Η βρετανική αυτοκινητο-βιομηχανία αναπτύσσεται παρά το Brexit, καθώς η παραγωγή εννεαμήνου 2016 ανήλθε σε σχεδόν 1,3 οχήματα - αριθμός αυξημένος κατά 10,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο
Το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να είναι ελκυστικό προς τους ξένους επενδυτές που σχεδιάζουν να φτιάξουν εξαγωγικές μονάδες παραγωγής, παρά τη μεγάλη αβεβαιότητα που προκαλεί και τους ευρωπαϊκούς δασμούς που ίσως φέρει για τα βρετανικά προϊόντα η επικράτηση του Brexit στο ιστορικό δημοψήφισμα της 23ης Ιουνίου 2016, που οδήγησε σε μεγάλη διολίσθηση της βρετανικής στερλίνας, επιτάχυνση του πληθωρισμού και αναμένεται να προκαλέσει οικονομική επιβράδυνση.
Τουλάχιστον, αυτό πιστεύει η μεγάλη ιαπωνική αυτοκινητο-βιομηχανία Nissan, η οποία σήμερα Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016 επιβεβαίωσε, ότι παρά τις αμφιβολίες που της προκάλεσε το Brexit, τελικά θα παράγει στη βρετανική μονάδα που διαθέτει στο Sunderland τη νέα έκδοση του μοντέλου Qashqai, όσο και το νέο X-Trail, μετά από κυβερνητική «στήριξη και διασφαλίσεις».
Επιπλέον, αποφάσισε να αναβαθμίσει το εργοστάσιό της στο Sunderland σε υπερ-μονάδα παραγωγής (super plant), παράγοντας σε αυτό 600 χιλ. οχήματα κατ' έτος.
Η παραγωγή του νέου Qashqai αναμένεται να ξεκινήσει το 2018 ή το 2019.
Η Nissan Ευρώπης επεσήμανε ότι δεν έγινε αποδέκτης κάποιας ειδικής συμφωνίας, ενώ η βρετανική κυβέρνηση δεν έδωσε λεπτομέρειες για τυχόν ανταλλάγματα που προσέφερε στην αυτοκινητο-βιομηχανία για να προχωρήσει στις νέες επενδύσεις της στη Βρετανία.
Η απόφαση της Nissan αποτελεί την πρώτη μεγάλη εξέλιξη στη βρετανική αυτοκινητο-βιομηχανία μετά το δημοψήφισμα και διασφαλίζει 7 χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ λόγω του X-Trail - που σήμερα δεν παράγεται στη Βρετανία - δημιουργείται η προοπτική εκατοντάδων νέων θέσεων εργασίας.
Αν και η διολίσθηση της στερλίνας διευκολύνει τις εξαγωγές των βρετανικών προϊόντων, οι προοπτικές επιβολής ευρωπαϊκών δασμών σε βρετανικά προϊόντα και «σκληρού» Brexit προκαλεί επιπλέον επιχειρηματικό κόστος.
Η μονάδα του Sunderland - που δημιουργήθηκε το 1986 και έκτοτε έχει παράξει 9 εκατ. αυτοκίνητα - φτιάχνει σχεδόν ένα στα τρία αυτοκίνητα που παράγονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, παράγοντας συνολικά 475 χιλ. αυτοκίνητα το 2015, εκ των οποίων το 80% προορίστηκε για εξαγωγές.
Η βρετανική αυτοκινητο-βιομηχανία εφέτος φαίνεται να τα πηγαίνει περίφημα, καθώς η παραγωγή εννεαμήνου 2016 ανήλθε σε σχεδόν 1,3 οχήματα - αριθμός αυξημένος κατά 10,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο - εκ των οποίων περίπου 1 εκατ. οχήματα παρήχθησαν για εξαγωγή.
www.bankingnews.gr
Τουλάχιστον, αυτό πιστεύει η μεγάλη ιαπωνική αυτοκινητο-βιομηχανία Nissan, η οποία σήμερα Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016 επιβεβαίωσε, ότι παρά τις αμφιβολίες που της προκάλεσε το Brexit, τελικά θα παράγει στη βρετανική μονάδα που διαθέτει στο Sunderland τη νέα έκδοση του μοντέλου Qashqai, όσο και το νέο X-Trail, μετά από κυβερνητική «στήριξη και διασφαλίσεις».
Επιπλέον, αποφάσισε να αναβαθμίσει το εργοστάσιό της στο Sunderland σε υπερ-μονάδα παραγωγής (super plant), παράγοντας σε αυτό 600 χιλ. οχήματα κατ' έτος.
Η παραγωγή του νέου Qashqai αναμένεται να ξεκινήσει το 2018 ή το 2019.
Η Nissan Ευρώπης επεσήμανε ότι δεν έγινε αποδέκτης κάποιας ειδικής συμφωνίας, ενώ η βρετανική κυβέρνηση δεν έδωσε λεπτομέρειες για τυχόν ανταλλάγματα που προσέφερε στην αυτοκινητο-βιομηχανία για να προχωρήσει στις νέες επενδύσεις της στη Βρετανία.
Η απόφαση της Nissan αποτελεί την πρώτη μεγάλη εξέλιξη στη βρετανική αυτοκινητο-βιομηχανία μετά το δημοψήφισμα και διασφαλίζει 7 χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ λόγω του X-Trail - που σήμερα δεν παράγεται στη Βρετανία - δημιουργείται η προοπτική εκατοντάδων νέων θέσεων εργασίας.
Αν και η διολίσθηση της στερλίνας διευκολύνει τις εξαγωγές των βρετανικών προϊόντων, οι προοπτικές επιβολής ευρωπαϊκών δασμών σε βρετανικά προϊόντα και «σκληρού» Brexit προκαλεί επιπλέον επιχειρηματικό κόστος.
Η μονάδα του Sunderland - που δημιουργήθηκε το 1986 και έκτοτε έχει παράξει 9 εκατ. αυτοκίνητα - φτιάχνει σχεδόν ένα στα τρία αυτοκίνητα που παράγονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, παράγοντας συνολικά 475 χιλ. αυτοκίνητα το 2015, εκ των οποίων το 80% προορίστηκε για εξαγωγές.
Η βρετανική αυτοκινητο-βιομηχανία εφέτος φαίνεται να τα πηγαίνει περίφημα, καθώς η παραγωγή εννεαμήνου 2016 ανήλθε σε σχεδόν 1,3 οχήματα - αριθμός αυξημένος κατά 10,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο - εκ των οποίων περίπου 1 εκατ. οχήματα παρήχθησαν για εξαγωγή.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών