Για τις μεταφορικές του ανάγκες, το Ιράν ναυλώνει πλοία από τη διεθνή αγορά, μεταξύ αυτών και ελληνικής πλοιοκτησίας
Σε κολοσσιαία αρχική συμφωνία για τη ναυπήγηση πλοίων διάφορων κλάσεων συνολικής αξίας 2,4 δισ. δολαρίων ΗΠΑ (περίπου 2,1 δισ. ευρώ) ήλθε το Ιράν με ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας την Τρίτη 7 Ιουνίου 2016, σύμφωνα με πληροφορίες της αμερικανικής εφημερίδος Wall Street Journal (WSJ).
Για τις μεταφορικές του ανάγκες, το Ιράν ναυλώνει πλοία από τη διεθνή αγορά - μεταξύ αυτών και ελληνικής πλοιοκτησίας - κάτι που εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να πράττει για τουλάχιστον τρία ακόμα έτη.
Τις παραγγελίες υπέγραψαν τόσο η βασική κρατική ναυτιλιακή εταιρεία του Ιράν, IRISL (Islamic Republic of Iran Shipping Lines), όσο και κρατική παραγωγός πετρελαίου Iranian Offshore Oil Co..
Σύμφωνα με την WSJ, οι ναυπηγήσεις νέων τάνκερ από το Ιράν αποτελούν μέρος της προσπάθειάς του να επιστρέψει δυναμικά στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκηνή, μετά την άρση των δυτικών κυρώσεων εναντίον του στην αρχή του 2016.
Παρά την ανάκαμψη των πετρελαϊκών εσόδων του Ιράν στο μεταξύ, η ολοκλήρωση των ναυπηγήσεων θα εξαρτηθεί από τη διασφάλιση της χρηματοδότησης των νέων πλοίων, η οποία ακόμα δεν έχει επιτευχθεί.
Τα νοτιο-κορεατικά ναυπηγεία έχουν αρχίσει να καθιστούν διαθέσιμες στο Ιράν δυνατότητες ναυπήγησης (slots) το 2018 και το 2019, όμως οι Ιρανοί δεν έχουν καταβάλλει στο σύνολό τους τις προκαταβολές 20% που απαιτούνται για την έναρξη εκτέλεσης των παραγγελιών.
Όπως γράφει η WSJ, αυτές θα πραγματοποιηθούν σε είδος (πετρέλαιο) μέσω διακρατικής συμφωνίας Ιράν-Νοτίου Κορέας που αναμένεται να επιτευχθεί μέχρι το τέλος του θέρους 2016, η οποία θα επέτρεπε την παροχή κρατικών εγγυήσεων προς τα ναυπηγεία της χώρας.
Η IRISL φέρεται να έχει υπογράψει μεταξύ άλλων με την Hyundai Mipo Dockyard - θυγατρική του ναυπηγικού γίγαντα Hyundai Heavy Industries Group - μνημόνιο ναυπήγησης 10 τάνκερ πετρελαϊκών προϊόντων και τουλάχιστον 6 handysize bulk carriers, ενώ έχει υπογράψει συμφωνία με τη Hyndai Heavy για τη ναυπήγηση έως 6 πλοίων μεταφοράς εμπορευματο-κιβωτίων (container ships).
www.bankingnews.gr
Για τις μεταφορικές του ανάγκες, το Ιράν ναυλώνει πλοία από τη διεθνή αγορά - μεταξύ αυτών και ελληνικής πλοιοκτησίας - κάτι που εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να πράττει για τουλάχιστον τρία ακόμα έτη.
Τις παραγγελίες υπέγραψαν τόσο η βασική κρατική ναυτιλιακή εταιρεία του Ιράν, IRISL (Islamic Republic of Iran Shipping Lines), όσο και κρατική παραγωγός πετρελαίου Iranian Offshore Oil Co..
Σύμφωνα με την WSJ, οι ναυπηγήσεις νέων τάνκερ από το Ιράν αποτελούν μέρος της προσπάθειάς του να επιστρέψει δυναμικά στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκηνή, μετά την άρση των δυτικών κυρώσεων εναντίον του στην αρχή του 2016.
Παρά την ανάκαμψη των πετρελαϊκών εσόδων του Ιράν στο μεταξύ, η ολοκλήρωση των ναυπηγήσεων θα εξαρτηθεί από τη διασφάλιση της χρηματοδότησης των νέων πλοίων, η οποία ακόμα δεν έχει επιτευχθεί.
Τα νοτιο-κορεατικά ναυπηγεία έχουν αρχίσει να καθιστούν διαθέσιμες στο Ιράν δυνατότητες ναυπήγησης (slots) το 2018 και το 2019, όμως οι Ιρανοί δεν έχουν καταβάλλει στο σύνολό τους τις προκαταβολές 20% που απαιτούνται για την έναρξη εκτέλεσης των παραγγελιών.
Όπως γράφει η WSJ, αυτές θα πραγματοποιηθούν σε είδος (πετρέλαιο) μέσω διακρατικής συμφωνίας Ιράν-Νοτίου Κορέας που αναμένεται να επιτευχθεί μέχρι το τέλος του θέρους 2016, η οποία θα επέτρεπε την παροχή κρατικών εγγυήσεων προς τα ναυπηγεία της χώρας.
Η IRISL φέρεται να έχει υπογράψει μεταξύ άλλων με την Hyundai Mipo Dockyard - θυγατρική του ναυπηγικού γίγαντα Hyundai Heavy Industries Group - μνημόνιο ναυπήγησης 10 τάνκερ πετρελαϊκών προϊόντων και τουλάχιστον 6 handysize bulk carriers, ενώ έχει υπογράψει συμφωνία με τη Hyndai Heavy για τη ναυπήγηση έως 6 πλοίων μεταφοράς εμπορευματο-κιβωτίων (container ships).
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών