Οι Οργανώσεις αρνούνται οποιαδήποτε σχέση με τους διακινητές
Στην οδυνηρή διαπίστωση πως οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) στη Μεσόγειο συνεργάζονται με τους διακινητές μεταναστών προχώρησε η Frontex, μέσω έκθεσής της που δημοσιεύουν οι Financial Times.
Όπως αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας, υπάρχουν ενδείξεις ότι στους μετανάστες έχουν δοθεί ακριβείς οδηγίες πριν αναχωρήσουν σχετικά με το πώς θα φτάσουν στα πλοία των ΜΚΟ, επιβεβαιώνοντας το βαθύ χάσμα Frontex και ΜΚΟ στην αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης που έχει στοιχίσει τη ζωή σε 4.700 ανθρώπους.
Μάλιστα, σε μία πρόσφατη έκθεση της τελευταίας εβδομάδας καταγράφεται η πρώτη διαπιστωμένη περίπτωση διακινητών που οδηγούσαν μετανάστες απευθείας σε πλοίο ΜΚΟ.
Ωστόσο, οι Οργανώσεις αρνούνται οποιαδήποτε σχέση με τους διακινητές, με την Frontex να επιμένει στις εκθέσεις πως οι μετανάστες που διασώζονται από μέλη ΜΚΟ αρνούνται συχνά να συνεργαστούν με τους αξιωματούχους των ευρωπαϊκών υπηρεσιών ή την ιταλική ακτοφυλακή.
Κάποιοι από αυτούς, μάλιστα, ανέφεραν ότι κρατούν αυτή τη στάση μετά από συμβουλές που τους έχουν δώσει μέλη των ΜΚΟ.
Να σημειωθεί πως τις κατηγορίες της ευρωπαϊκής υπηρεσίας προς τις ΜΚΟ ενισχύουν πάντως τα ολοένα και λιγότερα σήματα προς τη Frontex για επεμβάσεις τη στιγμή που οι επεμβάσεις διάσωσης από τις ΜΚΟ γνωρίζουν θεαματική αύξηση.
Ειδικότερα, όπως γράφουν οι FT, οι ΜΚΟ επενέβησαν στο 40% των περιπτώσεων από τον Οκτώβριο 2016 έναντι μόλις 5% στις αρχές του χρόνου, αφού πλέον δραστηριοποιούνται πολύ πιο κοντά στα χωρικά ύδατα της Λιβύης.
Η Aurelie Ponthieu, σύμβουλος των Γιατρών Χωρίς Σύνορα, επιβεβαίωσε ότι η οργάνωσή της βρίσκεται σε διαρκή αναζήτηση πλοιαρίων που μεταφέρουν μετανάστες και κινδυνεύουν να βυθιστούν, απορρίπτοντας ουσιαστικά τις κατηγορίες περί συνεργασίας.
«Τα εντοπίζουμε νωρίτερα.
Αυτή είναι η κατάλληλη αντιμετώπιση της κατάστασης.
Δεν νομίζω αυτό να λέγεται συνεργασία».
Φέτος μόνο έχουν επιχειρήσει να διασχίσουν τη Μεσόγειο από τη Λιβύη στην Ιταλία περισσότερα από 170.000 άτομα, δηλαδή 15% παραπάνω σε σχέση με πέρυσι ενώ ο αριθμός των θανάτων φαίνεται να έχει αυξηθεί κατά 25% από τους 3.800 το περασμένο έτος.
«Το θέμα δεν είναι εάν οι ΜΚΟ συνεργάζονται με τους διακινητές, αλλά γιατί πεθαίνουν τόσο πολλοί άνθρωποι.
Σε αυτό το θέμα πρέπει να επικεντρωθεί η Frontex» υπογραμμίζει η κα Ponthieu.
Το δημοσίευμα:
www.bankingnews.gr
Όπως αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας, υπάρχουν ενδείξεις ότι στους μετανάστες έχουν δοθεί ακριβείς οδηγίες πριν αναχωρήσουν σχετικά με το πώς θα φτάσουν στα πλοία των ΜΚΟ, επιβεβαιώνοντας το βαθύ χάσμα Frontex και ΜΚΟ στην αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης που έχει στοιχίσει τη ζωή σε 4.700 ανθρώπους.
Μάλιστα, σε μία πρόσφατη έκθεση της τελευταίας εβδομάδας καταγράφεται η πρώτη διαπιστωμένη περίπτωση διακινητών που οδηγούσαν μετανάστες απευθείας σε πλοίο ΜΚΟ.
Ωστόσο, οι Οργανώσεις αρνούνται οποιαδήποτε σχέση με τους διακινητές, με την Frontex να επιμένει στις εκθέσεις πως οι μετανάστες που διασώζονται από μέλη ΜΚΟ αρνούνται συχνά να συνεργαστούν με τους αξιωματούχους των ευρωπαϊκών υπηρεσιών ή την ιταλική ακτοφυλακή.
Κάποιοι από αυτούς, μάλιστα, ανέφεραν ότι κρατούν αυτή τη στάση μετά από συμβουλές που τους έχουν δώσει μέλη των ΜΚΟ.
Να σημειωθεί πως τις κατηγορίες της ευρωπαϊκής υπηρεσίας προς τις ΜΚΟ ενισχύουν πάντως τα ολοένα και λιγότερα σήματα προς τη Frontex για επεμβάσεις τη στιγμή που οι επεμβάσεις διάσωσης από τις ΜΚΟ γνωρίζουν θεαματική αύξηση.
Ειδικότερα, όπως γράφουν οι FT, οι ΜΚΟ επενέβησαν στο 40% των περιπτώσεων από τον Οκτώβριο 2016 έναντι μόλις 5% στις αρχές του χρόνου, αφού πλέον δραστηριοποιούνται πολύ πιο κοντά στα χωρικά ύδατα της Λιβύης.
Η Aurelie Ponthieu, σύμβουλος των Γιατρών Χωρίς Σύνορα, επιβεβαίωσε ότι η οργάνωσή της βρίσκεται σε διαρκή αναζήτηση πλοιαρίων που μεταφέρουν μετανάστες και κινδυνεύουν να βυθιστούν, απορρίπτοντας ουσιαστικά τις κατηγορίες περί συνεργασίας.
«Τα εντοπίζουμε νωρίτερα.
Αυτή είναι η κατάλληλη αντιμετώπιση της κατάστασης.
Δεν νομίζω αυτό να λέγεται συνεργασία».
Φέτος μόνο έχουν επιχειρήσει να διασχίσουν τη Μεσόγειο από τη Λιβύη στην Ιταλία περισσότερα από 170.000 άτομα, δηλαδή 15% παραπάνω σε σχέση με πέρυσι ενώ ο αριθμός των θανάτων φαίνεται να έχει αυξηθεί κατά 25% από τους 3.800 το περασμένο έτος.
«Το θέμα δεν είναι εάν οι ΜΚΟ συνεργάζονται με τους διακινητές, αλλά γιατί πεθαίνουν τόσο πολλοί άνθρωποι.
Σε αυτό το θέμα πρέπει να επικεντρωθεί η Frontex» υπογραμμίζει η κα Ponthieu.
Το δημοσίευμα:
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών