Οι χώρες κατηγορούνται για το ότι δεν κατάφεραν να διαπιστώσουν έγκαιρα την απάτη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την εκπομπή ρύπων
Νομική δράση κατά επτά (7) χωρών λαμβάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση για το σκάνδαλο παραποίησης εκπομπών ρύπων («dieselgate») της Volkswagen, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε σχετικό του δημοσίευμα το Reuters.
Πρόκειται για τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, το Λουξεμβούργο, την Ισπανία, Τσεχία, Λιθουανία αλλά και την Ελλάδα.
Οι χώρες κατηγορούνται για το ότι δεν κατάφεραν να διαπιστώσουν έγκαιρα την απάτη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την εκπομπή ρύπων.
Προς το παρόν δεν έχουν εκφραστεί κάποιες αντιδράσεις από τους αξιωματούχους των χωρών, ωστόσο μία πηγή, υπό τον όρο της ανωνυμίας, εκτίμησε στο πρακτορείο πως «το θέμα πηγαίνει πέρα από τη Volkswagen»…
Να σημειωθεί πως ούτε η VW σχολίασε το δημοσίευμα του Reuters.
Υπενθυμίζεται πως στα τέλη Οκτώβρη το Ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ ενέκρινε το πρόστιμο-ρεκόρ 14,7 δισ. δολαρίων (περίπου 13,5 δισ. ευρώ) που επέβαλαν οι αμερικανικές αρχές στη γιγαντιαία γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για το σκάνδαλο.
Το πρόστιμο αποτελούσε προϊόν συμβιβασμού μεταξύ των αμερικανικών εποπτικών αρχών, των ιδιοκτητών 450 χιλ. εξαιρετικά ρυπογόνων οχημάτων Volkswagen και της ίδιας της αυτοκινητο-βιομηχανίας.
Η Volkswagen ανακοίνωσε, ότι θα ξεκινήσει την άμεση επαναγορά των επηρεαζόμενων οχημάτων στις ΗΠΑ από το μέσον Νοεμβρίου του 2016, την ίδια στιγμή που στην Ευρώπη - η οποία αποτελεί τη βασική αγορά της - δεν υπάρχει κανένα αντίστοιχο σχέδιο μέχρι στιγμής, ούτε καν για αποζημίωση των κατόχων επηρεαζόμενων οχημάτων της εταιρείας.
Οι ιδιοκτήτες θα πληρωθούν την εμπορική αξία των οχημάτων τους ως είχε πριν το ξέσπασμα του σκανδάλου, καθώς και πρόσθετη πληρωμή από 5.100 έως 10 χιλ. δολάρια ως επιπλέον αποζημίωση.
Μάλιστα, η εταιρεία οφείλει να πραγματοποιήσει την επαναγορά του 85% των επηρεαζόμενων οχημάτων της εντός διετίας, για να μην κληθεί να καταβάλλει επιπλέον πρόστιμα.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015, ότι χρησιμοποιούσε δολίως κρυφό λογισμικό σε αυτοκίνητά της με κινητήρες ντίζελ, ούτως ώστε να ακολουθούν διαφορετική «χαρτογράφηση» κινητήρα ηπιότερης καύσης σε επίσημους ελέγχους εκπεμπόμενων ρύπων και να εμφανίζονται περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον απ' ότι ήταν στην πραγματικότητα.
Η συμφωνία που εγκρίθηκε σήμερα οριστικά από το αμερικανικό ομοσπονδιακό δικαστήριο ανακοινώθηκε τον Ιούνιο του 2016 και προβλέπει μεταξύ άλλων δαπάνη 10,03 δισ. δολαρίων της Volkswagen για την επαναγορά επηρεαζόμενων οχημάτων στις ΗΠΑ και την αποζημίωση των κατόχων τους, καθώς και επιπλέον δαπάνη 4,7 δισ. δολαρίων σε προγράμματα αντιστάθμισης ρύπων εκτός προδιαγραφών, αλλα και ενίσχυσης υποδομών στις ΗΠΑ για οχήματα μηδενικών ρύπων και πρωτοβουλίες «καθαρών» οχημάτων.
Στην Volkswagen ενδέχεται να επιτραπεί η επισκευή επηρεαζόμενων οχημάτων στις ΗΠΑ, αν η μέθοδος επισκευής εγκριθεί από τις αμερικανικές εποπτικές αρχές.
Μέχρι στιγμής, η εταιρεία έχει συμφωνήσει σε συνολικό κόστος 16,5 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ (πρόστιμα, πληρωμές σε αντιπροσωπείες οχημάτων, πολιτείες και δικηγόρους κατόχων οχημάτων της) αναφορικά με το συγκεκριμένο σκάνδαλο, όμως αντιμετωπίζει επιπλέον πρόστιμα στις ΗΠΑ, μεταξύ άλλων για 85 χιλ. ρυπογόνα οχήματά της με κινητήρες 3 χιλ. λίτρων, καθώς και αγωγές από τουλάχιστον 16 αμερικανικές πολιτείες.
Η Volkswagen έχει ήδη συμφωνήσει να καταβάλει 1,21 δισ. δολάρια σε 652 αντιπροσώπους οχημάτων της στις ΗΠΑ, καθώς και 600 εκατ. δολάρια προς 44 πολιτείες για την απόσυρση κάποιων αγωγών τους.
Επισημαίνεται, ότι για τη διαχείριση της επαναγοράς των επηρεαζόμενων οχημάτων της, η Volkswagen προέβη στην πρόσληψη 900 ατόμων, μεταξύ άλλων για την τοποθέτηση ενός υπαλλήλου της σε κάθε αντιπροσωπεία Volkswagen των ΗΠΑ.
www.bankingnews.gr
Πρόκειται για τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, το Λουξεμβούργο, την Ισπανία, Τσεχία, Λιθουανία αλλά και την Ελλάδα.
Οι χώρες κατηγορούνται για το ότι δεν κατάφεραν να διαπιστώσουν έγκαιρα την απάτη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την εκπομπή ρύπων.
Προς το παρόν δεν έχουν εκφραστεί κάποιες αντιδράσεις από τους αξιωματούχους των χωρών, ωστόσο μία πηγή, υπό τον όρο της ανωνυμίας, εκτίμησε στο πρακτορείο πως «το θέμα πηγαίνει πέρα από τη Volkswagen»…
Να σημειωθεί πως ούτε η VW σχολίασε το δημοσίευμα του Reuters.
Υπενθυμίζεται πως στα τέλη Οκτώβρη το Ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ ενέκρινε το πρόστιμο-ρεκόρ 14,7 δισ. δολαρίων (περίπου 13,5 δισ. ευρώ) που επέβαλαν οι αμερικανικές αρχές στη γιγαντιαία γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για το σκάνδαλο.
Το πρόστιμο αποτελούσε προϊόν συμβιβασμού μεταξύ των αμερικανικών εποπτικών αρχών, των ιδιοκτητών 450 χιλ. εξαιρετικά ρυπογόνων οχημάτων Volkswagen και της ίδιας της αυτοκινητο-βιομηχανίας.
Η Volkswagen ανακοίνωσε, ότι θα ξεκινήσει την άμεση επαναγορά των επηρεαζόμενων οχημάτων στις ΗΠΑ από το μέσον Νοεμβρίου του 2016, την ίδια στιγμή που στην Ευρώπη - η οποία αποτελεί τη βασική αγορά της - δεν υπάρχει κανένα αντίστοιχο σχέδιο μέχρι στιγμής, ούτε καν για αποζημίωση των κατόχων επηρεαζόμενων οχημάτων της εταιρείας.
Οι ιδιοκτήτες θα πληρωθούν την εμπορική αξία των οχημάτων τους ως είχε πριν το ξέσπασμα του σκανδάλου, καθώς και πρόσθετη πληρωμή από 5.100 έως 10 χιλ. δολάρια ως επιπλέον αποζημίωση.
Μάλιστα, η εταιρεία οφείλει να πραγματοποιήσει την επαναγορά του 85% των επηρεαζόμενων οχημάτων της εντός διετίας, για να μην κληθεί να καταβάλλει επιπλέον πρόστιμα.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015, ότι χρησιμοποιούσε δολίως κρυφό λογισμικό σε αυτοκίνητά της με κινητήρες ντίζελ, ούτως ώστε να ακολουθούν διαφορετική «χαρτογράφηση» κινητήρα ηπιότερης καύσης σε επίσημους ελέγχους εκπεμπόμενων ρύπων και να εμφανίζονται περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον απ' ότι ήταν στην πραγματικότητα.
Η συμφωνία που εγκρίθηκε σήμερα οριστικά από το αμερικανικό ομοσπονδιακό δικαστήριο ανακοινώθηκε τον Ιούνιο του 2016 και προβλέπει μεταξύ άλλων δαπάνη 10,03 δισ. δολαρίων της Volkswagen για την επαναγορά επηρεαζόμενων οχημάτων στις ΗΠΑ και την αποζημίωση των κατόχων τους, καθώς και επιπλέον δαπάνη 4,7 δισ. δολαρίων σε προγράμματα αντιστάθμισης ρύπων εκτός προδιαγραφών, αλλα και ενίσχυσης υποδομών στις ΗΠΑ για οχήματα μηδενικών ρύπων και πρωτοβουλίες «καθαρών» οχημάτων.
Στην Volkswagen ενδέχεται να επιτραπεί η επισκευή επηρεαζόμενων οχημάτων στις ΗΠΑ, αν η μέθοδος επισκευής εγκριθεί από τις αμερικανικές εποπτικές αρχές.
Μέχρι στιγμής, η εταιρεία έχει συμφωνήσει σε συνολικό κόστος 16,5 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ (πρόστιμα, πληρωμές σε αντιπροσωπείες οχημάτων, πολιτείες και δικηγόρους κατόχων οχημάτων της) αναφορικά με το συγκεκριμένο σκάνδαλο, όμως αντιμετωπίζει επιπλέον πρόστιμα στις ΗΠΑ, μεταξύ άλλων για 85 χιλ. ρυπογόνα οχήματά της με κινητήρες 3 χιλ. λίτρων, καθώς και αγωγές από τουλάχιστον 16 αμερικανικές πολιτείες.
Η Volkswagen έχει ήδη συμφωνήσει να καταβάλει 1,21 δισ. δολάρια σε 652 αντιπροσώπους οχημάτων της στις ΗΠΑ, καθώς και 600 εκατ. δολάρια προς 44 πολιτείες για την απόσυρση κάποιων αγωγών τους.
Επισημαίνεται, ότι για τη διαχείριση της επαναγοράς των επηρεαζόμενων οχημάτων της, η Volkswagen προέβη στην πρόσληψη 900 ατόμων, μεταξύ άλλων για την τοποθέτηση ενός υπαλλήλου της σε κάθε αντιπροσωπεία Volkswagen των ΗΠΑ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών