Τελευταία Νέα
Διεθνή

FΤ: Για να παραχθούν τα «καθαρά» ηλεκτρικά οχήματα, καταστρέφεται το περιβάλλον στο Κονγκό

FΤ: Για να παραχθούν τα «καθαρά» ηλεκτρικά οχήματα, καταστρέφεται το περιβάλλον στο Κονγκό
«Το κοβάλτιο είναι ένα κρίσιμο στοιχείο στις μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα»
Τις καταστροφικές συνέπειες που έχει στο περιβάλλον και τους πολίτες του Κονγκό η παραγωγή κοβαλτίου, του βασικού μετάλλου για τις μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αποτυπώνουν σε δημοσίευμα τους οι Financial Times.
«Πίσω από κάθε καθαρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο υπάρχει κοβάλτιο.
Και πίσω από το κοβάλτιο είναι η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.
Το κοβάλτιο είναι ένα κρίσιμο στοιχείο στις μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Περίπου το 60% του κοβαλτίου του πλανήτη προέρχεται από αυτή την κεντρική αφρικανική χώρα.
Η ζήτηση θα αυξηθεί, καθώς ο κόσμος μεταβαίνει από τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, στα ηλεκτρικά.
Αυτή τη βδομάδα, η Βρετανία ακολούθησε τη Γαλλία, δηλώνοντας την απαγόρευση των συμβατικών οχημάτων από το 2040», αναφέρει η βρετανική εφημερίδα, επισημαίνοντας πως ορισμένοι αναλυτές προβλέπουν τριάντα φορές αύξηση της ζήτησης κοβαλτίου μέχρι το 2030, μεγάλο μέρος των οποίων θα προέλθει από το Κονγκό.
Οι τιμές του κοβαλτίου διπλασιάστηκαν το 2016.
«Μπορείτε να φανταστείτε ότι ο μέσος Κονγκόζος θα είναι ενθουσιασμένος.
Αλλά αν η ιστορία είναι οδηγός, ο μέσος Κονγκόζος θα κερδίσει λίγα - εκτός από ίσως από τη βία των πολιτοφυλακών και ίσως μια επικίνδυνη κακή αμειβόμενη δουλειά.
Στο Κονγκό, λένε, μπορείτε να βρείτε κάθε στοιχείο του περιοδικού πίνακα»…
Αλλά αυτή η αφθονία δεν έχει κάνει τους ανθρώπους της να ευημερούν.
Μια πρόσφατη έκθεση της Global Witness διαπίστωσε ότι το 30% των εσόδων που καταβάλλονται σε κρατικούς φορείς από τις επιχειρήσεις εξόρυξης, από το 2013 έως το 2015 - περίπου 750 εκατ. δολάρια - απλώς εξαφανίστηκαν.
Μια ξεχωριστή αναφορά για τον Joseph Kabila, τον πρόεδρο, του οποίου η οικογένεια κυριαρχεί σε 80 επιχειρηματικές γραμμές, δίνει μια ένδειξη σχετικά με το πού μπορεί να έχουν πάει κάποια από αυτά…
Αντί να επωφεληθούν από τον τεράστιο μεταλλικό του πλούτο, οι Κονγκολέζοι είναι από τους φτωχότερους ανθρώπους του πλανήτη, με κατά κεφαλήν εισόδημα 800 δολάρια!
«Αρκεί να δώσουμε στους κοινωνικά ευσυνείδητους οδηγούς Tesla άγρυπνες νύχτες. Πρέπει να είναι έτσι;
Η χώρα έχει κακοποιηθεί τρομερά από τότε που έγινε η προσωπική αποικία του βασιλιά Leopold II του Βελγίου, το 1885.
Χρησιμοποίησε τους Κονγκολέζους ως σκλάβους, σκοτώνοντας εκατομμύρια ανθρώπους και κόβοντας τα άκρα εκείνων που θεωρήθηκαν ακραίοι, για να απογυμνώσουν το φυσικό πλούτο της χώρας, κυρίως το καουτσούκ που χρησιμοποιείται για τα ελαστικά.
Το 1960, το Κονγκό κέρδισε την ανεξαρτησία.
Οι Βέλγοι, οι Γάλλοι και οι Βρετανοί - με την ελπίδα να διατηρήσουν τον έλεγχο της επαρχίας Katanga, του χαλκού και του κοβαλτίου - προσπάθησαν ανεπιτυχώς να σχεδιάσουν την απόσχιση
Όταν απέτυχε, η Δύση έριξε το βάρος της πίσω από τον Mobutu Sese Seko, έναν ηγέτη του οποίου τα αντικομουνιστικά διαπιστευτήρια τον έκαναν σύμμαχο.
Σε αντάλλαγμα για την υποστήριξη του Mobutu, οι δυτικές κυβερνήσεις αγνόησαν τις αυθαιρεσίες του, οι οποίες, δυστυχώς, για τους Κονγκολέζους, περιλάμβαναν τη λεηλασία της χώρας.
Μετά από τρεις δεκαετίες, ο Mobutu έπεσε.
Αλλά η πολιτική της συμπαιγνίας με την ελίτ του Κονγκό έχει συνεχιστεί»…
Η εφημερίδα υπενθυμίζει πως η Δύση έχει αποθέσει δισεκατομμύρια για τη διατήρηση της ειρήνης, αλλά οι ξένες εταιρείες εξόρυξης έχουν εξαγάγει περισσότερα δισεκατομμύρια δολάρια σε χρυσό, διαμάντια, κασσίτερο, κολλάν, χαλκό και κοβάλτιο…

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης