Τελευταία Νέα
Διεθνή

Μια από τις πιο αμφιλεγόμενες εφημερίδες, η γερμανική Bild συμπληρώνει 65 χρόνια κυκλοφορίας

Μια από τις πιο αμφιλεγόμενες εφημερίδες, η γερμανική Bild συμπληρώνει 65 χρόνια κυκλοφορίας
Η γερμανική εφημερίδα με τις περισσότερες πωλήσεις στη Γερμανία προσπαθεί να αποκτήσει σήμερα ένα πιο ευδιάκριτο προφίλ
Τα 65 χρόνια κυκλοφορίας συμπληρώνει σήμερα (24/6) η γερμανική εφημερίδα Bild η οποία έχει κατηγορηθεί σε διάφορες στιγμές της ιστορίας της για τη θέση που παίρνει με καυστικά πρωτοσέλιδα.
Ένα από αυτά, με τίτλο «Σταματήστε τους νέους Κόκκινους, τώρα» τη δεκαετία του 1960 είχε στρέψει εναντίον της το φοιτητικό κίνημα της εποχής.
Ο νομπελίστας Heinrich Theodor Böll κατακεραύνωνε την Bild στο μυθιστόρημα του «Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ», ενώ Günter Wallraff, ο οποίος εργάστηκε ινκόγκνιτο το 1977 στη σύνταξη της Bild, αποκαλύπτει στα έργα του τις διαμφισβητούμενες μεθόδους έρευνας που χρησιμοποιούσε η εφημερίδα.
Οπως σχολιάζει σε δημοσίευμα της η Deutsche Welle «στην Bild ασκείται μέχρι σήμερα συνεχώς έντονη κριτική ενώ οι τίτλοι κατά των «πτωχευμένων Ελλήνων» δεν προκάλεσαν αντιδράσεις μόνο στην Αθήνα».
«Εμείς οι δημοσιογράφοι έχουμε τη νοοτροπία να ακούμε στο ένστικτό μας, να κινούμαστε διαισθητικά και να κάνουμε ο καθένας τη δική του αποτίμηση.
Η φιλοσοφία αυτή είναι απόρροια μιας εποχής που εμείς ως εφημερίδα είχαμε το μονοπώλιο στην πληροφόρηση.
Από τότε όμως που οι άνθρωποι με τα smartphone έχουν πρόσβαση σε πολλές πηγές πληροφόρησης, η κυκλοφορία μας έπεσε», επισημαίνει ο Julian Reichelt αρχισυντάκτης πλέον για όλες τις εκδόσεις του ομίλου της Bild.
Για δεκαετίες η Bild απολάμβανε την αίγλη της και τα υψηλά νούμερα κυκλοφορίας.
Μέχρι τα 60 της η έντυπη έκδοση έκανε καθημερινά 2,7 εκατομμύρια πωλήσεις.
Πέντε χρόνια μετά, 1,78 εκ. άνθρωποι αγόραζαν καθημερινά τη Bild, τη B.Z. και την ποδοσφαιρική εφημερίδα Fußball Bild.
Ο αριθμός των αναγνωστών της ηλεκτρονικής έκδοσης φτάνει σήμερα τα 38,5 εκατομμύρια.
Η Bild, μία «έντυπη απάντηση» στην τηλεόραση, όπως είχε χαρακτηρίσει ο Axel Springer το 1952 την πρωτοεμφανιζόμενη τότε εφημερίδα του, κατάφερε να αναπτύξει και νέες πηγές εσόδων.
«Με την Bild Plus προσπαθήσαμε να μετριάσουμε τις απώλειες από την έντυπη έκδοση», επισημαίνει ο Reichelt .
Χάρη στους 360.000 αναγνώστες που έχουν πρόσβαση σε αυτή την ηλεκτρονική πλατφόρμα έναντι πληρωμής, η Bild συγκαταλέγεται πλέον και στις μεγαλύτερες συνδρομητικές εφημερίδες της Γερμανίας.
Σημαντικό ρόλο σ’ αυτό έπαιξαν οι υπεύθυνοι του προγράμματος που ορίζουν ποιά θέματα της έντυπης Bild θα εμφανίζονται και στην ηλεκτρονική της έκδοση, αλλά και ο Reichelt που εμφανίζεται σε σημαντικά talk show της γερμανικής τηλεόρασης με τις αιχμηρές απόψεις του.
Ο ίδιος δίνει μεγάλη σημασία στους πρωτοσέλιδους τίτλους.
Πρόσφατα άρχισε να ζητά και τη γνώμη των συναδέλφων του.
Όπως επισημαίνει «όλοι οι συνεργάτες της Bild που είναι άνω των 50 ετών λαμβάνουν κάθε μέρα δύο με τρεις εναλλακτικούς τίτλους για το πρωτοσέλιδό μας και πρέπει να αποφασίσουν για ποιόν τίτλο θα αγόραζαν την εφημερίδα».
Γνωρίζει καλά ότι το δημοσιογραφικό επιτελείο της Bild αποτελείται εν μέρει από ανθρώπους που είναι νεότεροι από ότι ο μέσος όρος των αναγνωστών της.
Η γερμανική εφημερίδα με τις περισσότερες πωλήσεις στη Γερμανία προσπαθεί να αποκτήσει ένα πιο ευδιάκριτο προφίλ.
«Πρέπει να καλύψουμε την ανάγκη που έχουν οι άνθρωποι για περισσότερη επεξηγηματική δημοσιογραφία.
Οι εποχές που δεν μπορούσε να υπάρξει δημόσιος αντίλογος έχουν περάσει σήμερα, καθώς διανύουμε την εποχή των κοινωνικών μέσων», αναφέρει ο Reichelt . Ο Stefan Weichert, ειδικός στον τομέα της Πληροφόρησης και των ΜΜΕ, έχει διαπιστώσει μια αλλαγή στη νοοτροπία της «Bild».
Όπως αναφέρει «θέλει να μειώσει την πολιτική της επιρροή.
Ο γραπτός λόγος της συντακτικής ομάδας δεν είναι πια τόσο αιχμηρός και παρορμητικός.
Οι νέοι αναγνώστες έτσι κι αλλιώς δεν ενδιαφέρονται πια τόσο πολύ για πολιτικά θέματα δευτερεύουσας σημασίας, αλλά για τις γενικότερες κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν».
Στο παρελθόν ο πρώην καγκελάριος Gerhard Schroeder είχε δηλώσει ότι «για να κυβερνήσει κανείς, χρειάζεται τη Bild και το χαζοκούτι» θέλοντας έτσι να τονίσει την επιρροή της στο αναγνωστικό κοινό.
Κι αυτές οι εποχές έχουν περάσει, υποστηρίζει ο Reichelt.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης