Παρ' ότι μετά την κατάρρευσή της έλαβε δάνεια 80 εκατ. ευρώ, η Hanjin υπολογίζει ότι χρειάζεται επιπλέον 59 εκατ. ευρώ για να καταφέρει να εκφορτώσει το σύνολο των πλοίων της από εμπορευματο-κιβώτια
Δάνειο 54 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ (περίπου 48,4 εκατ. ευρώ) συμφώνησε σήμερα Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016 να χορηγήσει στη χρεοκοπημένη ναυτιλιακή νοτιο-κορεατική εταιρεία Hanjin Shipping Ltd - έβδομη μεγαλύτερη στον κόσμο - ο μεγαλύτερος μέτοχός της, Korean Air Lines, με στόχο να καταφέρει να εκφορτώσει κάποια από τα πλοία της που είναι φορτωμένα με (εγκλωβισμένα) εμπορευματο-κιβώτια.
Όπως ανακοίνωσε η Korean Air Lines, θα χορηγήσει το δάνειο - που είχε ανακοινωθεί νωρίτερα στον μήνα, αλλά εκκρεμούσε η εξασφάλισή του - με εξασφάλιση απαιτήσεις από πελάτες της Hanjin, εν είδει πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων (factoring).
Η απόφαση της εταιρείας να χορηγήσει δάνειο στην υπό κατάρρευση Hanjin Shipping είναι μάλλον γενναία, καθώς το νοτιο-κορεατικό δικαστήριο που χειρίζεται την πτώχευση της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας φέρεται να αμφισβητεί τη δυνατότητά της να επιβιώσει ακόμα και αν υποστεί εκτεταμένη αναδιάρθρωση.
Το δάνειο 48,4 εκατ. ευρώ της Korean Air Lines προς την Hanjin ακολουθεί ένα δάνειο 32 εκατ. ευρώ που της χορήγησε ο πρόεδρος του ομίλου Hanjin, όμως ακόμα και με όλα αυτά τα χρήματα, η Hanjin υπολογίζει ότι χρειάζεται επιπλέον 59 εκατ. ευρώ για να καταφέρει να εκφορτώσει το σύνολο των πλοίων της από εμπορευματο-κιβώτια.
Τη στιγμή της κατάρρευσής της, η Hanjin διέθετε φορτωμένα σε πλοία της εμπορεύματα τρίτων αξίας 12,5 δισ. ευρώ, όμως έχει αρχίσει με βραδύ ρυθμό να εκφορτώνει πλοία της και να επιστρέφει εμπορεύματα, αλλά και τα ίδια τα (ναυλωμένα) πλοία, στους πλοιοκτήτες και εφοπλιστές τους.
Μέχρι στιγμής, στα πλοία της Hanjin προσφέρεται προστασία κατάσχεσης από τους πιστωτές της σε λιμένες της Νοτίου Κορέας, των ΗΠΑ, της Ιαπωνίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και προσωρινά στη Σιγκαπούρη, όμως δεκάδες πλοία της (και τα πληρώματά τους) παραμένουν αγκυροβολημένα έξω από λιμάνια, καθώς δεν μπορεί να διασφαλιστεί η αποπληρωμή του κόστους εκφόρτωσής τους.
Η Hanjin δύσκολα θα καταφέρει να τύχει οικονομικής διάσωσης και μάλλον προορίζεται να ρευστοποιηθεί για την ικανοποίηση μέρους των οφειλών της, με το χρέος της να έχει διογκωθεί σε 4,8 δισ. ευρώ στο τέλος Ιουνίου του 2016 και τη νοτιο-κορεατική κυβέρνηση να έχει δείξει ότι δεν επιθυμεί καμία οικονομική εμπλοκή της στη σωτηρία της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας της ασιατικής χώρας.
www.bankingnews.gr
Όπως ανακοίνωσε η Korean Air Lines, θα χορηγήσει το δάνειο - που είχε ανακοινωθεί νωρίτερα στον μήνα, αλλά εκκρεμούσε η εξασφάλισή του - με εξασφάλιση απαιτήσεις από πελάτες της Hanjin, εν είδει πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων (factoring).
Η απόφαση της εταιρείας να χορηγήσει δάνειο στην υπό κατάρρευση Hanjin Shipping είναι μάλλον γενναία, καθώς το νοτιο-κορεατικό δικαστήριο που χειρίζεται την πτώχευση της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας φέρεται να αμφισβητεί τη δυνατότητά της να επιβιώσει ακόμα και αν υποστεί εκτεταμένη αναδιάρθρωση.
Το δάνειο 48,4 εκατ. ευρώ της Korean Air Lines προς την Hanjin ακολουθεί ένα δάνειο 32 εκατ. ευρώ που της χορήγησε ο πρόεδρος του ομίλου Hanjin, όμως ακόμα και με όλα αυτά τα χρήματα, η Hanjin υπολογίζει ότι χρειάζεται επιπλέον 59 εκατ. ευρώ για να καταφέρει να εκφορτώσει το σύνολο των πλοίων της από εμπορευματο-κιβώτια.
Τη στιγμή της κατάρρευσής της, η Hanjin διέθετε φορτωμένα σε πλοία της εμπορεύματα τρίτων αξίας 12,5 δισ. ευρώ, όμως έχει αρχίσει με βραδύ ρυθμό να εκφορτώνει πλοία της και να επιστρέφει εμπορεύματα, αλλά και τα ίδια τα (ναυλωμένα) πλοία, στους πλοιοκτήτες και εφοπλιστές τους.
Μέχρι στιγμής, στα πλοία της Hanjin προσφέρεται προστασία κατάσχεσης από τους πιστωτές της σε λιμένες της Νοτίου Κορέας, των ΗΠΑ, της Ιαπωνίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και προσωρινά στη Σιγκαπούρη, όμως δεκάδες πλοία της (και τα πληρώματά τους) παραμένουν αγκυροβολημένα έξω από λιμάνια, καθώς δεν μπορεί να διασφαλιστεί η αποπληρωμή του κόστους εκφόρτωσής τους.
Η Hanjin δύσκολα θα καταφέρει να τύχει οικονομικής διάσωσης και μάλλον προορίζεται να ρευστοποιηθεί για την ικανοποίηση μέρους των οφειλών της, με το χρέος της να έχει διογκωθεί σε 4,8 δισ. ευρώ στο τέλος Ιουνίου του 2016 και τη νοτιο-κορεατική κυβέρνηση να έχει δείξει ότι δεν επιθυμεί καμία οικονομική εμπλοκή της στη σωτηρία της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας της ασιατικής χώρας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών