Ένα σύστημα πίστωσης και όχι οι ποσοστώσεις παραγωγής θα επιτρέψουν μία πιο ευέλικτη προσέγγιση η οποία θα αποτελέσει συνεχές κίνητρο για την καινοτομία
Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα δεν θα περιλαμβάνει ποσοστώσεις και αντίθετα θα συμπεριλαμβάνει πιστώσεις για τη μείωση των ορυκτών καυσίμων, που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να αντισταθμίσουν τους στόχους εκπομπών, ανέφεραν πηγές της ΕΕ στο Reuters.
Η πρόταση αναμένεται να ανακοινωθεί στις 8 Νοεμβρίου 2017 και θα εισάγει νέα πρότυπα για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά μέχρι το 2020, για να επιτευχθεί ο στόχος του μπλοκ, να μειώσει τις εκπομπές αερίων κατά τουλάχιστον 40% κάτω από τα επίπεδα του 1990 μέχρι το 2030.
Οι πηγές ανέφεραν ότι το νομοσχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα θέσει ως στόχο για τους στόλους επιβατικών αυτοκινήτων μείωση κατά 25-35% των μέσων εκπομπών άνθρακα έως το 2030 και 30-40% για τα φορτηγά.
Τα τελικά ποσοστά θα αποφασιστούν σε συζήτηση υψηλού επιπέδου μεταξύ των Επιτρόπων της ΕΕ.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ασκήσει πίεση για μείωση κατά 20% και ζήτησαν να εξαρτηθεί η συμμόρφωση από τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ωστόσο, το σκάνδαλο της Volkswagen με τις δοκιμές εκπομπών στις ΗΠΑ, έχει θορυβήσει τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ, με αποτέλεσμα να επιδιώκουν αυστηρότερους ελέγχους στις εκπομπές των αυτοκινήτων.
Αναφορικά με τις ανησυχίες των κατασκευαστών ότι δεν υπάρχει υποδομή για ηλεκτρικά οχήματα, η πρόταση θα περιλαμβάνει κοινοτικά κονδύλια ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ για κυβερνήσεις, περιφέρειες και πόλεις για την κατασκευή προσβάσιμων σημείων χρέωσης και 200 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη μπαταριών μεταξύ 2018 και 2020.
Οι πηγές των ΗΠΑ και της ΕΕ ανέφεραν ότι η καινοτόμος πρωτοβουλία για την πίστωση άνθρακα ήταν εμπνευσμένη από συνομιλίες με τις ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνια, που θεωρείται από πολλούς στον κλάδο ως το κορυφαίο εργαστήριο πολιτικής για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Σε αντίθεση με την πολιτική μηδενικών εκπομπών της Καλιφόρνιας, η πρόταση της ΕΕ δεν περιλαμβάνει εντολές και οι πιστώσεις άνθρακα δεν θα είναι εμπορεύσιμες.
Οι πιστώσεις θα βασιστούν στην απόδοση των αυτοκινητοβιομηχανιών σε σχέση με ένα σημείο αναφοράς για τις πωλήσεις οχημάτων χαμηλών εκπομπών ως ποσοστό του στόλου τους, πρόσθεσαν οι πηγές.
Ερωτηθείς για το περιεχόμενο της πρότασης του επόμενου μήνα, ο Ευρωπαίος Επίτροπος για την κλιματική αλλαγή Miguel Arias Canete δήλωσε:
"Πέρα από τον καθορισμό ενός γενικού στόχου μείωσης των εκπομπών για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, εξετάζουμε για πρώτη φορά διάφορα είδη κινήτρων για να επιταχύνουμε τη γρήγορη επικράτηση των «καθαρών» αυτοκινήτων.
Προσωπικά, δεν μου αρέσουν οι εντολές ή οι ποσοστώσεις".
Ένα σύστημα πίστωσης και όχι οι ποσοστώσεις παραγωγής θα "επιτρέψουν μία πιο ευέλικτη προσέγγιση, η οποία θα αποτελέσει συνεχές κίνητρο για την καινοτομία", πρόσθεσε.
www.bankingnews.gr
Η πρόταση αναμένεται να ανακοινωθεί στις 8 Νοεμβρίου 2017 και θα εισάγει νέα πρότυπα για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά μέχρι το 2020, για να επιτευχθεί ο στόχος του μπλοκ, να μειώσει τις εκπομπές αερίων κατά τουλάχιστον 40% κάτω από τα επίπεδα του 1990 μέχρι το 2030.
Οι πηγές ανέφεραν ότι το νομοσχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα θέσει ως στόχο για τους στόλους επιβατικών αυτοκινήτων μείωση κατά 25-35% των μέσων εκπομπών άνθρακα έως το 2030 και 30-40% για τα φορτηγά.
Τα τελικά ποσοστά θα αποφασιστούν σε συζήτηση υψηλού επιπέδου μεταξύ των Επιτρόπων της ΕΕ.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ασκήσει πίεση για μείωση κατά 20% και ζήτησαν να εξαρτηθεί η συμμόρφωση από τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ωστόσο, το σκάνδαλο της Volkswagen με τις δοκιμές εκπομπών στις ΗΠΑ, έχει θορυβήσει τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ, με αποτέλεσμα να επιδιώκουν αυστηρότερους ελέγχους στις εκπομπές των αυτοκινήτων.
Αναφορικά με τις ανησυχίες των κατασκευαστών ότι δεν υπάρχει υποδομή για ηλεκτρικά οχήματα, η πρόταση θα περιλαμβάνει κοινοτικά κονδύλια ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ για κυβερνήσεις, περιφέρειες και πόλεις για την κατασκευή προσβάσιμων σημείων χρέωσης και 200 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη μπαταριών μεταξύ 2018 και 2020.
Οι πηγές των ΗΠΑ και της ΕΕ ανέφεραν ότι η καινοτόμος πρωτοβουλία για την πίστωση άνθρακα ήταν εμπνευσμένη από συνομιλίες με τις ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνια, που θεωρείται από πολλούς στον κλάδο ως το κορυφαίο εργαστήριο πολιτικής για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Σε αντίθεση με την πολιτική μηδενικών εκπομπών της Καλιφόρνιας, η πρόταση της ΕΕ δεν περιλαμβάνει εντολές και οι πιστώσεις άνθρακα δεν θα είναι εμπορεύσιμες.
Οι πιστώσεις θα βασιστούν στην απόδοση των αυτοκινητοβιομηχανιών σε σχέση με ένα σημείο αναφοράς για τις πωλήσεις οχημάτων χαμηλών εκπομπών ως ποσοστό του στόλου τους, πρόσθεσαν οι πηγές.
Ερωτηθείς για το περιεχόμενο της πρότασης του επόμενου μήνα, ο Ευρωπαίος Επίτροπος για την κλιματική αλλαγή Miguel Arias Canete δήλωσε:
"Πέρα από τον καθορισμό ενός γενικού στόχου μείωσης των εκπομπών για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, εξετάζουμε για πρώτη φορά διάφορα είδη κινήτρων για να επιταχύνουμε τη γρήγορη επικράτηση των «καθαρών» αυτοκινήτων.
Προσωπικά, δεν μου αρέσουν οι εντολές ή οι ποσοστώσεις".
Ένα σύστημα πίστωσης και όχι οι ποσοστώσεις παραγωγής θα "επιτρέψουν μία πιο ευέλικτη προσέγγιση, η οποία θα αποτελέσει συνεχές κίνητρο για την καινοτομία", πρόσθεσε.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών