Η δυναμικότητα του υποβρυχίου καλωδίου IceLink θα είναι 1 GW και θα μπορεί να προμηθεύει στη Βρετανία 5-6 TWh ηλεκτρισμού ετησίως
Την καθυστέρηση υλοποίησης της μεγαλύτερης σε μήκος υποβρύχιας διασύνδεσης μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στον πλανήτη μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Ισλανδίας ενδέχεται να προκαλέσει το Brexit.
Αυτό επεσήμανε σήμερα Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016 σε συνέντευξή του στο διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters ο επικεφαλής της ισλανδικής εταιρείας ηλεκτρισμού Landsvirkjun, Hordur Arnarson.
Οι δύο χώρες συμφώνησαν το 2015 να μελετήσουν από κοινού την πόντιση ενός υποβρυχίου καλωδίου ηλεκτρικής διασύνδεσης μήκους 1.000 χιλιομέτρων με την ονομασία IceLink, το οποίο από το 2027 και μετά θα μπορούσε να ηλεκτροδοτεί 1,6 εκατ. βρετανικά νοικοκυριά.
Η δυναμικότητα του IceLink θα είναι 1 GW και θα μπορεί να προμηθεύει στη Βρετανία 5-6 TWh ηλεκτρισμού ετησίως.
Ο Arnarson εκτίμησε, ότι το ενδιαφέρον του Ηνωμένου Βασιλείου για την εισαγωγή ηλεκτρισμού από την Ισλανδία μακροπρόθεσμα παραμένει αμείωτο, όμως το Brexit «σίγουρα θα προκαλέσει καθυστερήσεις στο έργο, επειδή [η βρετανική κυβέρνηση] πρέπει να εστιάσει σε άλλα πράγματα τώρα».
Σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις της φινλανδικής εταιρείας συμβούλων Poyry και της ισλανδικής επενδυτικής τραπέζης Kvika, το κόστος του καλωδίου, της πόντισής του και της αναβάθμισης του χερσαίου βρετανικού δικτύου μεταφοράς ηλεκτρισμού αναμένεται να διαμορφωθεί σε 3 έως 3,5 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον Arnarson, επειδή δεν υπάρχει αγορά ηλεκτρισμού στην Ισλανδία, ο ισλανδικός ηλεκτρισμός που θα πωλείται στη Βρετανία θα πρέπει να έχει σταθερή τιμή που θα καθορίζεται από μακροπρόθεσμα συμβόλαια.
Η εξάρτηση της Βρετανίας από εισαγόμενη ηλεκτρική ενέργεια αναμένεται να αυξηθεί προς το 2020, καθώς αρκετά εργοστάσια ενέργειας με βάση τον άνθρακα ή και πυρηνικά θα κλείνουν σταδιακά στα προσεχή έτη λόγω παλαιότητας.
Ο φθηνός ηλεκτρισμός της Ισλανδίας έχει προσελκύσει διάφορες βιομηχανίες αλουμινίου και κατασκευής κυκλωμάτων πυριτίου, καθώς και κέντρα αποθήκευσης ψηφιακών δεδομένων.
Τρία χυτήρια αλουμινίου στην Ισλανδία καταναλώνουν το 75% της συνολικής ενέργειας που παράγει.
www.bankingnews.gr
Αυτό επεσήμανε σήμερα Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016 σε συνέντευξή του στο διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters ο επικεφαλής της ισλανδικής εταιρείας ηλεκτρισμού Landsvirkjun, Hordur Arnarson.
Οι δύο χώρες συμφώνησαν το 2015 να μελετήσουν από κοινού την πόντιση ενός υποβρυχίου καλωδίου ηλεκτρικής διασύνδεσης μήκους 1.000 χιλιομέτρων με την ονομασία IceLink, το οποίο από το 2027 και μετά θα μπορούσε να ηλεκτροδοτεί 1,6 εκατ. βρετανικά νοικοκυριά.
Η δυναμικότητα του IceLink θα είναι 1 GW και θα μπορεί να προμηθεύει στη Βρετανία 5-6 TWh ηλεκτρισμού ετησίως.
Ο Arnarson εκτίμησε, ότι το ενδιαφέρον του Ηνωμένου Βασιλείου για την εισαγωγή ηλεκτρισμού από την Ισλανδία μακροπρόθεσμα παραμένει αμείωτο, όμως το Brexit «σίγουρα θα προκαλέσει καθυστερήσεις στο έργο, επειδή [η βρετανική κυβέρνηση] πρέπει να εστιάσει σε άλλα πράγματα τώρα».
Σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις της φινλανδικής εταιρείας συμβούλων Poyry και της ισλανδικής επενδυτικής τραπέζης Kvika, το κόστος του καλωδίου, της πόντισής του και της αναβάθμισης του χερσαίου βρετανικού δικτύου μεταφοράς ηλεκτρισμού αναμένεται να διαμορφωθεί σε 3 έως 3,5 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον Arnarson, επειδή δεν υπάρχει αγορά ηλεκτρισμού στην Ισλανδία, ο ισλανδικός ηλεκτρισμός που θα πωλείται στη Βρετανία θα πρέπει να έχει σταθερή τιμή που θα καθορίζεται από μακροπρόθεσμα συμβόλαια.
Η εξάρτηση της Βρετανίας από εισαγόμενη ηλεκτρική ενέργεια αναμένεται να αυξηθεί προς το 2020, καθώς αρκετά εργοστάσια ενέργειας με βάση τον άνθρακα ή και πυρηνικά θα κλείνουν σταδιακά στα προσεχή έτη λόγω παλαιότητας.
Ο φθηνός ηλεκτρισμός της Ισλανδίας έχει προσελκύσει διάφορες βιομηχανίες αλουμινίου και κατασκευής κυκλωμάτων πυριτίου, καθώς και κέντρα αποθήκευσης ψηφιακών δεδομένων.
Τρία χυτήρια αλουμινίου στην Ισλανδία καταναλώνουν το 75% της συνολικής ενέργειας που παράγει.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών