Ανησυχία ότι θα χαθούν πολλές θέσεις εργασίας
Η Rolls Royce σχεδιάζει να βγάλει τον πρώτο της στόλο με πλοία χωρίς πλήρωμα μέχρι το 2020, όπως αποκαλύπτει το Skynews.
Η εταιρία - κολοσσός συνεργάζεται με κυβερνητικές οργανώσεις σε όλη τη βόρεια Ευρώπη για τα αυτόνομα σκάφη.
Οι αρχικές εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μείωση του κόστους των θαλάσσιων μεταφορών κατά 20%.
Ο αντιπρόεδρος καινοτομίας της Rolls Royce Οscar Levanter είπε ότι τα ρυμουλκά και τα φέρυ μποτ είναι αυτά που θα εξελιχθούν πρώτα και θα ακολουθήσουν μετά τα μεγάλα εμπορικά πλοία που ταξιδεύουν σε διεθνή ύδατα.
"Αυτή η εξέλιξη θα πραγματοποιηθεί αρχικά σε λίγες χώρες, που θα δώσουν άδεια στα σκάφη για να λειτουργούν, πριν θεσπιστούν διεθνείς κανόνες" εξήγησε ο ίδιος.
Οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες αναμένεται να υιοθετήσουν αυτή τη νέα τεχνολογία, προκειμένου να δώσουν ώθηση στα κέρδη τους.
Αλλά τα συνδικάτα έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους για την πιθανή επίδραση στους εργαζόμενους στη θάλασσα.
Ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις ενός εκπροσώπου του συνδικάτου Ναυτίλος.
"Ο ρυθμός αυτών των αλλαγών είναι μία πρόκληση για την ασφάλεια και υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα για τις νομικές επιπτώσεις για τον τρόπο που οι λειτουργικές και διοικητικές ευθύνες θα αφαιρεθούν από το προσωπικό των πλοίων".
"Ανησυχούμε γιατί η τεχνολογία μοιάζει απλά να είναι ένας τρόπος για να γίνουν περικοπές θέσεων εργασίας και μειώσεις στα κόστη".
Τα αυτόνομα πλοία θα έχουν να αντιμετωπίσουν και προκλήσεις για νέους τύπους κινδύνων που θα ενσκύψουν.
Οι ειδικοί θεωρούν ότι χωρίς πλήρωμα που να χρειάζεται προστασία από πειρατείες, τα αυτόνομα πλοία θα μειώσουν και τη ζήτηση για φρουρούς, μία βιομηχανία που αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια.
Ο ειδικός στη διεθνή ναυσιπλοϊα Jonathan Μοss υποστήριξε ότι "η ναυτική βιομηχανία ως σύνολο μπορεί να υποφέρει όσον αφορά τα επίπεδα της απασχόλησης".
"Το ίδιο ισχύει και για τους φρουρούς που έχουν δημιουργήσει αρκετές ευκαιρίες για τη Lloyd's του Λονδίνου και τη διασφάλιση τωνμ προϊόντων".
Η Rolls Royce επιμένει ότι τα πλοία χωρίς πλήρωμα θα είναι πιο ασφαλή από τα τωρινά, αλλά και πως θα δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας στη στεριά.
Η εταιρία υποστηρίζει και ότι η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων θα αυξήσει και τη ζήτηση σε διάφορους τομείς, όπως στην κυβερνοασφάλεια.
Σε μία μελέτη της το 2015 η Τράπεζα της Αγγλίας είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η αυτοματοποίηση θα καταργήσει προοδευτικά 15 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
Περισσότερο θα επηρεαστούν ο διοικητικός τομέας και η παραγωγή.
www.bankingnews.gr
Η εταιρία - κολοσσός συνεργάζεται με κυβερνητικές οργανώσεις σε όλη τη βόρεια Ευρώπη για τα αυτόνομα σκάφη.
Οι αρχικές εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μείωση του κόστους των θαλάσσιων μεταφορών κατά 20%.
Ο αντιπρόεδρος καινοτομίας της Rolls Royce Οscar Levanter είπε ότι τα ρυμουλκά και τα φέρυ μποτ είναι αυτά που θα εξελιχθούν πρώτα και θα ακολουθήσουν μετά τα μεγάλα εμπορικά πλοία που ταξιδεύουν σε διεθνή ύδατα.
"Αυτή η εξέλιξη θα πραγματοποιηθεί αρχικά σε λίγες χώρες, που θα δώσουν άδεια στα σκάφη για να λειτουργούν, πριν θεσπιστούν διεθνείς κανόνες" εξήγησε ο ίδιος.
Οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες αναμένεται να υιοθετήσουν αυτή τη νέα τεχνολογία, προκειμένου να δώσουν ώθηση στα κέρδη τους.
Αλλά τα συνδικάτα έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους για την πιθανή επίδραση στους εργαζόμενους στη θάλασσα.
Ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις ενός εκπροσώπου του συνδικάτου Ναυτίλος.
"Ο ρυθμός αυτών των αλλαγών είναι μία πρόκληση για την ασφάλεια και υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα για τις νομικές επιπτώσεις για τον τρόπο που οι λειτουργικές και διοικητικές ευθύνες θα αφαιρεθούν από το προσωπικό των πλοίων".
"Ανησυχούμε γιατί η τεχνολογία μοιάζει απλά να είναι ένας τρόπος για να γίνουν περικοπές θέσεων εργασίας και μειώσεις στα κόστη".
Τα αυτόνομα πλοία θα έχουν να αντιμετωπίσουν και προκλήσεις για νέους τύπους κινδύνων που θα ενσκύψουν.
Οι ειδικοί θεωρούν ότι χωρίς πλήρωμα που να χρειάζεται προστασία από πειρατείες, τα αυτόνομα πλοία θα μειώσουν και τη ζήτηση για φρουρούς, μία βιομηχανία που αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια.
Ο ειδικός στη διεθνή ναυσιπλοϊα Jonathan Μοss υποστήριξε ότι "η ναυτική βιομηχανία ως σύνολο μπορεί να υποφέρει όσον αφορά τα επίπεδα της απασχόλησης".
"Το ίδιο ισχύει και για τους φρουρούς που έχουν δημιουργήσει αρκετές ευκαιρίες για τη Lloyd's του Λονδίνου και τη διασφάλιση τωνμ προϊόντων".
Η Rolls Royce επιμένει ότι τα πλοία χωρίς πλήρωμα θα είναι πιο ασφαλή από τα τωρινά, αλλά και πως θα δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας στη στεριά.
Η εταιρία υποστηρίζει και ότι η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων θα αυξήσει και τη ζήτηση σε διάφορους τομείς, όπως στην κυβερνοασφάλεια.
Σε μία μελέτη της το 2015 η Τράπεζα της Αγγλίας είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η αυτοματοποίηση θα καταργήσει προοδευτικά 15 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
Περισσότερο θα επηρεαστούν ο διοικητικός τομέας και η παραγωγή.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών