Το μακροχρόνια ζήτημα του υπερβολικού αριθμού των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για τον ανεπαρκή όγκο των φορτίων παραμένει
Σε σημείο καμπής βρίσκεται πλέον το σύνολο των ναυτιλιακών παγκοσμίως μετά τις αλλεπάλληλες ζημίες των τελευταίων χρόνων, εκτιμούν σε σχετικό του δημοσίευμα οι Financial Times, επισημαίνοντας ότι το 2016 χαρακτηρίστηκε από την πρώτη χρεοκοπία εταιρείας του κλάδου από το 1986, της νοτιοκορεατικής Hanjin.
Το βρετανικό μέσο ενημέρωσης τονίζει ότι οι συγχωνεύσεις που έλαβαν ή θα λάβουν χώρα στον κλάδο αλλά και οι «συμμαχίες» εταιρειών βοήθησαν να μπει ένα «στοπ» στη συνεχόμενη πτώση των ναύλων, με αποτέλεσμα ένα φορτίο να είναι επικερδές 1.645 δολάρια ανά 40 τετραγωνικά πόδια τον Δεκέμβριο του 2016, όταν τον Απρίλιο του ίδιου έτους ήταν ζημιογόνο κατά 1.113 δολάρια.
Ωστόσο, το μακροχρόνια ζήτημα του υπερβολικού αριθμού των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για τον ανεπαρκή όγκο των φορτίων παραμένει.
Ειδικά στην περίπτωση που μία άλλη χρεοκοπία βρεθεί προ των πυλών, υπάρχει ο κίνδυνος εμπορεύματα δισεκατομμυρίων δολαρίων να «κολλήσουν» στη θάλασσα, διογκώνοντας έτσι τις ήδη μεγάλες ζημίες.
Υπάρχουν όμως και ορισμένοι που αισιοδοξούν για το μέλλον του κλάδου, όπως ο Rolf Habben Jansen, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής Hapag-Lloyd, ο οποίςο αναμένει ο κλάδος να είναι «σε πολύ καλύτερη θέση από οικονομικής πλευράς μέσα στους επόμενους 12 με 24 μήνες».
Σε αντίθετο κλίμα, ο διευθύνων σύμβουλος της Sea Intelligence Consulting, αναμένει μία συνέχιση της ανισορροπίας του αριθμού πλοίων και της προσφοράς εμπορευμάτων σε παγκόσμια κλίμακα.
«Δεν μπορούμε να παραβλέπουμε ότι η παγκόσμια ισορροπία προσφοράς – ζήτησης είναι η ίδια με πριν 12 μήνες, όταν και κατέρρευσε η αγορά», σημειώνει…
www.bankingnews.gr
Το βρετανικό μέσο ενημέρωσης τονίζει ότι οι συγχωνεύσεις που έλαβαν ή θα λάβουν χώρα στον κλάδο αλλά και οι «συμμαχίες» εταιρειών βοήθησαν να μπει ένα «στοπ» στη συνεχόμενη πτώση των ναύλων, με αποτέλεσμα ένα φορτίο να είναι επικερδές 1.645 δολάρια ανά 40 τετραγωνικά πόδια τον Δεκέμβριο του 2016, όταν τον Απρίλιο του ίδιου έτους ήταν ζημιογόνο κατά 1.113 δολάρια.
Ωστόσο, το μακροχρόνια ζήτημα του υπερβολικού αριθμού των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για τον ανεπαρκή όγκο των φορτίων παραμένει.
Ειδικά στην περίπτωση που μία άλλη χρεοκοπία βρεθεί προ των πυλών, υπάρχει ο κίνδυνος εμπορεύματα δισεκατομμυρίων δολαρίων να «κολλήσουν» στη θάλασσα, διογκώνοντας έτσι τις ήδη μεγάλες ζημίες.
Υπάρχουν όμως και ορισμένοι που αισιοδοξούν για το μέλλον του κλάδου, όπως ο Rolf Habben Jansen, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής Hapag-Lloyd, ο οποίςο αναμένει ο κλάδος να είναι «σε πολύ καλύτερη θέση από οικονομικής πλευράς μέσα στους επόμενους 12 με 24 μήνες».
Σε αντίθετο κλίμα, ο διευθύνων σύμβουλος της Sea Intelligence Consulting, αναμένει μία συνέχιση της ανισορροπίας του αριθμού πλοίων και της προσφοράς εμπορευμάτων σε παγκόσμια κλίμακα.
«Δεν μπορούμε να παραβλέπουμε ότι η παγκόσμια ισορροπία προσφοράς – ζήτησης είναι η ίδια με πριν 12 μήνες, όταν και κατέρρευσε η αγορά», σημειώνει…
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών