Τελευταία Νέα
Διεθνή

FT: Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις πληρώνουν «βαρύ» τίμημα από την επιβράδυνση της κινεζικής ανάπτυξης

FT: Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις πληρώνουν «βαρύ» τίμημα από την επιβράδυνση της κινεζικής ανάπτυξης
Η Κίνα αγοράζει το 8% των εξαγωγών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κυρίως της Γερμανίας, της Φινλανδίας, της Αυστρίας και της Γαλλίας
Βαρύ τίμημα πληρώνουν οι πολυεθνικοί όμιλοι από την επιβράδυνση της ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας, διευρύνοντας - πέρα από τις χρηματιστηριακές ζημίες - το φάσμα των απωλειών που πυροδότησε η μείωση της οικονομικής ανάπτυξης του ασιατικού γίγαντα.
Αυτό αναφέρουν οι βρετανικοί Financial Times (FT), που επισημαίνουν ότι κάποιοι τομείς δραστηριοποίησης πολυεθνικών ομίλων είναι πολύ περισσότερο εκτεθειμένοι απέναντι στην ασθενή κινεζική ανάπτυξη σε σύγκριση με άλλους, μεταξύ άλλων τα ορυχεία,τα αυτοκίνητα, οι ημιαγωγοί, τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά, οι συσκευές υψηλής τεχνολογίας, τα είδη πολυτελείας και τα κεφαλαιουχικά αγαθά.
chinese exposure companiesΕπισημαίνεται, ότι την Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2016 ανακοινώθηκε πως η Κίνα αναπτύσσεται με ρυθμό 6,9%, που είναι ο βραδύτερος που έχει καταγραφεί από το 1990.
Σχεδόν κανένας κλάδος δραστηριοποίησης πολυεθνικών επιχειρήσεων δεν προβλέπεται να καταφέρει να αποφύγει κάποιου είδους αρνητική αναθεώρηση-διόρθωση των μελλοντικών του προοπτικών.
Μακριά από την Ασία, η Λατινική Αμερική εμφανίζεται ιδιαίτερα ευάλωτη απέναντι στην κινεζική ανάπτυξη, καθώς η Κίνα απορροφά το 10% των εξαγωγών της.
Επίσης, η Ευρώπη αναμένεται να υποστεί μεγαλύτερες οικονομικές συνέπειες σε σύγκριση με τις ΗΠΑ.
Για να γίνει αντιληπτό το κολοσιαίο μέγεθος της κινεζικής οικονομίας, αρκεί να αναφερθεί ότι η Κίνα καταναλώνει έως το 50% της παγκόσμιας κατανάλωσης σε ορισμένες πρώτες ύλες, λόγος για τον οποίο η επιβράδυνση της ανάπτυξής της έχει επηρεάσει με τον χειρότερο τρόπο τις αγορές πολλών εμπορευματικών αγαθών.
Οι ξέφρενοι ρυθμοί επενδύσεων στην αύξηση της παραγωγής σε πολλά εμπορευματικά αγαθά τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στις βιομηχανίες που τις πραγματοποίησαν, μεταξύ άλλων στον χάλυβα, σε μέταλλα και ορυχεία, στο πετρέλαιο, ακόμα και στις ναυτιλιακές μεταφορές με κοντέινερ και στα πλοία χύδην φορτίου.
Η Κίνα αγοράζει το 8% των εξαγωγών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κυρίως της Γερμανίας, της Φινλανδίας, της Αυστρίας και της Γαλλίας.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντλούν μεταξύ 15% και 30% των λειτουργικών κερδών και ταμειακών ροών τους από τις πωλήσεις τους στην Κίνα.
Για παράδειγμα, εκτιμάται ότι η Volkswagen παράγει το ήμισυ του τζίρου της στην Κίνα.
chinese metal demandΔεν είναι όμως μόνον οι προμηθευτές της Κίνας που πλήττονται από την επιβράδυνση της ανάπτυξής της, αλλά και οι γείτονές της και οι εμπορικοί της συνεργάτες, με τους τομείς που πλήττονται περισσότερο σε αυτήν την περίπτωση να είναι το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο και τα χημικά.
Σύμφωνα με τους FT, η βραδύτερη ανάπτυξη του διαθέσιμου εισοδήματος αναμένεται να πλήξει τη ζήτηση σε πολλούς τομείς, όπως για παράδειγμα στις αεροπορικές μεταφορές και στα ξενοδοχεία.
Όμως, η αλλαγή του μοντέλου ανάπτυξης της Κίνας από έναν φθηνό τόπο παραγωγής προϊόντων σε μια χώρα που θα βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στην εσωτερική κατανάλωση, επιτρέπουν αισιοδοξία στις πολυεθνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο εμπόριο καταναλωτικών αγαθών.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης