Τι ανέφερε ο Γερμανός επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης (ESM), Klaus Regling , για την Ελλάδα
«H κυβέρνηση της Αθήνας είναι τώρα σε καλό δρόμο για να ολοκληρώσει το πρόγραμμα του ESM, εάν συνεχίσει τις συμφωνηθείσες μεταρρυθμίσεις.
Υπό την προϋπόθεση αυτή η κυβέρνηση θα ήταν σε θέση να βγει κανονικά στις αγορές», τόνισε ο Γερμανός επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης (ESM), Klaus Regling , μιλώντας με θέμα "Η Γερμανία, η Ελλάδα και το ευρώ" χτες, Παρασκευή 8/9 στην 14η Documenta του Κάσελ.
Πρόσθεσε ότι «ήδη τον Ιούλιο μπόρεσε να εκδώσει ένα πρώτο ομόλογο με επιτυχία. Αυτό είναι ένα μήνυμα ότι εδραιώνεται και πάλι η εμπιστοσύνη των επενδυτών.
Εάν η κυβέρνηση συνεχίσει τις μεταρρυθμίσεις, οι υπόλοιπες χώρες της ευρωζώνης θα ήταν διατεθειμένες να βοηθήσουν την Ελλάδα μετά τη λήξη του προγράμματος τα 2018 με επιπρόσθετες ελαφρύνσεις του χρέους.
Φυσικά μόνο τότε εφόσον αυτό θα ήταν αναγκαίο».
Ο Klaus Regling, επικεφαλής του ESM, στην ομιλία του ανέφερε πως στο πλαίσιο του τρέχοντος προγράμματος του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης (ESM) χορηγήθηκε στην Ελλάδα από τον Αύγουστο του 2015 το ποσόν των 39 δισ. ευρώ (σ.σ. επί συνόλου 86 δισ.).
Δεν θεωρώ όμως ότι η Ελλάδα θα χρειαστεί το υπόλοιπο του ποσού, το οποίo ανέρχεται σε σχεδόν 46 δισ. ευρώ.
Θα μείνουμε δηλαδή σαφώς πιο κάτω από την οροφή του προγράμματος».
Μίλησε για απαράδεκτη διαστρέβλωση των γεγονότων και προσβολή για τους Έλληνες, λέγοντας πως «ιδίως στην Γερμανία διαβάζω και ακούω συνεχώς ότι τα τελευταία 7 χρόνια δεν έχει γίνει τίποτα στην Ελλάδα.
Αυτό το θεωρώ ως μια απαράδεκτη διαστρέβλωση των γεγονότων και προσβολή για τους Έλληνες, οι οποίοι αποδέχτηκαν μειώσεις σε ημερομίσθια, μισθούς και συντάξεις οι οποίες θα ήταν αδιανόητες στην Γερμανία».
Κατά τον ίδιο, «η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικές προόδους.
Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η εξέλιξη του προϋπολογισμού.
Το 2009 το έλλειμμα ανερχόταν στο 15% του ΑΕΠ.
Το 2016 η Ελλάδα πέτυχε αντίθετα ένα πλεόνασμα της τάξεως του 0,7%, δηλαδή μηδενικό έλλειμμα.
Μόνο η Γερμανία και τρεις άλλες χώρες της Ε.Ε. είχαν ένα ελαφρά υψηλότερο πλεόνασμα.
Μια τέτοια επιτυχία εξυγίανσης δεν θα ήταν δυνατή χωρίς βαθιές μεταρρυθμίσεις. Αυτό θα πρέπει εδώ στη χώρα μας να εκτιμηθεί και να γίνει σεβαστό.
Στις σημαντικότερες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις συμπεριλαμβάνονται οι μεταρρυθμίσεις στην δημόσια διοίκηση (1/4 λιγότεροι υπάλληλοι), στο συνταξιοδοτικό σύστημα, στην αγορά εργασίας και στο τραπεζιτικό σύστημα».
Περαιτέρω, ήταν επικριτικός απέναντι σε όσους χαρακτηρίζουν νεοαποικιακή την πολιτική των δανειστών, λέγοντας χαρακτηριστικά «επιτρέψτε μου να πω κάτι για την κατηγορία ότι η Ελλάδα με τις μεταρρυθμίσεις αυτές έγινε θύμα μιας "νεοαποικιακής" στάσης των δανειστών.
Θεωρώ την κριτική αυτή επιφανειακή και λανθασμένη και την απορρίπτω κατηγορηματικά.
Είναι ορθό ότι οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις είχαν υψηλό κοινωνικό κόστος, υλικές απώλειες και προκάλεσαν μεγάλο πόνο σε πολλούς ανθρώπους στην Ελλάδα.
Το ερώτημα όμως είναι ποια εναλλακτική υπήρχε για μια χώρα στην οποίαν οι επενδυτές δεν ήθελαν να δανείσουν πλέον χρήματα.
Η μοναδική εναλλακτική στα δάνειά μας θα ήταν να είχε προβεί η Ελλάδα το 2010 σε μια βίαιη προσαρμογή με ένα επικίνδυνο δραστικό πρόγραμμα εξυγίανσης εν μια νυκτί.
Το κράτος δεν θα μπορούσε να καταβάλει ζωτικής σημασίας παροχές όπως σε νοσοκομεία και την αστυνομία.
Κάτι τέτοιο θα απαιτούσε απαράδεκτης σκληρότητας μέτρα από τους πολίτες και θα είχε θέσει σε κίνδυνο την πολιτική σταθερότητας της Ελλάδας».
www.bankingnews.gr
Υπό την προϋπόθεση αυτή η κυβέρνηση θα ήταν σε θέση να βγει κανονικά στις αγορές», τόνισε ο Γερμανός επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης (ESM), Klaus Regling , μιλώντας με θέμα "Η Γερμανία, η Ελλάδα και το ευρώ" χτες, Παρασκευή 8/9 στην 14η Documenta του Κάσελ.
Πρόσθεσε ότι «ήδη τον Ιούλιο μπόρεσε να εκδώσει ένα πρώτο ομόλογο με επιτυχία. Αυτό είναι ένα μήνυμα ότι εδραιώνεται και πάλι η εμπιστοσύνη των επενδυτών.
Εάν η κυβέρνηση συνεχίσει τις μεταρρυθμίσεις, οι υπόλοιπες χώρες της ευρωζώνης θα ήταν διατεθειμένες να βοηθήσουν την Ελλάδα μετά τη λήξη του προγράμματος τα 2018 με επιπρόσθετες ελαφρύνσεις του χρέους.
Φυσικά μόνο τότε εφόσον αυτό θα ήταν αναγκαίο».
Ο Klaus Regling, επικεφαλής του ESM, στην ομιλία του ανέφερε πως στο πλαίσιο του τρέχοντος προγράμματος του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης (ESM) χορηγήθηκε στην Ελλάδα από τον Αύγουστο του 2015 το ποσόν των 39 δισ. ευρώ (σ.σ. επί συνόλου 86 δισ.).
Δεν θεωρώ όμως ότι η Ελλάδα θα χρειαστεί το υπόλοιπο του ποσού, το οποίo ανέρχεται σε σχεδόν 46 δισ. ευρώ.
Θα μείνουμε δηλαδή σαφώς πιο κάτω από την οροφή του προγράμματος».
Μίλησε για απαράδεκτη διαστρέβλωση των γεγονότων και προσβολή για τους Έλληνες, λέγοντας πως «ιδίως στην Γερμανία διαβάζω και ακούω συνεχώς ότι τα τελευταία 7 χρόνια δεν έχει γίνει τίποτα στην Ελλάδα.
Αυτό το θεωρώ ως μια απαράδεκτη διαστρέβλωση των γεγονότων και προσβολή για τους Έλληνες, οι οποίοι αποδέχτηκαν μειώσεις σε ημερομίσθια, μισθούς και συντάξεις οι οποίες θα ήταν αδιανόητες στην Γερμανία».
Κατά τον ίδιο, «η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικές προόδους.
Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η εξέλιξη του προϋπολογισμού.
Το 2009 το έλλειμμα ανερχόταν στο 15% του ΑΕΠ.
Το 2016 η Ελλάδα πέτυχε αντίθετα ένα πλεόνασμα της τάξεως του 0,7%, δηλαδή μηδενικό έλλειμμα.
Μόνο η Γερμανία και τρεις άλλες χώρες της Ε.Ε. είχαν ένα ελαφρά υψηλότερο πλεόνασμα.
Μια τέτοια επιτυχία εξυγίανσης δεν θα ήταν δυνατή χωρίς βαθιές μεταρρυθμίσεις. Αυτό θα πρέπει εδώ στη χώρα μας να εκτιμηθεί και να γίνει σεβαστό.
Στις σημαντικότερες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις συμπεριλαμβάνονται οι μεταρρυθμίσεις στην δημόσια διοίκηση (1/4 λιγότεροι υπάλληλοι), στο συνταξιοδοτικό σύστημα, στην αγορά εργασίας και στο τραπεζιτικό σύστημα».
Περαιτέρω, ήταν επικριτικός απέναντι σε όσους χαρακτηρίζουν νεοαποικιακή την πολιτική των δανειστών, λέγοντας χαρακτηριστικά «επιτρέψτε μου να πω κάτι για την κατηγορία ότι η Ελλάδα με τις μεταρρυθμίσεις αυτές έγινε θύμα μιας "νεοαποικιακής" στάσης των δανειστών.
Θεωρώ την κριτική αυτή επιφανειακή και λανθασμένη και την απορρίπτω κατηγορηματικά.
Είναι ορθό ότι οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις είχαν υψηλό κοινωνικό κόστος, υλικές απώλειες και προκάλεσαν μεγάλο πόνο σε πολλούς ανθρώπους στην Ελλάδα.
Το ερώτημα όμως είναι ποια εναλλακτική υπήρχε για μια χώρα στην οποίαν οι επενδυτές δεν ήθελαν να δανείσουν πλέον χρήματα.
Η μοναδική εναλλακτική στα δάνειά μας θα ήταν να είχε προβεί η Ελλάδα το 2010 σε μια βίαιη προσαρμογή με ένα επικίνδυνο δραστικό πρόγραμμα εξυγίανσης εν μια νυκτί.
Το κράτος δεν θα μπορούσε να καταβάλει ζωτικής σημασίας παροχές όπως σε νοσοκομεία και την αστυνομία.
Κάτι τέτοιο θα απαιτούσε απαράδεκτης σκληρότητας μέτρα από τους πολίτες και θα είχε θέσει σε κίνδυνο την πολιτική σταθερότητας της Ελλάδας».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών