Παρά το γεγονός ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια προβλέπεται να αυξηθεί κατά 4% φέτος, η easyJet και η Norwegian θα επεκτείνουν το στόλο τους
Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους της Ευρώπης οφείλουν μεγάλο μέρος της ανάπτυξής στη λήψη αποφασιστικών στρατηγικών αποφάσεων σε ασυνήθιστες περιόδους.
Μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου το 2001, προχώρησαν στην αγορά εκατοντάδων νέων αεροσκάφών, πετυχένοντας πολύ εγάλες εκπτώσεις από τους κατασκευαστές, καθώς οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες ακύρωσαν τις παραγγελίες τους.
Δεκαπέντε χρόνια αργότερα η easyJet και οι συναναγωνιστές της στον κλάδο αεροπορκών εταιριών χαμηλού κόστους φλερτάρουν για άλλη μια φορά με τολμηρές αποφάσεις.
Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται εν μέσω σφοδρής μάχης για την αύξηση του μεριδίου αγοράς τους.
Παρά το γεγονός ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια προβλέπεται να αυξηθεί κατά 4% φέτος, η easyJet και η Norwegian θα επεκτείνουν το στόλο τους με τριπλάσιο ρυθμό, σύμφωνα με την Moody's.
Αυτό σημαίνει φθηνότερα εισιτήρια για τους επιβάτες, αλλά χαμηλότερα έσοδα για τις αεροπορικές εταιρείες.
Στο διάστημα των έξι μηνών έως το τέλος Μαρτίου, τα έσοδα ανά θέση της easyJet μειώθηκαν κατά 10% μετά την προσαρμογή στις διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών, ενώ το κόστος ανά θέση αυξήθηκε κατά 4%.
Ως αποτέλεσμα, τα προ φόρων κέρδη της easyJet ήταν αυξημένα δέκα φορές σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Σε αυτό το πλαίσιο, η απόφαση αύξησης του στόλου μπορεί να φαίνεται περίεργη.
Ο διευθύνων σύμβουλος της EasyJet Carolyn McCall στις 16 Μαΐου ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα αγοράσει 30 πιο ακριβά αεροσκάφη Airbus με 235 καθίσματα, αναβαθμίζοντας την παραγγελία του από μοντέλο με 186 θέσεις.
Ενώ οι εκπτώσεις στις παραγγελίες αεροσκαφών συγκαταλέγονται στα πιο καλά κρυμμένα μυστικά της βιομηχανίας, οη McCall ανέφερε ότι η συμφωνία είναι οικονομικά ουδέτερη.
Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες κατά τα επόμενα τρία χρόνια θα μειωθούν κατά 250 εκατομμύρια λίρες, καθώς ο στόλος της EasyJetθα είναι μικρότερος. Επιπλέον, το κόστος ανά θέση στο πιο αποδοτικό μεγαλύτερο αεροσκάφος θα είναι κατά 9% χαμηλότερο.
Επομένως, η στρατηγική του McCall εξαρτάται από την ικανότητά της εταιρίας να καλύπτει τις πρόσθετες θέσεις χωρίς να μειώνει τις τιμές των εισιτηρίων πάρα πολύ.
Η EasyJet θέλει να χρησιμοποιήσει το νέο αεροσκάφος σε πολυσύχναστα αεροδρόμια όπως το Gatwick του Λονδίνου, το Άμστερνταμ και το Παρίσι Orly, όπου είναι σχεδόν αδύνατο να διαπραγματευτούν τα επιπλέον δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης κατά τη διάρκεια του αιχμής.
Το πλεονέκτημα κόστους της EasyJet και η περαιτέρω μείωση των εταιριών του κλάδου δείχνουν ότι ο Carolyn McCall έχει δίκιο να κοιτάξει πέρα από τα προσωρινά σύννεφα που ταλανίζουν τον κλάδο.
www.bankingnews.gr
Μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου το 2001, προχώρησαν στην αγορά εκατοντάδων νέων αεροσκάφών, πετυχένοντας πολύ εγάλες εκπτώσεις από τους κατασκευαστές, καθώς οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες ακύρωσαν τις παραγγελίες τους.
Δεκαπέντε χρόνια αργότερα η easyJet και οι συναναγωνιστές της στον κλάδο αεροπορκών εταιριών χαμηλού κόστους φλερτάρουν για άλλη μια φορά με τολμηρές αποφάσεις.
Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται εν μέσω σφοδρής μάχης για την αύξηση του μεριδίου αγοράς τους.
Παρά το γεγονός ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια προβλέπεται να αυξηθεί κατά 4% φέτος, η easyJet και η Norwegian θα επεκτείνουν το στόλο τους με τριπλάσιο ρυθμό, σύμφωνα με την Moody's.
Αυτό σημαίνει φθηνότερα εισιτήρια για τους επιβάτες, αλλά χαμηλότερα έσοδα για τις αεροπορικές εταιρείες.
Στο διάστημα των έξι μηνών έως το τέλος Μαρτίου, τα έσοδα ανά θέση της easyJet μειώθηκαν κατά 10% μετά την προσαρμογή στις διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών, ενώ το κόστος ανά θέση αυξήθηκε κατά 4%.
Ως αποτέλεσμα, τα προ φόρων κέρδη της easyJet ήταν αυξημένα δέκα φορές σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Σε αυτό το πλαίσιο, η απόφαση αύξησης του στόλου μπορεί να φαίνεται περίεργη.
Ο διευθύνων σύμβουλος της EasyJet Carolyn McCall στις 16 Μαΐου ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα αγοράσει 30 πιο ακριβά αεροσκάφη Airbus με 235 καθίσματα, αναβαθμίζοντας την παραγγελία του από μοντέλο με 186 θέσεις.
Ενώ οι εκπτώσεις στις παραγγελίες αεροσκαφών συγκαταλέγονται στα πιο καλά κρυμμένα μυστικά της βιομηχανίας, οη McCall ανέφερε ότι η συμφωνία είναι οικονομικά ουδέτερη.
Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες κατά τα επόμενα τρία χρόνια θα μειωθούν κατά 250 εκατομμύρια λίρες, καθώς ο στόλος της EasyJetθα είναι μικρότερος. Επιπλέον, το κόστος ανά θέση στο πιο αποδοτικό μεγαλύτερο αεροσκάφος θα είναι κατά 9% χαμηλότερο.
Επομένως, η στρατηγική του McCall εξαρτάται από την ικανότητά της εταιρίας να καλύπτει τις πρόσθετες θέσεις χωρίς να μειώνει τις τιμές των εισιτηρίων πάρα πολύ.
Η EasyJet θέλει να χρησιμοποιήσει το νέο αεροσκάφος σε πολυσύχναστα αεροδρόμια όπως το Gatwick του Λονδίνου, το Άμστερνταμ και το Παρίσι Orly, όπου είναι σχεδόν αδύνατο να διαπραγματευτούν τα επιπλέον δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης κατά τη διάρκεια του αιχμής.
Το πλεονέκτημα κόστους της EasyJet και η περαιτέρω μείωση των εταιριών του κλάδου δείχνουν ότι ο Carolyn McCall έχει δίκιο να κοιτάξει πέρα από τα προσωρινά σύννεφα που ταλανίζουν τον κλάδο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών