Μία αύξηση του μεριδίου της Κύπρου στον παγκόσμιο στόλο από 4% σε 4,8% θα ανέβαζε και τη συνεισφορά της ναυτιλίας στο ΑΕΠ από 7% σε 9%
O στόχος της Κύπρου να αυξήσει τη συνεισφορά της στη ναυτιλία μπορεί κάνει εφικτή τη μεγέθυνση της οικονομίας της κατά δύο μονάδες τα επόμενα τρία χρόνια εκτιμά ο Wilbur Ross, δισεκατομμυριούχος επενδυτής, και μεγαλομέτοχος της Eurobank, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Η χώρα χρειάζεται να αυξήσει το μερίδιό της στον παγκόσμιο στόλο που διαχειρίζονται εταιρίες στο νησί στο 4,8% από 4% που είναι τώρα, έτσι ώστε η συνεισφορά της ναυτιλίας στο ΑΕΠ να ανέβει στο 9% από 7% που είναι τώρα.
Η Κύπρος διαθέτει δομικά και γεωγραφικά πλεονεκτήματα, τα οποία θα πρέπει απλά να προωθήσει περισσότερο, υποστηρίζει ο Ross.
Τα έσοδα από τις υπηρεσίες στον τομέα της ναυτιλίας αυξήθηκαν στα 464 εκ. ευρώ, κάτι που ισοδυναμεί με το 5,4% του ΑΕΠ, το πρώτο εξάμηνο του 2015 από 421 εκ. ευρώ που ήταν το δεύτερο εξάμηνο του 2014 και μερικές από τις πιο φημισμένες ναυτιλιακές εταιρίες έχουν έδρα την Κύπρο.
Η κυβέρνηση σχεδιάζει να προσελκύσει περισσότερες ναυτιλιακές επιχειρήσεις ενισχύοντας τις τοπικές ναυτιλιακές υπηρεσίες, όπως κάνουν η Νέα Υόρκη, το Ρότερνταμ στην Ολλανδία και ο Πειραιάς.
Η Κύπρος είναι ήδη το δεύτερο μεγαλύτερο ναυτιλιακό κέντρο στον κόσμο με τις εταιρίες που έχουν έδρα στο νησί να διαθέτουν έναν εμπορικό στόλο 2.200 πλοίων.
Παράλληλα, η Κύπρος διαθέτει και η ίδια τον τρίτο μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στην Ευρώπη μετά την Ελλάδα και τη Μάλτα.
Το σημαντικό είναι, όμως, ότι η Κύπρος έχει τις κατάλληλες συνθήκες για να προσελκύσει περισσότερες ναυτιλιακές επιχειρήσεις, όπως αναφέρει ο Γενικός Διευθυντής του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητήριου, Θωμάς Καζάκος.
Αυτές είναι ένα ανταγωνιστικό σε επίπεδα ΕΕ φορολογικό σύστημα και μία φιλική ναυτιλιακή διοίκηση προς τον ιδιωτικό τομέα, δήλωσε σε συνέντευξή του ο Καζάκος.
Επίσης, η Κύπρος έχει τη δυνατότητα να γίνει μία βάση για τις ναυτιλιακές εταιρίες στην ανατολική Μεσόγειο παρέχοντας υπηρεσίες στις εταιρίες πετρελαίου και φυσικού αερίου, μετά τις πρόσφατες ανακαλύψεις σε χώρες, συμπεριλαμβανομένων του Ισραήλ και της Αιγύπτου, ισχυρίζεται ο Ross.
Ως μία σταθερή χώρα σε ένα ασταθές περιβάλλον, η Κύπρος βρίσκεται σε ιδανικό γεωγραφικό σημείο για να αποτελέσει το σημείο εισόδου στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή, προσθέτει ο Ross.
H επανένωση του νησιού που θα σήμαινε άρση του τούρκικου εμπάργκο για πλοία με κυπριακή σημαία θα έδινε ώθηση στη ζήτηση για τις κυπριακές ναυτιλιακές υπηρεσίες και θα μπορούσε να προωθήσει την ανάπτυξη των λιμανιών για την εξυπηρέτηση και της τούρκικης αγοράς, αναφέρει ο υπουργός Μεταφορών Μάριος Δημητριάδης.
www.bankingnews.gr
Η χώρα χρειάζεται να αυξήσει το μερίδιό της στον παγκόσμιο στόλο που διαχειρίζονται εταιρίες στο νησί στο 4,8% από 4% που είναι τώρα, έτσι ώστε η συνεισφορά της ναυτιλίας στο ΑΕΠ να ανέβει στο 9% από 7% που είναι τώρα.
Η Κύπρος διαθέτει δομικά και γεωγραφικά πλεονεκτήματα, τα οποία θα πρέπει απλά να προωθήσει περισσότερο, υποστηρίζει ο Ross.
Τα έσοδα από τις υπηρεσίες στον τομέα της ναυτιλίας αυξήθηκαν στα 464 εκ. ευρώ, κάτι που ισοδυναμεί με το 5,4% του ΑΕΠ, το πρώτο εξάμηνο του 2015 από 421 εκ. ευρώ που ήταν το δεύτερο εξάμηνο του 2014 και μερικές από τις πιο φημισμένες ναυτιλιακές εταιρίες έχουν έδρα την Κύπρο.
Η κυβέρνηση σχεδιάζει να προσελκύσει περισσότερες ναυτιλιακές επιχειρήσεις ενισχύοντας τις τοπικές ναυτιλιακές υπηρεσίες, όπως κάνουν η Νέα Υόρκη, το Ρότερνταμ στην Ολλανδία και ο Πειραιάς.
Η Κύπρος είναι ήδη το δεύτερο μεγαλύτερο ναυτιλιακό κέντρο στον κόσμο με τις εταιρίες που έχουν έδρα στο νησί να διαθέτουν έναν εμπορικό στόλο 2.200 πλοίων.
Παράλληλα, η Κύπρος διαθέτει και η ίδια τον τρίτο μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στην Ευρώπη μετά την Ελλάδα και τη Μάλτα.
Το σημαντικό είναι, όμως, ότι η Κύπρος έχει τις κατάλληλες συνθήκες για να προσελκύσει περισσότερες ναυτιλιακές επιχειρήσεις, όπως αναφέρει ο Γενικός Διευθυντής του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητήριου, Θωμάς Καζάκος.
Αυτές είναι ένα ανταγωνιστικό σε επίπεδα ΕΕ φορολογικό σύστημα και μία φιλική ναυτιλιακή διοίκηση προς τον ιδιωτικό τομέα, δήλωσε σε συνέντευξή του ο Καζάκος.
Επίσης, η Κύπρος έχει τη δυνατότητα να γίνει μία βάση για τις ναυτιλιακές εταιρίες στην ανατολική Μεσόγειο παρέχοντας υπηρεσίες στις εταιρίες πετρελαίου και φυσικού αερίου, μετά τις πρόσφατες ανακαλύψεις σε χώρες, συμπεριλαμβανομένων του Ισραήλ και της Αιγύπτου, ισχυρίζεται ο Ross.
Ως μία σταθερή χώρα σε ένα ασταθές περιβάλλον, η Κύπρος βρίσκεται σε ιδανικό γεωγραφικό σημείο για να αποτελέσει το σημείο εισόδου στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή, προσθέτει ο Ross.
H επανένωση του νησιού που θα σήμαινε άρση του τούρκικου εμπάργκο για πλοία με κυπριακή σημαία θα έδινε ώθηση στη ζήτηση για τις κυπριακές ναυτιλιακές υπηρεσίες και θα μπορούσε να προωθήσει την ανάπτυξη των λιμανιών για την εξυπηρέτηση και της τούρκικης αγοράς, αναφέρει ο υπουργός Μεταφορών Μάριος Δημητριάδης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών