Μετά το Brexit, η Βρετανία θα αναλάβει πλήρως τον έλεγχο του εναέριου χώρου της για την πολιτική αεροπορία και δεν θα υπάγεται πλέον στη δικαιοδοσία του ευρωπαϊκού φορέα Euroskies
Την ανάγκη ταχείας επίτευξης διμερούς συμφωνίας μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Ε.Ε. πριν την ολοκλήρωση των (δυνητικά) διετών διαπραγματεύσεων του Brexit, περί του καθεστώτος που θα διέπει της πτήσεις επιβατικών αεροσκαφών μεταξύ Βρετανίας και Ε.Ε., επεσήμανε σήμερα Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017 η μεγάλη ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair, σύμφωνα με την οποία υπάρχει κίνδυνος επ' αόριστον διακοπής των αεροπορικών μεταφορών μεταξύ ηπειρωτικής Ευρώπης και Βρετανίας το 2019.
Το πρόβλημα είναι, ότι αν μια αντίστοιχη αεροπορική συμφωνία Ε.Ε.-Βρετανίας δεν έχει επιτευχθεί μέχρι τον Μάρτιο του 2019, η σύνταξη μιας τέτοιας συμφωνίας θα χρειαζόταν αρκετούς μήνες για την ολοκλήρωσή της, δίχως την οποία καμία εμπορική πτήση δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί προς/από το Ηνωμένο Βασίλειο από/προς Ε.Ε..
Σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς, αρμόδιος για τη ρύθμιση των (πολιτικών) αεροπορικών μεταφορών μεταξύ Ε.Ε. και Βρετανίας είναι ο ευρωπαϊκός φορέας Openskies, που παραδόξως αποτελεί μέρος του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (ECJ).
Όμως, μετά το Brexit, η Βρετανία θα αναλάβει πλήρως τον έλεγχο του εναέριου χώρου της για την πολιτική αεροπορία και δεν θα υπάγεται πλέον στη δικαιοδοσία του Euroskies.
Το ενδεχόμενο διατάραξης της ομαλής διεξαγωγής των πτήσεών της από/προς την Ε.Ε. λόγω Brexit ήταν άλλωστε και ο λόγος που η βρετανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους EasyJet υπέβαλε χθες αίτηση έκδοσης πιστοποιητικού αερομεταφορέα (EU AOC) στην Ε.Ε., σχεδιάζοντας να λειτουργεί με τρία αντίστοιχα πιστοποιητικά (Βρετανία, Ε.Ε., Ελβετία) μετά το Brexit, για να πραγματοποιεί απρόσκοπτα όλες τις πτήσεις της.
www.bankingnews.gr
Το πρόβλημα είναι, ότι αν μια αντίστοιχη αεροπορική συμφωνία Ε.Ε.-Βρετανίας δεν έχει επιτευχθεί μέχρι τον Μάρτιο του 2019, η σύνταξη μιας τέτοιας συμφωνίας θα χρειαζόταν αρκετούς μήνες για την ολοκλήρωσή της, δίχως την οποία καμία εμπορική πτήση δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί προς/από το Ηνωμένο Βασίλειο από/προς Ε.Ε..
Σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς, αρμόδιος για τη ρύθμιση των (πολιτικών) αεροπορικών μεταφορών μεταξύ Ε.Ε. και Βρετανίας είναι ο ευρωπαϊκός φορέας Openskies, που παραδόξως αποτελεί μέρος του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (ECJ).
Όμως, μετά το Brexit, η Βρετανία θα αναλάβει πλήρως τον έλεγχο του εναέριου χώρου της για την πολιτική αεροπορία και δεν θα υπάγεται πλέον στη δικαιοδοσία του Euroskies.
Το ενδεχόμενο διατάραξης της ομαλής διεξαγωγής των πτήσεών της από/προς την Ε.Ε. λόγω Brexit ήταν άλλωστε και ο λόγος που η βρετανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους EasyJet υπέβαλε χθες αίτηση έκδοσης πιστοποιητικού αερομεταφορέα (EU AOC) στην Ε.Ε., σχεδιάζοντας να λειτουργεί με τρία αντίστοιχα πιστοποιητικά (Βρετανία, Ε.Ε., Ελβετία) μετά το Brexit, για να πραγματοποιεί απρόσκοπτα όλες τις πτήσεις της.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών