Πτώχευση κήρυξε ο νοτιοκορεάτικος ναυτιλιακός κολοσσός Hanjin Shipping
Σε Έλληνες πουλήθηκαν δύο πλοία του -υπό κατάρρευση- νοτιοκορεάτικου ναυτιλιακού κολοσσού Hanjin Shipping Co Ltd, σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters.
Συνολικά πουλήθηκαν τρία πλοία που είχαν ναυλωθεί από τη Hanjin, ενώ ακόμα δύο είναι προς πώληση, μετά την κατάρρευση της έβδομης μεγαλύτερης εταιρείας κοντέινερ παγκοσμίως.
Τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου -σιδηρομεταλλευμάτων, άνθρακα και σιτηρών- πουλήθηκαν από τους εκμισθωτές για περίπου 39 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα, το μεγαλύτερο από αυτά (180.000 DWT) πουλήθηκε σε ναυτιλιακή εταιρεία της Σιγκαπούρης έναντι 22,75 εκατ. δολ. ενώ τα δυο μικρότερα (37.000 dwt έκαστο) σε Έλληνες αγοραστές.
Επί του παρόντος το αντίτιμο που κατέβαλαν, παραμένει άγνωστο, ενώ σύμφωνα με το Reuters, η Hanjin προτίθεται να προχωρήσει στην πώληση ακόμη δύο πλοίων, αξίας 18 - 22 εκατ. δολ..
«Οι αγοραστές μπορούν να υποβάλουν το ενδιαφέρον τους έως το τέλος της εβδομάδας και την προσφορά τους έως το τέλος του μήνα» αναφέρει ναυτιλιακή πηγή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ εκείνων που είχαν ναυλώσει πλοία στη Hanjin βρίσκονται και ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
Η εταιρεία υπέβαλε αίτημα προστασίας από τους πιστωτές της σε δικαστήριο της Σεούλ στις 31 Αυγούστου.
Το δικαστήριο έχει δώσει περιθώριο στη Hanjin να παρουσιάσει σχέδιο αναδιάρθρωσης που θα εγκρίνουν οι πιστωτές της έως τα τέλη Νοεμβρίου.
Η εταιρία ελέγχει 63 πλοία αξίας 1,76 δισ. δολ..
Είχε ναυλώσει επιπλέον 78 πλοία πριν την κατάρρευσή της.
Ηδη σε πολλά λιμάνια παρατηρείται συσσώρευση πλοίων αλλά και καθυστερήσεις στις παραδόσεις οσπρίων και δημητριακών.
Σημαντικές απώλειες για τον Baltic Dry
Στο μεταξύ, στον απόηχο της προσφυγής στον πτωχευτικό νόμο της Hanjin Shipping για προστασία από τους πιστωτές της, ο ναυτιλιακός δείκτης Baltic Dry υποχώρησε κατά 5,03% στις 756 μονάδες.
Επισημαίνεται ότι ο Baltic Dry Index (BDI) είναι ένας δείκτης που επιχειρεί να αποτιμά σε καθημερινή βάση το κόστος μεταφοράς δια θαλάσσης με πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου τύπου Handysize, Supramax, Panamax και Capesize σε 23 συγκεκριμένες ναυτιλιακές διασυνδέσεις, βασικών πρώτων υλών όπως ο άνθρακας, το τσιμέντο, τα λιπάσματα, το σιδηρομετάλλευμα και το σιτάρι.
Η πορεία του Baltic Dry από τις 15 Αυγούστου έως τις 14 Σεπτεμβρίου
Συνολικά πουλήθηκαν τρία πλοία που είχαν ναυλωθεί από τη Hanjin, ενώ ακόμα δύο είναι προς πώληση, μετά την κατάρρευση της έβδομης μεγαλύτερης εταιρείας κοντέινερ παγκοσμίως.
Τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου -σιδηρομεταλλευμάτων, άνθρακα και σιτηρών- πουλήθηκαν από τους εκμισθωτές για περίπου 39 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα, το μεγαλύτερο από αυτά (180.000 DWT) πουλήθηκε σε ναυτιλιακή εταιρεία της Σιγκαπούρης έναντι 22,75 εκατ. δολ. ενώ τα δυο μικρότερα (37.000 dwt έκαστο) σε Έλληνες αγοραστές.
Επί του παρόντος το αντίτιμο που κατέβαλαν, παραμένει άγνωστο, ενώ σύμφωνα με το Reuters, η Hanjin προτίθεται να προχωρήσει στην πώληση ακόμη δύο πλοίων, αξίας 18 - 22 εκατ. δολ..
«Οι αγοραστές μπορούν να υποβάλουν το ενδιαφέρον τους έως το τέλος της εβδομάδας και την προσφορά τους έως το τέλος του μήνα» αναφέρει ναυτιλιακή πηγή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ εκείνων που είχαν ναυλώσει πλοία στη Hanjin βρίσκονται και ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
Η εταιρεία υπέβαλε αίτημα προστασίας από τους πιστωτές της σε δικαστήριο της Σεούλ στις 31 Αυγούστου.
Το δικαστήριο έχει δώσει περιθώριο στη Hanjin να παρουσιάσει σχέδιο αναδιάρθρωσης που θα εγκρίνουν οι πιστωτές της έως τα τέλη Νοεμβρίου.
Η εταιρία ελέγχει 63 πλοία αξίας 1,76 δισ. δολ..
Είχε ναυλώσει επιπλέον 78 πλοία πριν την κατάρρευσή της.
Ηδη σε πολλά λιμάνια παρατηρείται συσσώρευση πλοίων αλλά και καθυστερήσεις στις παραδόσεις οσπρίων και δημητριακών.
Σημαντικές απώλειες για τον Baltic Dry
Στο μεταξύ, στον απόηχο της προσφυγής στον πτωχευτικό νόμο της Hanjin Shipping για προστασία από τους πιστωτές της, ο ναυτιλιακός δείκτης Baltic Dry υποχώρησε κατά 5,03% στις 756 μονάδες.
Επισημαίνεται ότι ο Baltic Dry Index (BDI) είναι ένας δείκτης που επιχειρεί να αποτιμά σε καθημερινή βάση το κόστος μεταφοράς δια θαλάσσης με πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου τύπου Handysize, Supramax, Panamax και Capesize σε 23 συγκεκριμένες ναυτιλιακές διασυνδέσεις, βασικών πρώτων υλών όπως ο άνθρακας, το τσιμέντο, τα λιπάσματα, το σιδηρομετάλλευμα και το σιτάρι.
Η πορεία του Baltic Dry από τις 15 Αυγούστου έως τις 14 Σεπτεμβρίου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών