Ο έλληνας υπουργός Οικονομικών αναφέρει ότι η Γερμανία θα πρέπει να αξιοποιήσει τα χαμηλά επιτόκια - Το πλεόνασμα τρεχουσών συναλλαγών του Βερολίνου είναι από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως
Ο έλληνας υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, κάλεσε τη Γερμανία να επωφεληθεί από το πρωτοφανές χαμηλό κόστος δανεισμού και να επενδύσει-ξοδέψει περισσότερα για να τονώσει την οικονομία, λέγοντας ότι η Ευρώπη θα πρέπει να αδράξει την ευκαιρία για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της.
«Απλά δεν μπορεί στην περίπτωση της Γερμανίας, για παράδειγμα, να μην υπάρχουν πολλά έργα με καθαρή παρούσα αξία, όταν έχουμε σχεδόν μηδενικά επιτόκια», είπε ο Τσακαλώτος σε μια οικονομική διάσκεψη στις Βρυξέλλες, την Πέμπτη 9 Ιουλίου, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg.
«Εάν η Ευρώπη δεν επενδύσει τώρα, σε 20 χρόνια, όταν ελπίζουμε ότι τα επιτόκια θα είναι υψηλότερα διότι θα έχουμε επιστρέψει στην ανάπτυξη, θα μετανιώσουμε για το γεγονός ότι κατά την περίοδο των χαμηλών επιτοκίων δεν το κάναμε».
Η αποτυχία της παροχής στην ευρωζώνη μίας τόνωσης της οικονομίας κεϋνσιανού τύπου θα ενείχε τον κίνδυνο να αφήσει την περιοχή με ανεπαρκείς υποδομές, δήλωσε ο κ. Τσακαλώτος, με την Ελλάδα να έχει τη μεγαλύτερη αναλογία χρέους/ΑΕΠ στην Ευρώπη.
Οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους προϋπολογισμούς θα πρέπει να αλλάξουν, ώστε οι επενδυτικές δαπάνες να εξαιρούνται όταν υπολογίζεται κατά πόσον οι χώρες έχουν επιτύχει τους στόχους του ελλείμματος, σημείωσε.
Η κριτική κατά των γερμανικών επενδυτικών δαπανών δεν είναι κάτι νέο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε μια έρευνα για το αν η γερμανική συγκράτηση των δαπανών παρεμπόδιζε την ανάκαμψη στην υπόλοιπη ευρωζώνη το 2013.
Το πλεόνασμα τρεχουσών συναλλαγών της Γερμανίας έχει αυξηθεί σταθερά από το 2003 και, καθώς εκτιμάται στα 286 δισ. δολ ή στο 8,5% του ΑΕΠ, είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο, μετά από εκείνο της Κίνας, σύμφωνα με τη CIA World Factbook.
Η κυβέρνηση της Angela Merkel και οι επιχειρηματικοί ηγέτες έχουν επανειλημμένα απορρίψει την κριτική, λέγοντας ότι το πλεόνασμα είναι ένα σημάδι της γερμανικής οικονομικής ανταγωνιστικότητας.
Ο προϋπολογισμός της Γερμανίας για το 2016 προβλέπει αυξήσεις στην άμυνα και τις δαπάνες για υποδομές, ενώ η κυβέρνηση σχεδιάζει να δαπανήσει 265 δισ. (300 δισ. δολ.) μέχρι το 2030 για τη βελτίωση του δικτύου μεταφορών, το οποία συνιστά μία αύξηση κατά σχεδόν 50% σε σχέση με τα προηγούμενα σχέδια.
www.bankingnews.gr
«Απλά δεν μπορεί στην περίπτωση της Γερμανίας, για παράδειγμα, να μην υπάρχουν πολλά έργα με καθαρή παρούσα αξία, όταν έχουμε σχεδόν μηδενικά επιτόκια», είπε ο Τσακαλώτος σε μια οικονομική διάσκεψη στις Βρυξέλλες, την Πέμπτη 9 Ιουλίου, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg.
«Εάν η Ευρώπη δεν επενδύσει τώρα, σε 20 χρόνια, όταν ελπίζουμε ότι τα επιτόκια θα είναι υψηλότερα διότι θα έχουμε επιστρέψει στην ανάπτυξη, θα μετανιώσουμε για το γεγονός ότι κατά την περίοδο των χαμηλών επιτοκίων δεν το κάναμε».
Η αποτυχία της παροχής στην ευρωζώνη μίας τόνωσης της οικονομίας κεϋνσιανού τύπου θα ενείχε τον κίνδυνο να αφήσει την περιοχή με ανεπαρκείς υποδομές, δήλωσε ο κ. Τσακαλώτος, με την Ελλάδα να έχει τη μεγαλύτερη αναλογία χρέους/ΑΕΠ στην Ευρώπη.
Οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους προϋπολογισμούς θα πρέπει να αλλάξουν, ώστε οι επενδυτικές δαπάνες να εξαιρούνται όταν υπολογίζεται κατά πόσον οι χώρες έχουν επιτύχει τους στόχους του ελλείμματος, σημείωσε.
Η κριτική κατά των γερμανικών επενδυτικών δαπανών δεν είναι κάτι νέο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε μια έρευνα για το αν η γερμανική συγκράτηση των δαπανών παρεμπόδιζε την ανάκαμψη στην υπόλοιπη ευρωζώνη το 2013.
Το πλεόνασμα τρεχουσών συναλλαγών της Γερμανίας έχει αυξηθεί σταθερά από το 2003 και, καθώς εκτιμάται στα 286 δισ. δολ ή στο 8,5% του ΑΕΠ, είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο, μετά από εκείνο της Κίνας, σύμφωνα με τη CIA World Factbook.
Η κυβέρνηση της Angela Merkel και οι επιχειρηματικοί ηγέτες έχουν επανειλημμένα απορρίψει την κριτική, λέγοντας ότι το πλεόνασμα είναι ένα σημάδι της γερμανικής οικονομικής ανταγωνιστικότητας.
Ο προϋπολογισμός της Γερμανίας για το 2016 προβλέπει αυξήσεις στην άμυνα και τις δαπάνες για υποδομές, ενώ η κυβέρνηση σχεδιάζει να δαπανήσει 265 δισ. (300 δισ. δολ.) μέχρι το 2030 για τη βελτίωση του δικτύου μεταφορών, το οποία συνιστά μία αύξηση κατά σχεδόν 50% σε σχέση με τα προηγούμενα σχέδια.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών