Τελευταία Νέα
Διεθνή

Economist: Μεγάλες οι αποκλίσεις ανάμεσα στις τηλεφωνικές και τις διαδικτυακές δημοσκοπήσεις για το Brexit

Economist: Μεγάλες οι αποκλίσεις ανάμεσα στις τηλεφωνικές και τις διαδικτυακές δημοσκοπήσεις για το Brexit
Από τον Σεπτέμβριο του 2015 στις διαδικτυακές έρευνες (κατά μέσο όρο) παρατηρείται μία οριακή νίκη του Bremain
Ένα από τα φαινόμενα που έχουν παρατηρηθεί σε σχέση με το κύμα δημοσκοπήσεων που αφορά το δίλημμα Brexit ή Bremain, είναι η έντονη απόκλιση ανάμεσα στα ποσοστά των δύο πλευρών, όταν αλλάζει ο τρόπος συλλογής του δείγματος.
Ειδικότερα, όπως διαπιστώνει το Economist, από τον Σεπτέμβριο του 2015 στις διαδικτυακές έρευνες (κατά μέσο όρο) παρατηρείται μία οριακή νίκη του Bremain, η οποία όμως παύει από τον Ιανουάριο, οπότε και «παίρνει κεφάλι» το Brexit.
Σε ότι αφορά τώρα τις τηλεφωνικές δημοσκοπήσεις, οι υποστηρικτές της παραμονής κρατούν ένα σταθερό προβάδισμα από τα μέσα του 2015, με εξαίρεση τον Μάιο του 2016, οπότε και το Brexit προηγούταν στην πλειοψηφία όλων των δημοσκοπήσεων, κάθε είδους (με αποτέλεσμα πτώση στις αγορές και υποχώρηση της στερλίνας).
Επίσης, οι διαδικτυακές δημοσκοπήσεις διαπιστώνουν και μεγαλύτερο ποσοστό αναποφάσιστων πολιτών.



Τα εύλογα ερωτήματα που απορρέουν από τα παραπάνω είναι, πρώτον, σε τι οφείλεται η απόκλιση και, δεύτερον, ποια από τις δύο τεχνικές δημοσκόπησης είναι ποιο αξιόπιστη;
Αν και η πλειοψηφία χαρακτηρίζει ως πιο αξιόπιστες τις τηλεφωνικές δημοσκοπήσεις, εμείς να προσθέσουμε ότι στην προκειμένη περίπτωση ίσως αυτό να μην ισχύει απόλυτα.
Εξηγώντας, σε ένα τόσο φλέγον ερώτημα όπως η παραμονή ή μη της Μεγάλης Βρετανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν πρέπει να υπάρχει πίεση στους ερωτηθέντες, προκειμένου να προκύψει μία ειλικρινής και ανεπηρέαστη απάντηση.
Στις τηλεφωνικές δημοσκοπήσεις, υπάρχει μία μικρή πίεση στο δείγμα, με αποτέλεσμα να επιλέγεται η πιο «ασφαλείς» απάντηση, που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι το Bremain.
Αντιθέτως, στο internet υπάρχει μία άνεση χρόνου, η οποία επιτρέπει στον ερωτώμενο να διαμόρφωση την άποψη του έπειτα από λίγο περισσότερο σκέψη.
Πράγματι, σε λιγότερο σύνθετα ερωτήματα όπου η άποψη είναι πιο εύκολο να διαμορφωθεί, αλλά και πιο δύσκολο να αλλάξει, οι τηλεφωνικές δημοσκοπήσεις είναι πιο αξιόπιστες. 
Το Economist επισημαίνει πως με αναγωγή των αναποφάσιστων του δείγματος, προηγείται οριακά το Bremain.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης