Η γερμανική εφημερίδα δημοσιεύει μέρος έκθεσης της EBRD, η οποία θα παρουσιαστεί την Πέμπτη 14/9 στην Αθήνα
Μέσω Ελλάδας και Σερβίας η Κίνα προωθεί στρατηγικά την παρουσία της στην Ευρώπη, σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), μέρος της οποίας δημοσιεύει η γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι την παραπάνω έκθεση συνέταξε ο Jens Bastian, οικονομολόγος της EBRD και σε αυτήν αναφέρει ότι «η Κίνα με πρώτες αφετηρίες την Ελλάδα και τη Σερβία προωθεί στρατηγικά την παρουσία της στην ευρωπαϊκή ήπειρο».
Παράλληλα η γερμανική εφημερίδα υπενθυμίζει ότι η παραχώρηση του λιμανιού του Πειραιά στην κινεζική Cosco έγινε κατά της τελευταίας ημέρες της κυβέρνησης του Κώστα Καραμανλή το 2009.
Σημειώνει ότι η συγκεκριμένη επένδυση στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και σήμερα ο Πειραιάς ανήκει στα δέκα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης.
Η επένδυση αυτή διευρύνθηκε και η κινεζική πλευρά εποφθαλμιά τώρα και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Οι ριψοκίνδυνοι Κινέζοι αναγνώρισαν στην Ελλάδα όχι μόνο την κρίση, αλλά και τις οικονομικές δυνατότητες που εντάσσονται στα στρατηγικά τους σχέδια.
Είναι προφανές ότι ο Πειραιάς είναι η αρχή για τις ευρωπαϊκές φιλοδοξίες της Κίνας.
Στόχος είναι η διασύνδεση λιμανιών, οδικών και σιδηροδρομικών αρτηριών, κατ' αρχήν κατά μήκος μιας βαλκανικής οδού του μεταξιού. Αυτό δείχνουν σχετικές επενδύσεις στην Αλβανία, το Μαυροβούνιο και κυρίως τη Σερβία.
Το σχέδιο ολοκληρώνεται από την άλλη πλευρά στη ΝΔ Ευρώπη με επενδύσεις στα λιμάνια της Βαλένθια και του Μπιλμπάο, αλλά και σιδηροδρομικούς σταθμούς στη Μαδρίτη και τη Σαραγόσα.
Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά του νομίσματος.
Σύμφωνα με την έκθεση της EBRD οι κινεζικές επενδύσεις γίνονται συχνά χωρίς την απαραίτητη διαφάνεια κατά την ανάθεση των έργων.
Γι' αυτό και η Κομισιόν εξετάζει τους όρους της κινεζικής επένδυσης ύψους ένα δισ. ευρώ για τη σιδηροδρομική σύνδεση Βουδαπέστης και Βελιγραδίου.
Και βέβαια μακροπρόθεσμα υπάρχει και το ζήτημα της ενδεχόμενης πολιτικής εξάρτησης από το Πεκίνο των χωρών που ευνοούνται από τις κινεζικές επενδύσεις.
www.bankingnews.gr
Στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι την παραπάνω έκθεση συνέταξε ο Jens Bastian, οικονομολόγος της EBRD και σε αυτήν αναφέρει ότι «η Κίνα με πρώτες αφετηρίες την Ελλάδα και τη Σερβία προωθεί στρατηγικά την παρουσία της στην ευρωπαϊκή ήπειρο».
Παράλληλα η γερμανική εφημερίδα υπενθυμίζει ότι η παραχώρηση του λιμανιού του Πειραιά στην κινεζική Cosco έγινε κατά της τελευταίας ημέρες της κυβέρνησης του Κώστα Καραμανλή το 2009.
Σημειώνει ότι η συγκεκριμένη επένδυση στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και σήμερα ο Πειραιάς ανήκει στα δέκα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης.
Η επένδυση αυτή διευρύνθηκε και η κινεζική πλευρά εποφθαλμιά τώρα και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Οι ριψοκίνδυνοι Κινέζοι αναγνώρισαν στην Ελλάδα όχι μόνο την κρίση, αλλά και τις οικονομικές δυνατότητες που εντάσσονται στα στρατηγικά τους σχέδια.
Είναι προφανές ότι ο Πειραιάς είναι η αρχή για τις ευρωπαϊκές φιλοδοξίες της Κίνας.
Στόχος είναι η διασύνδεση λιμανιών, οδικών και σιδηροδρομικών αρτηριών, κατ' αρχήν κατά μήκος μιας βαλκανικής οδού του μεταξιού. Αυτό δείχνουν σχετικές επενδύσεις στην Αλβανία, το Μαυροβούνιο και κυρίως τη Σερβία.
Το σχέδιο ολοκληρώνεται από την άλλη πλευρά στη ΝΔ Ευρώπη με επενδύσεις στα λιμάνια της Βαλένθια και του Μπιλμπάο, αλλά και σιδηροδρομικούς σταθμούς στη Μαδρίτη και τη Σαραγόσα.
Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά του νομίσματος.
Σύμφωνα με την έκθεση της EBRD οι κινεζικές επενδύσεις γίνονται συχνά χωρίς την απαραίτητη διαφάνεια κατά την ανάθεση των έργων.
Γι' αυτό και η Κομισιόν εξετάζει τους όρους της κινεζικής επένδυσης ύψους ένα δισ. ευρώ για τη σιδηροδρομική σύνδεση Βουδαπέστης και Βελιγραδίου.
Και βέβαια μακροπρόθεσμα υπάρχει και το ζήτημα της ενδεχόμενης πολιτικής εξάρτησης από το Πεκίνο των χωρών που ευνοούνται από τις κινεζικές επενδύσεις.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών