παραποιούσε τους ρύπους των ντιζελοκινητήρων.
Σχεδόν σίγουρο θεωρούν οι ειδικοί ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα καταγράψει ζημιές δεκάδων δισεκατομμυρίων το επόμενο διάστημα, ενώ ουδείς γνωρίζει ποιες θα είναι τελικά οι επιπτώσεις του σκανδάλου που αμαυρώνει σε παγκόσμιο επίπεδο την φήμη των αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας.
Παρά τις πολλές αναμενόμενες αρνητικές επιπτώσεις του λεγόμενου diesel-gate, ο γερμανός συγκοινωνιολόγος και ειδικός σε ζητήματα αυτοκινήτου Στέφαν Ράμλερ βλέπει και μια σημαντική ευκαιρία τόσο για την Volkswagen όσο και για τη Γερμανία γενικότερα:
"Αν όλα πάνε καλά οι ζημιές θα περιοριστούν στα 20 με 30 δισεκατομμύρια ευρώ. Αν όχι τότε ενδέχεται να φθάσουν και τα 80 δισεκατομμύρια.
Για το λόγο αυτό το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας θα πρέπει να αξιοποιήσει την ευκαιρία, μιας και διαθέτει δεσμεύουσα μειοψηφία, έτσι ώστε η Volkswagen να μην περιοριστεί στο ρόλο του κατασκευαστή οχημάτων, αλλά να μετατραπεί σε επιχείρηση παροχής υπηρεσιών.
Το κρίσιμο ερώτημα είναι πως θα εξελιχθεί η μαζική αγορά αυτοκινήτου.
Και εκεί το δημόσιο που αγοράζει περίπου το 20% των δημοσίων υπηρεσιών και αγαθών θα μπορούσε, για παράδειγμα, να δώσει κίνητρα για την αγορά ηλεκτρονικών οχημάτων ή να πει, ότι από εδώ και στο εξής και σε βάθος χρόνου αγοράζω μόνο ηλεκτρικά οχήματα και όχι λιμουζίνες με κινητήρα εσωτερικής καύσης".
Υποκρισία και εκ μέρους των πελατών….
Κατά την άποψη του Στέφαν Ράμλερ το σκάνδαλο της Volkswagen αποκαλύπτει την υποκρισία με την οποία τόσο η αυτοκινητοβιομηχανία, όσο και οι πολιτικοί, αλλά και οι πελάτες αντιμετωπίζουν το ζήτημα των ρύπων τα τελευταία χρόνια:
"Διαπιστώνω μια υποκρισία, εκ μέρους των πολιτικών, των υπηρεσιών ελέγχων, αλλά και των πελατών των οχημάτων.
Αποτελεί, μεταξύ ειδικών, κοινό μυστικό ότι τα στοιχεία των αυτοκινητοβιομηχανιών ως προς τις τιμές των ρύπων απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.
Τα πολιτικά κόμματα έκαναν ότι δεν άκουγαν τις προειδοποιήσεις για τις υπερβολικές τιμές των ρύπων παραπέμποντας στην μεγάλη σημασία της αυτοκινητοβιομηχανίας για την γερμανική οικονομία.
Και οι πελάτες όμως θα γνώριζαν αν ήθελαν ότι από την εξάτμιση των οχημάτων τους δεν βγαίνει μόνο….γύρη λουλουδιών".
www.bankingnews.gr
Ο Γερμανός συγκοινωνιολόγος Στέφαν Ράμλερ κάνει λόγο σε συνέντευξή του για ζημιές που ενδέχεται να φθάσουν και τα 80 δισ. ευρώ.
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα ανακαλέσει 8,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε ολόκληρη την ΕΕ για να αφαιρέσει το ηλεκτρονικό πρόγραμμα που παραποιούσε τους ρύπους των ντιζελοκινητήρων.
Σχεδόν σίγουρο θεωρούν οι ειδικοί ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα καταγράψει ζημιές δεκάδων δισεκατομμυρίων το επόμενο διάστημα, ενώ ουδείς γνωρίζει ποιες θα είναι τελικά οι επιπτώσεις του σκανδάλου που αμαυρώνει σε παγκόσμιο επίπεδο την φήμη των αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας.
Παρά τις πολλές αναμενόμενες αρνητικές επιπτώσεις του λεγόμενου diesel-gate, ο γερμανός συγκοινωνιολόγος και ειδικός σε ζητήματα αυτοκινήτου Στέφαν Ράμλερ βλέπει και μια σημαντική ευκαιρία τόσο για την Volkswagen όσο και για τη Γερμανία γενικότερα:
"Αν όλα πάνε καλά οι ζημιές θα περιοριστούν στα 20 με 30 δισεκατομμύρια ευρώ. Αν όχι τότε ενδέχεται να φθάσουν και τα 80 δισεκατομμύρια.
Για το λόγο αυτό το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας θα πρέπει να αξιοποιήσει την ευκαιρία, μιας και διαθέτει δεσμεύουσα μειοψηφία, έτσι ώστε η Volkswagen να μην περιοριστεί στο ρόλο του κατασκευαστή οχημάτων, αλλά να μετατραπεί σε επιχείρηση παροχής υπηρεσιών.
Το κρίσιμο ερώτημα είναι πως θα εξελιχθεί η μαζική αγορά αυτοκινήτου.
Και εκεί το δημόσιο που αγοράζει περίπου το 20% των δημοσίων υπηρεσιών και αγαθών θα μπορούσε, για παράδειγμα, να δώσει κίνητρα για την αγορά ηλεκτρονικών οχημάτων ή να πει, ότι από εδώ και στο εξής και σε βάθος χρόνου αγοράζω μόνο ηλεκτρικά οχήματα και όχι λιμουζίνες με κινητήρα εσωτερικής καύσης".
Υποκρισία και εκ μέρους των πελατών….
Κατά την άποψη του Στέφαν Ράμλερ το σκάνδαλο της Volkswagen αποκαλύπτει την υποκρισία με την οποία τόσο η αυτοκινητοβιομηχανία, όσο και οι πολιτικοί, αλλά και οι πελάτες αντιμετωπίζουν το ζήτημα των ρύπων τα τελευταία χρόνια:
"Διαπιστώνω μια υποκρισία, εκ μέρους των πολιτικών, των υπηρεσιών ελέγχων, αλλά και των πελατών των οχημάτων.
Αποτελεί, μεταξύ ειδικών, κοινό μυστικό ότι τα στοιχεία των αυτοκινητοβιομηχανιών ως προς τις τιμές των ρύπων απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.
Τα πολιτικά κόμματα έκαναν ότι δεν άκουγαν τις προειδοποιήσεις για τις υπερβολικές τιμές των ρύπων παραπέμποντας στην μεγάλη σημασία της αυτοκινητοβιομηχανίας για την γερμανική οικονομία.
Και οι πελάτες όμως θα γνώριζαν αν ήθελαν ότι από την εξάτμιση των οχημάτων τους δεν βγαίνει μόνο….γύρη λουλουδιών".
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών