Το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει τόσο δάνεια «σκουπίδια», όσο και δάνεια που εξακολουθούν να κερδίζουν τόκους
Το δεύτερο μεγαλύτερο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα ναυτιλιακής χρηματοδότησης της Γερμανίας NordLB προχώρησε σε πώληση δανείων ύψους 1,5 δισ. ευρώ, σε μια προσπάθεια να μειώσει περαιτέρω την έκθεσή του στην ταραγμένη βιομηχανία των κοντέινερ.
Την είδηση αυτή μεταδίδει η έγκριτη, γερμανική, οικονομική εφημερίδα, Handelsblatt, με πληροφορίες από το γερμανικό πρακτορείο DPA, επισημαίνοντας ότι ως αγοραστές του χαρτοφυλακίου των εν λόγω ναυτιλιακών δανείων εμφανίζονται η εταιρεία KKR, γνωστή και στην Ελλάδα για τις συμφωνίες της με ελληνικές τράπεζες, καθώς και ένα κρατικό επενδυτικό ταμείο, του οποίου το όνομα δε γνωστοποιείται.
Το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει τόσο δάνεια «σκουπίδια», όσο και δάνεια που εξακολουθούν να κερδίζουν τόκους.
«Δεδομένης της συνεχιζόμενης κρίσης στον τομέα της ναυτιλίας, η συμφωνία στην οποία καταλήξαμε με τους επενδυτές αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη συνεχή και αποτελεσματική διαχείριση των οικονομικών της NordLB», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της NordLB, Gunter Dunkel.
Τον Απρίλιο, ο κ. Dunkel ανακοίνωσε ότι NordLB, η κρατική τράπεζα της Κάτω Σαξονίας, θα μειώσει την έκθεσή της στο ναυτιλιακό χρέος στα 14 δισ. ευρώ, από 19 δισ. ευρώ προηγουμένως.
Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων δεν είναι σε θέση να καταβάλουν τους τόκους επί των δανείων τους, λόγω της οικονομικής επιβράδυνσης στην Κίνα και της παγκόσμιας πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας που έχει οδηγήσει στις πιο χαμηλές τιμές ναύλων από την οικονομική κρίση του 2008.
Οι τράπεζες, όπως η NordLB, που χρηματοδοτούν ναυτιλιακές εταιρείες κοντέινερ, αναγκάστηκαν να αυξήσουν τις προβλέψεις τους για την κάλυψη του κινδύνου αθέτησης υποχρεώσεων στον τομέα της ναυτιλίας.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016, οι τράπεζες έχουν υπερδιπλασιαστεί τα αποθέματά τους σε 83 εκατ. ευρώ για την κάλυψη των κινδύνων από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, σύμφωνα με τη DVB Bank.
www.bankingnews.gr
Την είδηση αυτή μεταδίδει η έγκριτη, γερμανική, οικονομική εφημερίδα, Handelsblatt, με πληροφορίες από το γερμανικό πρακτορείο DPA, επισημαίνοντας ότι ως αγοραστές του χαρτοφυλακίου των εν λόγω ναυτιλιακών δανείων εμφανίζονται η εταιρεία KKR, γνωστή και στην Ελλάδα για τις συμφωνίες της με ελληνικές τράπεζες, καθώς και ένα κρατικό επενδυτικό ταμείο, του οποίου το όνομα δε γνωστοποιείται.
Το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει τόσο δάνεια «σκουπίδια», όσο και δάνεια που εξακολουθούν να κερδίζουν τόκους.
«Δεδομένης της συνεχιζόμενης κρίσης στον τομέα της ναυτιλίας, η συμφωνία στην οποία καταλήξαμε με τους επενδυτές αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη συνεχή και αποτελεσματική διαχείριση των οικονομικών της NordLB», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της NordLB, Gunter Dunkel.
Τον Απρίλιο, ο κ. Dunkel ανακοίνωσε ότι NordLB, η κρατική τράπεζα της Κάτω Σαξονίας, θα μειώσει την έκθεσή της στο ναυτιλιακό χρέος στα 14 δισ. ευρώ, από 19 δισ. ευρώ προηγουμένως.
Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων δεν είναι σε θέση να καταβάλουν τους τόκους επί των δανείων τους, λόγω της οικονομικής επιβράδυνσης στην Κίνα και της παγκόσμιας πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας που έχει οδηγήσει στις πιο χαμηλές τιμές ναύλων από την οικονομική κρίση του 2008.
Οι τράπεζες, όπως η NordLB, που χρηματοδοτούν ναυτιλιακές εταιρείες κοντέινερ, αναγκάστηκαν να αυξήσουν τις προβλέψεις τους για την κάλυψη του κινδύνου αθέτησης υποχρεώσεων στον τομέα της ναυτιλίας.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016, οι τράπεζες έχουν υπερδιπλασιαστεί τα αποθέματά τους σε 83 εκατ. ευρώ για την κάλυψη των κινδύνων από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, σύμφωνα με τη DVB Bank.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών