Η Volkswagen χειρίζεται διαφορετικά τους ιδιοκτήτες των επηρεαζόμενων οχημάτων της σε κάθε πλευρά του Ατλαντικού: Στις ΗΠΑ έσπευσε να υποσχεθεί αποζημιώσεις πολλών δισ. δολαρίων, ενώ στην Ευρώπη απορρίπτει την αντίστοιχη ιδέα
Σε συντονιστή της δράσης των ευρωπαϊκών ενώσεων καταναλωτών και των αρχών προστασίας του καταναλωτή κατά της μεγάλης ευρωπαϊκής αυτοκινητο-βιομηχανίας Volkswagen για το σκάνδαλο εκπομπών υπερβολικά μεγάλων ρύπων από κινητήρες ντίζελ που κατασκευάζει, επιχειρεί να αναδειχθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Αυτό αναφέρεται σε ρεπορτάζ του διεθνούς ειδησεογραφικού πρακτορείου ειδήσεων Reuters, σύμφωνα με το οποίο η Κομισιόν πρόκειται να συναντηθεί στην τρέχουσα εβδομάδα που ξεκινάει σήμερα Δεύτερα 5 Σεπτεμβρίου 2016 με μια σειρά από ενώσεις καταναλωτών και εθνικές αρχές, για να διαπιστώσει αν πράττουν τα δέοντα προς αναζήτηση αποζημιώσεων από τη Volkswagen για λογαριασμό των Ευρωπαίων ιδιοκτητών των επηρεαζόμενων οχημάτων.
Όπως δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου η επίτροπος Καταναλωτικών Υποθέσεων, Vera Jourova, το σκάνδαλο των ρυπογόνων κινητήρων ντίζελ της Volkswagen - γνωστού ως Dieselgate - αποτελεί μια πανευρωπαϊκή πρόκληση και η Κομισιόν εξετάζει αν έχουν τηρηθεί οι δύο ομάδες κανόνων που ισχύουν με ενιαίο τρόπο στην Ε.Ε.: α) Η Ευρωπαϊκή Οδηγία καταναλωτικών πωλήσεων και εγγυήσεων και β) Η Ευρωπαϊκή Οδηγία άδικων εμπορικών πρακτικών.
Σύμφωνα με την Jourova, οι ενώσεις καταναλωτών και οι εθνικές αρχές στην Ε.Ε. καταγγέλουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ότι η Volkswagen δεν έχει παράσχει επαρκή πληροφόρηση στους Ευρωπαίους καταναλωτές.
Η αυτοκινητο-βιομηχανία αντέδρασε άμεσα στις αιτιάσεις της Ευρωπαίας επιτρόπου, αρνούμενη τις κατηγορίες, οι οποίες κατά τη γνώμη της «στερούνται βάσης».
Μέχρι στιγμής, η Volkswagen δεν έχει δεχτεί ισχυρή πίεση από την Κομισιόν να προβεί σε ανακλήσεις, αναβαθμίσεις κινητήρων και αποζημιώσεις προς τους επηρεαζόμενους καταναλωτές, καλώντας τις ενώσεις καταναλωτών να πιέσουν την εταιρεία να προβεί σε εθελοντικές αποζημιώσεις, όπως στις ΗΠΑ.
Από την πλευρά της, η Volkswagen χειρίζεται διαφορετικά τους ιδιοκτήτες των επηρεαζόμενων οχημάτων της σε κάθε πλευρά του Ατλαντικού: Ενώ στις ΗΠΑ έσπευσε να υποσχεθεί αποζημιώσεις πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων προς αυτούς, στην Ευρώπη μέχρι στιγμής έχει απορρίψει την ιδέα αντίστοιχων αποζημιώσεων προς τους ιδιοκτήτες 8,5 εκατ. επηρεαζόμενων οχημάτων, καθώς θεωρεί ότι το διαφορετικό νομοθετικό πλαίσιο περιορίζει την πιθανότητα υποχρέωσής της σε αποζημιώσεις.
www.bankingnews.gr
Αυτό αναφέρεται σε ρεπορτάζ του διεθνούς ειδησεογραφικού πρακτορείου ειδήσεων Reuters, σύμφωνα με το οποίο η Κομισιόν πρόκειται να συναντηθεί στην τρέχουσα εβδομάδα που ξεκινάει σήμερα Δεύτερα 5 Σεπτεμβρίου 2016 με μια σειρά από ενώσεις καταναλωτών και εθνικές αρχές, για να διαπιστώσει αν πράττουν τα δέοντα προς αναζήτηση αποζημιώσεων από τη Volkswagen για λογαριασμό των Ευρωπαίων ιδιοκτητών των επηρεαζόμενων οχημάτων.
Όπως δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου η επίτροπος Καταναλωτικών Υποθέσεων, Vera Jourova, το σκάνδαλο των ρυπογόνων κινητήρων ντίζελ της Volkswagen - γνωστού ως Dieselgate - αποτελεί μια πανευρωπαϊκή πρόκληση και η Κομισιόν εξετάζει αν έχουν τηρηθεί οι δύο ομάδες κανόνων που ισχύουν με ενιαίο τρόπο στην Ε.Ε.: α) Η Ευρωπαϊκή Οδηγία καταναλωτικών πωλήσεων και εγγυήσεων και β) Η Ευρωπαϊκή Οδηγία άδικων εμπορικών πρακτικών.
Σύμφωνα με την Jourova, οι ενώσεις καταναλωτών και οι εθνικές αρχές στην Ε.Ε. καταγγέλουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ότι η Volkswagen δεν έχει παράσχει επαρκή πληροφόρηση στους Ευρωπαίους καταναλωτές.
Η αυτοκινητο-βιομηχανία αντέδρασε άμεσα στις αιτιάσεις της Ευρωπαίας επιτρόπου, αρνούμενη τις κατηγορίες, οι οποίες κατά τη γνώμη της «στερούνται βάσης».
Μέχρι στιγμής, η Volkswagen δεν έχει δεχτεί ισχυρή πίεση από την Κομισιόν να προβεί σε ανακλήσεις, αναβαθμίσεις κινητήρων και αποζημιώσεις προς τους επηρεαζόμενους καταναλωτές, καλώντας τις ενώσεις καταναλωτών να πιέσουν την εταιρεία να προβεί σε εθελοντικές αποζημιώσεις, όπως στις ΗΠΑ.
Από την πλευρά της, η Volkswagen χειρίζεται διαφορετικά τους ιδιοκτήτες των επηρεαζόμενων οχημάτων της σε κάθε πλευρά του Ατλαντικού: Ενώ στις ΗΠΑ έσπευσε να υποσχεθεί αποζημιώσεις πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων προς αυτούς, στην Ευρώπη μέχρι στιγμής έχει απορρίψει την ιδέα αντίστοιχων αποζημιώσεων προς τους ιδιοκτήτες 8,5 εκατ. επηρεαζόμενων οχημάτων, καθώς θεωρεί ότι το διαφορετικό νομοθετικό πλαίσιο περιορίζει την πιθανότητα υποχρέωσής της σε αποζημιώσεις.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών