Η επένδυση 1 δισ. ευρώ της κινεζικής Cosco στην Ελλάδα ανησυχεί την Ευρωπαϊκή Ένωση που βλέπει κινδύνους
Πώς χρησιμοποιεί η Κίνα την αδυναμία της Ελλάδας να οικοδομήσει ένα σύγχρονο Δρόμο του Μεταξιού αναφέρει σε εκτενές ρεποτρτάζ η Γερμανική εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung.
Σε συνέντευξη του Fu Chengqiu CEO της Cosco στην Ελλάδα που αγόρασε τον ΟΛΠ (Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς) αναφέρει ότι η Κίνα είδε μια τεράστια ευκαιρία το λιμάνι του Πειραιά σε αντίθεση με την ΕΕ που βλέπει κινδύνους.
Η Κίνα αγόρασε το λιμάνι του Πειραιά ως νέο σταθμό της κομμουνιστικής οικονομίας της Κίνας για να διεισδύσει στην Ευρώπη.
Μια κρατική εταιρεία της Κίνας αγοράζει την πλειοψηφία των μετοχών στο λιμάνι του Πειραιά και επεκτείνεται και επεκτείνεται.....
Η ΕΕ θεωρεί ότι αυτό αποτελεί κίνδυνο.
Η Κίνα από την πλευρά της βλέπει μια γιγαντιαία ευκαιρία.
Ο καπετάνιος Fu Chengqiu που όλοι αποκαλούν "Captain Fu" στο γραφείο του διαθέτει ένα παγκόσμιο χάρτη
Με το δάχτυλό του ξεκινάει με αφετηρία την Ελλάδα.
Με το δάχτυλο μεταφέρεται προς τις Κυκλάδες, κατευθυνθείτε προς τα βόρεια, μέσω του Μαρμαρά της Τουρκίας.
Στη Μαύρη Θάλασσα: Ανατολική Ευρώπη, Τουρκία, Ρωσία.
Εν συνεχεία πηγαίνει προς το νότο: το δάχτυλό του φτάνει στη Λιβύη, στην Αίγυπτο.
"Μεγάλη Αγορά!"
Προς την δυτική Μεσόγειο: Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία.
"Μεγάλη Αγορά!" αναφέρει ο CEO της Cosco.
Στη συνέχεια, το δάχτυλο οδηγεί στην ανατολική Μεσόγειο, μέσω της διώρυγας του Σουέζ: μεγάλη, ευρεία θάλασσα.
Η ΕΕ θέλει να προστατεύσει καλύτερα τις ευρωπαϊκές εταιρείες ενάντια στα σχέδια εξαγορών της Κίνας.
Το Βερολίνο, το Παρίσι και η Ρώμη κάνουν πρόοδο - αλλά το έργο δεν πρόκειται να είναι εύκολο.
Το 2009, η κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία Cosco και ο λιμένας Πειραιά είχαν συμφωνήσει στην παραχώρηση για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά.
Στην αρχή η Cosco δεν αντιμετωπίστηκε θετικά ένα πανό έγραφε "Cosco go home".
Ο CEO της Cosco Fu Chengqiu αναφέρει στην αρχή οι Έλληνες πίστευαν ότι τώρα οι Κινέζοι παίρνουν το λιμάνι, χάνουν τις δουλειές τους, δεν μας ξέρουν, δεν ήξεραν πολλά για εμάς τους Κινέζους.
Είμαστε εδώ για να κάνουμε δουλειές.
"Γιατί να μείνω φτωχός.... μπορώ να δουλέψω δώδεκα ώρες την ημέρα χωρίς να παραπονιέμαι.....
Η Cosco το 2016, αγόρασε το μεγαλύτερο μέρος του μεριδίου του λιμανιού στον Πειραιά το 51% για 280,5 εκατομμύρια ευρώ.
Περίπου 16% επιπλέον μετοχών αναμένεται να πουληθούν στα 88 εκατομμύρια ευρώ τα επόμενα χρόνια.
Το λιμάνι του Πειραιά ανήκει στην Κίνα, τουλάχιστον το 2052.
Αυτός είναι και το διάστημα της σύμβασης για την παραχώρηση του λιμανιού του Πειραιά.
Η μεταφορά εμπορευμάτων έχει τετραπλασιαστεί ήδη.
Το λιμάνι ξύπνησε από τον λήθαργο που βρισκόταν.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Cosco είναι ένας από τους γίγαντες της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Εταιρείες όπως η Sony, η Huawei και η Hewlett Packard αποφάσισαν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στην Ευρώπη μέσα από το λιμάνι του Πειραιά.
Τα μικρά, τα γρήγορα παλετοφόρα - όπως τα μυρμήγκια στη θύρα των εμπορευματοκιβωτίων στο δρόμο - δεν σταματούν σχεδόν καθόλου.
Ο στόχος του καπετάνιου Fu: να ανταγωνιστεί τα μεγάλα λιμάνια στην Ευρώπη, το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα, το Αμβούργο.
"Έχουμε ήδη επενδύσει ένα δισεκατομμύριο ευρώ", λέει ο Captain Fu.
Ωστόσο το λιμάνι του Πειραιά δεν ήταν έτοιμο.
Ο τερματικός σταθμός III διευρύνεται επί του παρόντος.
Ένας νέος τερματικός σταθμός για 15 εκατομμύρια επιβάτες θα κατασκευαστεί.
Ελλάδα - ευκαιρία ή κίνδυνος;
Οι εταίροι της ΕΕ δανείζουν την υπερχρεωμένη Ελλάδα.
Οι Βρυξέλλες χορηγούν δισεκατομμύρια ευρώ στη χώρα και συνεχώς την πιέζουν για νέες μεταρρυθμίσεις.
Επί του παρόντος λειτουργεί το τρίτο πρόγραμμα διάσωσης, με 86 δισ. ευρώ.
Το πρόγραμμα έχει προγραμματιστεί να τελειώσει το προσεχές καλοκαίρι του 2018.
Μετά από αυτό, η Ελλάδα θα παραμείνει με ένα όγκο χρέους.
Κανείς δεν γιορτάζει την ελληνική διάσωση ως επιτυχία.
Όλοι είναι χαρούμενοι μόνο όταν τελειώσει.
Και η Κίνα; Η Cosco έχει μόλις επενδύσει 1 δισεκατομμύριο ευρώ στη χώρα και επεκτείνεται και επεκτείνεται.
"Αυτό δείχνει ότι εμείς οι Ευρωπαίοι δεν πιστεύουμε στον εαυτό μας", δήλωσε πρόσφατα ο Γάλλος πρόεδρος E. Macron σε επίσκεψη στην Αθήνα μπροστά σε επιχειρηματίες.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση βλέπει τον κίνδυνο.
Η Κίνα βλέπει την ευκαιρία.
Οι κινέζοι είδαν την Ελλάδα ως τεράστια ευκαιρία, ένα γιγαντιαίο έργο με επενδύσεις σε 65 χώρες.
Η Κίνα οικοδομεί ένα νέο εμπορικό διάδρομο: έναν σύγχρονο δρόμο του μεταξιού.
Η Κίνα επεκτείνεται σε νέες αγορές επειδή η δική της δεν είναι πλέον αρκετή. Η εγχώρια ζήτηση δεν επαρκεί για την περαιτέρω επίτευξη των στόχων ανάπτυξης.
Παραμελημένα σιδηροδρομικά δίκτυα, λιτότερες λιμενικές εγκαταστάσεις συνθέτουν την εικόνα της Κίνας.
Το 2014, η κυβέρνηση της Κίνας ξεκίνησε ένα πρόγραμμα βελτίωσης των μεταφορών ύψους 40 δισεκ δολαρίων, το οποίο αναμένεται να ενισχυθεί με άλλα 15 δισεκ ευρώ.
Ιδρύθηκαν και επενδυτικές τράπεζες.
Έως 1,6 τρισεκατομμύρια δολάρια θα μπορούσαν να επενδυθούν στην κατασκευή του νέου δρόμου του μεταξιού κατά την επόμενη δεκαετία - ένα έργο αιώνα, όπως το αποκαλούν οι Κινέζοι.
Το λιμάνι του Πειραιά είναι μόνο το πιο θεαματικό πραξικόπημα της Κίνας στην Ευρώπη.
Από εδώ, οι σιδηροδρομικές συνδέσεις διασχίζουν τα Βαλκάνια προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Για αρκετό καιρό, οι Κινέζοι επένδυαν σε κρίσιμες περιοχές της Νότιας Ευρώπης.
Η Cosco προσέλαβε νέους ανθρώπους, κατέβαλε λιγότερα και έδωσε προσωρινές συμβάσεις.
Δημιουργήθηκε μια κοινωνία δύο επιπέδων.
Οι εργαζόμενοι στην Cosco και οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Ελλάδας.
Οι άνθρωποι του Cosco έλαβαν ένα μήνυμα ότι θα πάρουν 900 ευρώ και μάλιστα μία με δύο ώρες πριν από την έναρξη της βάρδιας.
Αυτό λένε οι συνδικαλιστές.
Οι Κινέζοι ήρθαν ως εκμεταλλευτές;
Υπάρχει φήμη ότι η Cosco ήρθε στον Πειραιώς με ένα στόχο να μεγιστοποιήσει το κέρδος.
"Όλα είναι λανθασμένα!" Υπάρχει ήδη μια παρανόηση τόνισε ο CEO.
Όταν επένδυσαν στο τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, θα απασχολούσαν περισσότερους από χίλιους εργαζομένους, όλοι από την ελληνική αγορά εργασίας.
Μόνο ελάχιστους κινέζους διευθυντές έφερε μαζί της η Cosco.
«Πέντε έως έξι» είπε ο καπετάνιος Fu.
Η Cosco είναι στην πραγματικότητα ελληνική, λέει ο CEO της εταιρίας.
«Είμαστε ευχαριστημένοι σε όλους τους υπαλλήλους μας, είμαστε μια οικογένεια».
Φυσικά, ένας Έλληνας, ο οποίος ξεκινά από τη Cosco σε νεαρή ηλικία, μπορεί να παραμείνει στην εταιρεία για μια ζωή.
"Αυτός που δεν εργάζεται πρέπει να φοβάται για τη δουλειά του."
www.bankingnews.gr
Σε συνέντευξη του Fu Chengqiu CEO της Cosco στην Ελλάδα που αγόρασε τον ΟΛΠ (Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς) αναφέρει ότι η Κίνα είδε μια τεράστια ευκαιρία το λιμάνι του Πειραιά σε αντίθεση με την ΕΕ που βλέπει κινδύνους.
Η Κίνα αγόρασε το λιμάνι του Πειραιά ως νέο σταθμό της κομμουνιστικής οικονομίας της Κίνας για να διεισδύσει στην Ευρώπη.
Μια κρατική εταιρεία της Κίνας αγοράζει την πλειοψηφία των μετοχών στο λιμάνι του Πειραιά και επεκτείνεται και επεκτείνεται.....
Η ΕΕ θεωρεί ότι αυτό αποτελεί κίνδυνο.
Η Κίνα από την πλευρά της βλέπει μια γιγαντιαία ευκαιρία.
Ο καπετάνιος Fu Chengqiu που όλοι αποκαλούν "Captain Fu" στο γραφείο του διαθέτει ένα παγκόσμιο χάρτη
Με το δάχτυλό του ξεκινάει με αφετηρία την Ελλάδα.
Με το δάχτυλο μεταφέρεται προς τις Κυκλάδες, κατευθυνθείτε προς τα βόρεια, μέσω του Μαρμαρά της Τουρκίας.
Στη Μαύρη Θάλασσα: Ανατολική Ευρώπη, Τουρκία, Ρωσία.
Εν συνεχεία πηγαίνει προς το νότο: το δάχτυλό του φτάνει στη Λιβύη, στην Αίγυπτο.
"Μεγάλη Αγορά!"
Προς την δυτική Μεσόγειο: Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία.
"Μεγάλη Αγορά!" αναφέρει ο CEO της Cosco.
Στη συνέχεια, το δάχτυλο οδηγεί στην ανατολική Μεσόγειο, μέσω της διώρυγας του Σουέζ: μεγάλη, ευρεία θάλασσα.
Η ΕΕ θέλει να προστατεύσει καλύτερα τις ευρωπαϊκές εταιρείες ενάντια στα σχέδια εξαγορών της Κίνας.
Το Βερολίνο, το Παρίσι και η Ρώμη κάνουν πρόοδο - αλλά το έργο δεν πρόκειται να είναι εύκολο.
Το 2009, η κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία Cosco και ο λιμένας Πειραιά είχαν συμφωνήσει στην παραχώρηση για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά.
Στην αρχή η Cosco δεν αντιμετωπίστηκε θετικά ένα πανό έγραφε "Cosco go home".
Ο CEO της Cosco Fu Chengqiu αναφέρει στην αρχή οι Έλληνες πίστευαν ότι τώρα οι Κινέζοι παίρνουν το λιμάνι, χάνουν τις δουλειές τους, δεν μας ξέρουν, δεν ήξεραν πολλά για εμάς τους Κινέζους.
Είμαστε εδώ για να κάνουμε δουλειές.
"Γιατί να μείνω φτωχός.... μπορώ να δουλέψω δώδεκα ώρες την ημέρα χωρίς να παραπονιέμαι.....
Η Cosco το 2016, αγόρασε το μεγαλύτερο μέρος του μεριδίου του λιμανιού στον Πειραιά το 51% για 280,5 εκατομμύρια ευρώ.
Περίπου 16% επιπλέον μετοχών αναμένεται να πουληθούν στα 88 εκατομμύρια ευρώ τα επόμενα χρόνια.
Το λιμάνι του Πειραιά ανήκει στην Κίνα, τουλάχιστον το 2052.
Αυτός είναι και το διάστημα της σύμβασης για την παραχώρηση του λιμανιού του Πειραιά.
Η μεταφορά εμπορευμάτων έχει τετραπλασιαστεί ήδη.
Το λιμάνι ξύπνησε από τον λήθαργο που βρισκόταν.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Cosco είναι ένας από τους γίγαντες της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Εταιρείες όπως η Sony, η Huawei και η Hewlett Packard αποφάσισαν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στην Ευρώπη μέσα από το λιμάνι του Πειραιά.
Τα μικρά, τα γρήγορα παλετοφόρα - όπως τα μυρμήγκια στη θύρα των εμπορευματοκιβωτίων στο δρόμο - δεν σταματούν σχεδόν καθόλου.
Ο στόχος του καπετάνιου Fu: να ανταγωνιστεί τα μεγάλα λιμάνια στην Ευρώπη, το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα, το Αμβούργο.
"Έχουμε ήδη επενδύσει ένα δισεκατομμύριο ευρώ", λέει ο Captain Fu.
Ωστόσο το λιμάνι του Πειραιά δεν ήταν έτοιμο.
Ο τερματικός σταθμός III διευρύνεται επί του παρόντος.
Ένας νέος τερματικός σταθμός για 15 εκατομμύρια επιβάτες θα κατασκευαστεί.
Ελλάδα - ευκαιρία ή κίνδυνος;
Οι εταίροι της ΕΕ δανείζουν την υπερχρεωμένη Ελλάδα.
Οι Βρυξέλλες χορηγούν δισεκατομμύρια ευρώ στη χώρα και συνεχώς την πιέζουν για νέες μεταρρυθμίσεις.
Επί του παρόντος λειτουργεί το τρίτο πρόγραμμα διάσωσης, με 86 δισ. ευρώ.
Το πρόγραμμα έχει προγραμματιστεί να τελειώσει το προσεχές καλοκαίρι του 2018.
Μετά από αυτό, η Ελλάδα θα παραμείνει με ένα όγκο χρέους.
Κανείς δεν γιορτάζει την ελληνική διάσωση ως επιτυχία.
Όλοι είναι χαρούμενοι μόνο όταν τελειώσει.
Και η Κίνα; Η Cosco έχει μόλις επενδύσει 1 δισεκατομμύριο ευρώ στη χώρα και επεκτείνεται και επεκτείνεται.
"Αυτό δείχνει ότι εμείς οι Ευρωπαίοι δεν πιστεύουμε στον εαυτό μας", δήλωσε πρόσφατα ο Γάλλος πρόεδρος E. Macron σε επίσκεψη στην Αθήνα μπροστά σε επιχειρηματίες.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση βλέπει τον κίνδυνο.
Η Κίνα βλέπει την ευκαιρία.
Οι κινέζοι είδαν την Ελλάδα ως τεράστια ευκαιρία, ένα γιγαντιαίο έργο με επενδύσεις σε 65 χώρες.
Η Κίνα οικοδομεί ένα νέο εμπορικό διάδρομο: έναν σύγχρονο δρόμο του μεταξιού.
Η Κίνα επεκτείνεται σε νέες αγορές επειδή η δική της δεν είναι πλέον αρκετή. Η εγχώρια ζήτηση δεν επαρκεί για την περαιτέρω επίτευξη των στόχων ανάπτυξης.
Παραμελημένα σιδηροδρομικά δίκτυα, λιτότερες λιμενικές εγκαταστάσεις συνθέτουν την εικόνα της Κίνας.
Το 2014, η κυβέρνηση της Κίνας ξεκίνησε ένα πρόγραμμα βελτίωσης των μεταφορών ύψους 40 δισεκ δολαρίων, το οποίο αναμένεται να ενισχυθεί με άλλα 15 δισεκ ευρώ.
Ιδρύθηκαν και επενδυτικές τράπεζες.
Έως 1,6 τρισεκατομμύρια δολάρια θα μπορούσαν να επενδυθούν στην κατασκευή του νέου δρόμου του μεταξιού κατά την επόμενη δεκαετία - ένα έργο αιώνα, όπως το αποκαλούν οι Κινέζοι.
Το λιμάνι του Πειραιά είναι μόνο το πιο θεαματικό πραξικόπημα της Κίνας στην Ευρώπη.
Από εδώ, οι σιδηροδρομικές συνδέσεις διασχίζουν τα Βαλκάνια προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Για αρκετό καιρό, οι Κινέζοι επένδυαν σε κρίσιμες περιοχές της Νότιας Ευρώπης.
Η Cosco προσέλαβε νέους ανθρώπους, κατέβαλε λιγότερα και έδωσε προσωρινές συμβάσεις.
Δημιουργήθηκε μια κοινωνία δύο επιπέδων.
Οι εργαζόμενοι στην Cosco και οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Ελλάδας.
Οι άνθρωποι του Cosco έλαβαν ένα μήνυμα ότι θα πάρουν 900 ευρώ και μάλιστα μία με δύο ώρες πριν από την έναρξη της βάρδιας.
Αυτό λένε οι συνδικαλιστές.
Οι Κινέζοι ήρθαν ως εκμεταλλευτές;
Υπάρχει φήμη ότι η Cosco ήρθε στον Πειραιώς με ένα στόχο να μεγιστοποιήσει το κέρδος.
"Όλα είναι λανθασμένα!" Υπάρχει ήδη μια παρανόηση τόνισε ο CEO.
Όταν επένδυσαν στο τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, θα απασχολούσαν περισσότερους από χίλιους εργαζομένους, όλοι από την ελληνική αγορά εργασίας.
Μόνο ελάχιστους κινέζους διευθυντές έφερε μαζί της η Cosco.
«Πέντε έως έξι» είπε ο καπετάνιος Fu.
Η Cosco είναι στην πραγματικότητα ελληνική, λέει ο CEO της εταιρίας.
«Είμαστε ευχαριστημένοι σε όλους τους υπαλλήλους μας, είμαστε μια οικογένεια».
Φυσικά, ένας Έλληνας, ο οποίος ξεκινά από τη Cosco σε νεαρή ηλικία, μπορεί να παραμείνει στην εταιρεία για μια ζωή.
"Αυτός που δεν εργάζεται πρέπει να φοβάται για τη δουλειά του."
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών