Τελευταία Νέα
Διεθνή

CNBC: Ο λόγος που η Yellen αισιοδοξεί για την αμερικανική οικονομία σε 3 διαγράμματα

CNBC: Ο λόγος που η Yellen αισιοδοξεί για την αμερικανική οικονομία σε 3 διαγράμματα
Οι καταναλωτές σώζουν την οικονομία των ΗΠΑ, τονίζει το CNBC
«Ποτέ να μην υποτιμάτε τη δύναμη των αμερικανών καταναλωτών», συμβουλεύει το δίκτυο CNBC, τονίζοντας ότι η κατανάλωση είναι, ίσως, ο μόνος λόγος για τον οποίο η Janet Yellen, πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ (Federal Reserve - Fed) αισιοδοξεί για την αμερικανική οικονομία.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει το δίκτυο, ενώ οι επιχειρήσεις αντιμετώπιζαν προβλήματα και η κυβέρνηση προχώρησε σε μείωση των δαπανών της την άνοιξη του 2016, οι αμερικανοί καταναλωτές… πήγαν για ψώνια.
Αυτή ακριβώς η συνήθεια βόηθησε την οικονομία των ΗΠΑ να ενισχυθεί, αν και ελάχιστα, σημειώνει το CNBC.
Στη σημερινή (26/8) ομιλία της η πρόεδρος της Fed προχώρησε σε θετικές δηλώσεις για την πορεία της αμερικανικής οικονομίας, τονίζοντας την αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης, αλλά και τη συνεχή βελτίωση της αγοράς εργασίας.
Σήμερα το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών έδωσε στη δημοσιότητα τα αναθεωρημένα στοιχεία για το ΑΕΠ το β’ τρίμηνο του 2016, στα οποία υπήρξε υποβάθμιση της ανάπτυξης σε +1,1% από +1,2% προηγουμένως.
Η αδυναμία προέρχεται κυρίως από τις μεγάλες περικοπές στις δαπάνες και τις επενδύσεις των επιχειρήσεων, με την Credit Suisse να εκτιμά ότι αυτή η μείωση προοικονομεί περαιτέρω επιβράδυνση της αμερικανικής οικονομίας το προσεχές μέλλον.
«Εκτεταμένες περίοδοι μείωσης των πραγματικών επιχειρηματικών επενδύσεων συνδέονται στενά με τις υφέσεις της αμερικανικής οικονομία», αναφέρει η ελβετική τράπεζα σε σημείωμα προς τους πελάτες της, ενώ επισημαίνει πως «για αυτό τον λόγο είναι ανησυχητικά τα τρία συνεχόμενα τρίμηνα συρρίκνωσης του δείκτη».
Σε κάποιο βαθμό, υποστηρίζει το CNBC, η συρρίκνωση αυτή μπορεί να σχετίζεται με τις επερχόμενες προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, με ορισμένες επιχειρήσεις να τηρούν στάση αναμονής, λόγω του εξαιρετικά αβέβαιου αποτελέσματος.
Ωστόσο, την ώρα που οι επιχειρήσεις προχώρησαν σε περιορισμό των εξόδων τους, οι καταναλωτές βρίσκονταν ξεκάθαρα σε διάθεση κατανάλωσης.
Οι καταναλωτικές δαπάνες ενισχύθηκαν κατά 4,4% σε ετήσια βάση, μεγαλύτερη άνοδος από το δ’ τρίμηνο του 2014, στηρίζοντας τη συνολική οικονομία, όπως γίνεται σαφές και στα διαγράμματα που ακολουθούν.







www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης