Έξι hedge funds - μεταξύ αυτών το ελβετικό Pala Investments και το κινεζικό Shanghai Chaos - έχουν συγκεντρώσει περίπου 6 χιλ. τόνους κοβαλτίου συνολικής αξίας περίπου 280 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ (264 εκατ. ευρώ)
Προβλήματα στην προμήθεια κοβαλτίου από τους προμηθευτές μπαταριών σε κατασκευαστές της ολοένα και δημοφιλέστερης κατηγορίας ηλεκτροκίνητων οχημάτων, έχει προκαλέσει η συσσώρευση του μετάλλου από συγκεκριμένη ομάδα αντισταθμιστικών κεφαλαίων (hedge funds) με ισχυρές κερδοσκοπικές διαθέσεις, που επιδιώκουν να ωφεληθούν από ενδεχόμενη άνοδό του.
Επειδή οι παραγωγοί κοβαλτίου παγκοσμίως είναι λίγοι, έχουν επιλέξει να επενδύσουν στο ίδιο το μέταλλο.
Το κοβάλτιο είναι ένα σπάνιο μέταλλο, που προστίθεται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου των ηλεκτροκίνητων οχημάτων για να αυξήσει την ισχύ, τη χωρητικότητα και την σταθερότητά τους.
Έξι hedge funds - μεταξύ αυτών το ελβετικό Pala Investments και το κινεζικό Shanghai Chaos - έχουν συγκεντρώσει περίπου 6 χιλ. τόνους κοβαλτίου συνολικής αξίας περίπου 280 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ (264 εκατ. ευρώ), που αντιστοιχεί στο 17% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής του μετάλλου για ολόκληρο το 2016.
Σύμφωνα με τους βρετανικούς Financial Times (FT), το 2017 η ζήτηση αναμένεται να ξεπεράσει την προσφορά κατά 900 τόνους, με την εταιρεία συμβούλων επί εμπορευμάτων CRU να προβλέπει ετήσια αύξηση της ζήτησης κοβαλτίου κατά 20% από εφέτος και για τα επόμενα πέντε χρόνια, η οποία θα προέλθει κυρίως από τους κατασκευαστές υβριδικών οχημάτων (ηλεκτροκινητήρες με κινητήρα εσωτερικής καύσης), η παραγωγή των οποίων αυξήθηκε κατά 41% το 2016.
Η τιμή του κοβαλτίου, που εξορύσσεται σχεδόν αποκλειστικά στο Κονγκό, έχει αυξηθεί κατά 50% από τον Νοέμβριο του 2016, για να ανέλθει στα 21 δολάρια ΗΠΑ ανά λίβρα, ενώ φαίνεται πως θα αυξηθεί περαιτέρω.
Επισημαίνεται, ότι η τιμή του κοβαλτίου είχε καταγράψει ρεκόρ στα 50 δολάρια ανά λίβρα το 2007, όμως στη συνέχεια κατέρρευσε μέχρι τα 10 δολάρια μέχρι το 2015.
Περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς κοβαλτίου ελέγχεται από την κολοσσιαία εταιρεία ορυχείων Glencore, στην οποία κάθε δολάριο αύξησης της τιμής του μετάλλου προκαλεί αύξηση κερδών κατά 55 εκατ. δολάρια.
www.bankingnews.gr
Επειδή οι παραγωγοί κοβαλτίου παγκοσμίως είναι λίγοι, έχουν επιλέξει να επενδύσουν στο ίδιο το μέταλλο.
Το κοβάλτιο είναι ένα σπάνιο μέταλλο, που προστίθεται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου των ηλεκτροκίνητων οχημάτων για να αυξήσει την ισχύ, τη χωρητικότητα και την σταθερότητά τους.
Έξι hedge funds - μεταξύ αυτών το ελβετικό Pala Investments και το κινεζικό Shanghai Chaos - έχουν συγκεντρώσει περίπου 6 χιλ. τόνους κοβαλτίου συνολικής αξίας περίπου 280 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ (264 εκατ. ευρώ), που αντιστοιχεί στο 17% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής του μετάλλου για ολόκληρο το 2016.
Σύμφωνα με τους βρετανικούς Financial Times (FT), το 2017 η ζήτηση αναμένεται να ξεπεράσει την προσφορά κατά 900 τόνους, με την εταιρεία συμβούλων επί εμπορευμάτων CRU να προβλέπει ετήσια αύξηση της ζήτησης κοβαλτίου κατά 20% από εφέτος και για τα επόμενα πέντε χρόνια, η οποία θα προέλθει κυρίως από τους κατασκευαστές υβριδικών οχημάτων (ηλεκτροκινητήρες με κινητήρα εσωτερικής καύσης), η παραγωγή των οποίων αυξήθηκε κατά 41% το 2016.
Η τιμή του κοβαλτίου, που εξορύσσεται σχεδόν αποκλειστικά στο Κονγκό, έχει αυξηθεί κατά 50% από τον Νοέμβριο του 2016, για να ανέλθει στα 21 δολάρια ΗΠΑ ανά λίβρα, ενώ φαίνεται πως θα αυξηθεί περαιτέρω.
Επισημαίνεται, ότι η τιμή του κοβαλτίου είχε καταγράψει ρεκόρ στα 50 δολάρια ανά λίβρα το 2007, όμως στη συνέχεια κατέρρευσε μέχρι τα 10 δολάρια μέχρι το 2015.
Περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς κοβαλτίου ελέγχεται από την κολοσσιαία εταιρεία ορυχείων Glencore, στην οποία κάθε δολάριο αύξησης της τιμής του μετάλλου προκαλεί αύξηση κερδών κατά 55 εκατ. δολάρια.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών