Το κόστος του σκανδάλου θα κυμανθεί από 25 με 35 δις ευρώ με το μεγαλύτερο ποσό να πηγαίνει στις ΗΠΑ
Annus horribilis (τρομακτικός χρόνος) ήταν το 2016 για την Volkswagen λόγω του σκανδάλου με τους χειραγωγημένους ρύπους στα πετρελαιοκίνητα.
Οπως αναφέρει σε ανάλυσή της η Deutsche Welle «παρά το γεγονός ότι στις ΗΠΑ πωλούνται αναλογικά λιγότερα αυτοκίνητα με μηχανή ντίζελ, η κεντρική διοίκηση στο Βόλφσμπουργκ υπολογίζει ότι σε αυτή τη χώρα θα αντιμετωπίσει το μεγαλύτερο κόστος για επιστροφή των αυτοκινήτων, για «διόρθωση» του εξοπλισμού τους και κυρίως για πρόστιμα».
Συγκεκριμένα, για οχήματα κάτω των 2,0 λίτρων η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επιτύχει διακανονισμό ύψους 16 δις ευρώ.
Σε αυτό το ποσό θα πρέπει επίσης να προστεθεί και 1 δις ευρώ για οχήματα 3,0 λίτρων μόνο για τις ΗΠΑ.
Ο Frank Svoppe, από την NordLB υποστηρίζει ότι η VW θα χρειαστεί να καταβάλει κι άλλα ποσά ύψους δις ευρώ για αντίστοιχες διαδικασίες στον Καναδά, αλλά «νομίζω ότι τα χειρότερα πέρασαν» υποστηρίζει.
«Τα χειρότερα βρίσκονται στις ΗΠΑ λόγω της υπάρχουσας νομολογίας και νομοθεσίας.
Όλα κοστίζουν περισσότερο από ότι σε άλλες χώρες.
Κατά την άποψή μου το συνολικό κόστος θα υπερβεί τα 25 με 35 δις ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσό θα δοθεί στις ΗΠΑ».
Εκτός από τις ΗΠΑ υπάρχουν βεβαίως κι άλλες χώρες, όπου η VW αντιμετωπίζει την οργή των καταναλωτών, όπως στη Νότια Κορέα και την Αυστραλία.
Και εκεί τα πρόστιμα είναι ακριβά.
Αλλά τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν πουληθεί στην Ευρώπη, όπου η νομολογία είναι εντελώς διαφορετική.
Σε ότι αφορά τη Γερμανία ο γερμανός εμπειρογνώμων δεν αποκλείει ενώσεις καταναλωτών να προσφύγουν στη δικαιοσύνη ζητώντας αποζημιώσεις, αν και έχουν υπάρξει περιπτώσεις που η VW κατέφυγε σε εξωδικαστικό συμβιβασμό για να αποφύγει μακρόχρονες δίκες, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν προηγούμενο και για τις επόμενες.
Σε κάθε περίπτωση υπάρχει και ο παράγων χρόνος.
Συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις οι επιχειρήσεις προσπαθούν να παίξουν με το χρόνο για να επιτύχουν τυχόν παραγραφή της παράβασης.
Πόσο ευοίωνα είναι τα προγνωστικά για το 2017;
Και ποια είναι τα προγνωστικά για την αυτοκινητοβιομηχανία τη νέα χρονιά;
«Νομίζω ότι και την επόμενη χρονιά θα μας έρθουν κακές ειδήσεις από την VW, όπως και φέτος», πιθανολογεί.
«Θα έχουμε συνεχώς ειδήσεις από κάποιες χώρες, για αναμενόμενες δικαστικές αποφάσεις, ή για αλλαγή των επίμαχων εξαρτημάτων στη μέτρηση των ρύπων.
Αλλά νομίζω ότι η Volkswagen είναι σε θέση του χρόνου να παράγει και θετικές ειδήσεις, για παράδειγμα στον τομέα ηλεκτροκίνησης. Πιστεύω μάλιστα ότι θα υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στις καλές και τις κακές ειδήσεις».
Το σκάνδαλο με τους χειραγωγημένους ρύπους έχει πλήξει το γόητρο της μεγαλύτερης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της δεύτερης στον κόσμο.
Το κόστος από το σκάνδαλο ρύπων είναι ακόμη δύσκολα προσδιορίσιμο.
Ο κολοσσός προγραμματίζει μέτρα λιτότητας ύψους 30 δις ευρώ, μέτρα απαραίτητα σε εποχές κρίσης.
Ο γερμανός ειδικός πιστεύει πάντως ότι τόσο και φέτος, όσο και του χρόνου η VW θα έχει αρκετά κέρδη που θα της επιτρέψουν να κάνει επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες.
Οπως αναφέρει σε ανάλυσή της η Deutsche Welle «παρά το γεγονός ότι στις ΗΠΑ πωλούνται αναλογικά λιγότερα αυτοκίνητα με μηχανή ντίζελ, η κεντρική διοίκηση στο Βόλφσμπουργκ υπολογίζει ότι σε αυτή τη χώρα θα αντιμετωπίσει το μεγαλύτερο κόστος για επιστροφή των αυτοκινήτων, για «διόρθωση» του εξοπλισμού τους και κυρίως για πρόστιμα».
Συγκεκριμένα, για οχήματα κάτω των 2,0 λίτρων η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επιτύχει διακανονισμό ύψους 16 δις ευρώ.
Σε αυτό το ποσό θα πρέπει επίσης να προστεθεί και 1 δις ευρώ για οχήματα 3,0 λίτρων μόνο για τις ΗΠΑ.
Ο Frank Svoppe, από την NordLB υποστηρίζει ότι η VW θα χρειαστεί να καταβάλει κι άλλα ποσά ύψους δις ευρώ για αντίστοιχες διαδικασίες στον Καναδά, αλλά «νομίζω ότι τα χειρότερα πέρασαν» υποστηρίζει.
«Τα χειρότερα βρίσκονται στις ΗΠΑ λόγω της υπάρχουσας νομολογίας και νομοθεσίας.
Όλα κοστίζουν περισσότερο από ότι σε άλλες χώρες.
Κατά την άποψή μου το συνολικό κόστος θα υπερβεί τα 25 με 35 δις ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσό θα δοθεί στις ΗΠΑ».
Εκτός από τις ΗΠΑ υπάρχουν βεβαίως κι άλλες χώρες, όπου η VW αντιμετωπίζει την οργή των καταναλωτών, όπως στη Νότια Κορέα και την Αυστραλία.
Και εκεί τα πρόστιμα είναι ακριβά.
Αλλά τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν πουληθεί στην Ευρώπη, όπου η νομολογία είναι εντελώς διαφορετική.
Σε ότι αφορά τη Γερμανία ο γερμανός εμπειρογνώμων δεν αποκλείει ενώσεις καταναλωτών να προσφύγουν στη δικαιοσύνη ζητώντας αποζημιώσεις, αν και έχουν υπάρξει περιπτώσεις που η VW κατέφυγε σε εξωδικαστικό συμβιβασμό για να αποφύγει μακρόχρονες δίκες, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν προηγούμενο και για τις επόμενες.
Σε κάθε περίπτωση υπάρχει και ο παράγων χρόνος.
Συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις οι επιχειρήσεις προσπαθούν να παίξουν με το χρόνο για να επιτύχουν τυχόν παραγραφή της παράβασης.
Πόσο ευοίωνα είναι τα προγνωστικά για το 2017;
Και ποια είναι τα προγνωστικά για την αυτοκινητοβιομηχανία τη νέα χρονιά;
«Νομίζω ότι και την επόμενη χρονιά θα μας έρθουν κακές ειδήσεις από την VW, όπως και φέτος», πιθανολογεί.
«Θα έχουμε συνεχώς ειδήσεις από κάποιες χώρες, για αναμενόμενες δικαστικές αποφάσεις, ή για αλλαγή των επίμαχων εξαρτημάτων στη μέτρηση των ρύπων.
Αλλά νομίζω ότι η Volkswagen είναι σε θέση του χρόνου να παράγει και θετικές ειδήσεις, για παράδειγμα στον τομέα ηλεκτροκίνησης. Πιστεύω μάλιστα ότι θα υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στις καλές και τις κακές ειδήσεις».
Το σκάνδαλο με τους χειραγωγημένους ρύπους έχει πλήξει το γόητρο της μεγαλύτερης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της δεύτερης στον κόσμο.
Το κόστος από το σκάνδαλο ρύπων είναι ακόμη δύσκολα προσδιορίσιμο.
Ο κολοσσός προγραμματίζει μέτρα λιτότητας ύψους 30 δις ευρώ, μέτρα απαραίτητα σε εποχές κρίσης.
Ο γερμανός ειδικός πιστεύει πάντως ότι τόσο και φέτος, όσο και του χρόνου η VW θα έχει αρκετά κέρδη που θα της επιτρέψουν να κάνει επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών