Οι τράπεζες δε βρίσκονται στην ευτυχή κατάσταση να υποδεχθούν με ανοικτές αγκάλες το αίτημα της (ιδρυθείσας 127 χρόνια πριν) Vroon...
Σε συζητήσεις με τις πιστώτριες τράπεζες βρίσκεται η ολλανδική ναυτιλιακή Vroon –διαθέτει στόλο 200 πλοίων– σε μία προσπάθεια να καταφέρει να αποκομίσει μία περίοδο χάριτος στην αποπληρωμή χρεών, που θα τη βοηθήσει να βγει προσωρινά από το οικονομικό αδιέξοδο.
Βέβαια, οι τράπεζες δε βρίσκονται στην ευτυχή κατάσταση να υποδεχθούν με ανοικτές αγκάλες το αίτημα της (ιδρυθείσας 127 χρόνια πριν) Vroon, καθώς, σε παγκόσμια κλίμακα, μετρούν τις «πληγές» τους από τον μεγάλο όγκο μη εξυπηρετούμενων δανείων των ναυτιλιακών, ο οποίος αυξάνεται συνεχώς μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση της περιόδου 2007-2009.
Να σημειωθεί ότι το περασμένο έτος χρεοκόπησε η νοτιοκορεάτικη η Hanjin Shipping, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές του κόσμου, «εγκλωβίζοντας» παράλληλα εμπορεύματα ύψους 14 δισ. δολαρίων.
«Έχουμε δυσκολία να εκπληρώσουμε όλες τις υποχρεώσεις αποπληρωμής δανείων και γι’ αυτό συζητάμε με τις τράπεζές μας.
Οι συζητήσεις αυτές είναι εποικοδομητικές αλλά όχι εύκολες.
Είναι η έλλειψη κερδοφορίας που προκαλεί την έλλειψη διαθεσιμότητας χρηματοδότησης», δήλωσε σχετικά στο Reuters ο Herman Marks, επικεφαλής οικονομικός διευθυντής της Vroon.
Να επισημανθεί σε αυτό το σημείο η πιο πρόσφατη αξιολόγηση για τον κλάδο, αυτή της Moody's, η οποία διατήρησε «σταθερές» τις προοπτικές επαναξιολόγησης σε παγκόσμιο επίπεδο (μετεβλήθησαν από «αρνητικές» τον Μάιο του 2017), επικαλουμένη τη συγκράτηση της πλεονάζουσας προσφοράς πλοίων, διαπιστώνοντας παράλληλα πως τα κέρδη EBITDA για τις ναυτιλιακές εταιρείες θα μειωθούν περαιτέρω το 2017, έως 3%.
Σε περίπτωση που η πτώση ξεπεράσει το 5%, η Moody's θα μεταβάλει εκ νέου σε αρνητικό το outlook.
Τα σημάδια ανάκαμψης, αν και αργά και ασταθή, στον τομέα ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων οδηγούν σε «σταθερές» προοπτικές και, μολονότι οι συνθήκες της αγοράς είναι ακόμα αδύναμες, είναι απίθανο να επιδεινωθούν από τα επίπεδα 2016.
Η αύξηση της προσφοράς θα υπερβεί τη ζήτηση κατά λιγότερο από 2%, ωστόσο οι συνθήκες στον τομέα των δεξαμενόπλοιων είναι αρνητικές, λόγω των υψηλών επιπέδων παραδόσεων νέων πλοίων που θα διατηρήσουν σε χαμηλό επίπεδο τα ναύλα.
www.bankingnews.gr
Βέβαια, οι τράπεζες δε βρίσκονται στην ευτυχή κατάσταση να υποδεχθούν με ανοικτές αγκάλες το αίτημα της (ιδρυθείσας 127 χρόνια πριν) Vroon, καθώς, σε παγκόσμια κλίμακα, μετρούν τις «πληγές» τους από τον μεγάλο όγκο μη εξυπηρετούμενων δανείων των ναυτιλιακών, ο οποίος αυξάνεται συνεχώς μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση της περιόδου 2007-2009.
Να σημειωθεί ότι το περασμένο έτος χρεοκόπησε η νοτιοκορεάτικη η Hanjin Shipping, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές του κόσμου, «εγκλωβίζοντας» παράλληλα εμπορεύματα ύψους 14 δισ. δολαρίων.
«Έχουμε δυσκολία να εκπληρώσουμε όλες τις υποχρεώσεις αποπληρωμής δανείων και γι’ αυτό συζητάμε με τις τράπεζές μας.
Οι συζητήσεις αυτές είναι εποικοδομητικές αλλά όχι εύκολες.
Είναι η έλλειψη κερδοφορίας που προκαλεί την έλλειψη διαθεσιμότητας χρηματοδότησης», δήλωσε σχετικά στο Reuters ο Herman Marks, επικεφαλής οικονομικός διευθυντής της Vroon.
Να επισημανθεί σε αυτό το σημείο η πιο πρόσφατη αξιολόγηση για τον κλάδο, αυτή της Moody's, η οποία διατήρησε «σταθερές» τις προοπτικές επαναξιολόγησης σε παγκόσμιο επίπεδο (μετεβλήθησαν από «αρνητικές» τον Μάιο του 2017), επικαλουμένη τη συγκράτηση της πλεονάζουσας προσφοράς πλοίων, διαπιστώνοντας παράλληλα πως τα κέρδη EBITDA για τις ναυτιλιακές εταιρείες θα μειωθούν περαιτέρω το 2017, έως 3%.
Σε περίπτωση που η πτώση ξεπεράσει το 5%, η Moody's θα μεταβάλει εκ νέου σε αρνητικό το outlook.
Τα σημάδια ανάκαμψης, αν και αργά και ασταθή, στον τομέα ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων οδηγούν σε «σταθερές» προοπτικές και, μολονότι οι συνθήκες της αγοράς είναι ακόμα αδύναμες, είναι απίθανο να επιδεινωθούν από τα επίπεδα 2016.
Η αύξηση της προσφοράς θα υπερβεί τη ζήτηση κατά λιγότερο από 2%, ωστόσο οι συνθήκες στον τομέα των δεξαμενόπλοιων είναι αρνητικές, λόγω των υψηλών επιπέδων παραδόσεων νέων πλοίων που θα διατηρήσουν σε χαμηλό επίπεδο τα ναύλα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών