Τελευταία Νέα
Διεθνή

FT: «Πόλεμος» αμερικανικών και κινεζικών τεχνολογικών εταιρειών για την κατάκτηση της Ασίας

FT: «Πόλεμος» αμερικανικών και κινεζικών τεχνολογικών εταιρειών για την κατάκτηση της Ασίας
Αύξηση επενδύσεων με στόχο την «κατάκτηση» περισσότερων από 200 εκατ. καταναλωτών
Ένας ιδιαίτερος πόλεμος βρίσκεται σε εξέλιξη στη Νοτιοανατολική Ασία.
Κινεζικοί και αμερικανικοί τεχνολογικοί όμιλοι, μάχονται μέχρις εσχάτων προκειμένου να κυριαρχήσουν στις χώρες της περιοχής και όχι άδικα, όπως επισημαίνει δημοσίευμα των Financial Times.
Στόχος τους είναι 200 εκατ. πελάτες (πολίτες των χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας), οι οποίοι το 2016 δαπάνησαν 50 δισ. δολάρια στις online δραστηριότητές τους, όπως αναφέρει έρευνα της Bain & Co.
Η Bain & Co. αποκαλεί την όλη διαδικασία ως «πόλεμο τιτάνων» και σε αυτόν τον πόλεμο συμμετέχουν κορυφαία ονόματα της υψηλής τεχνολογίας όπως οι Tencent και Alibaba από κινεζικής πλευράς και Google, Facebook και Amazon από αμερικανικής.
«Η σημασία (σ.σ. για τον τεχνολογικό κλάδο) της Ασίας έρχεται στο προσκήνιο», παραδέχεται ο Karim Temsamani, πρόεδρος της μονάδας της Google στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.
Όπως σημειώνει «το 50% του πληθυσμού της υφηλίου ζει σε αυτήν την περιοχή, ενώ ο πλούτος των νοικοκυριών αυξάνεται ταχύτερα από οποιαδήποτε άλλη περιοχή της υφηλίου, κάτι το οποίο θα συνεχίσει να συμβαίνει την επόμενη 15ετία.
Η Ασία ξαναγίνεται το κέντρο του κόσμου και οι επιχειρήσεις που θα κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες της χρησιμοποιούν την τεχνολογία θα έχουν τεράστια κέρδη και θα κερδίσουν την ασιατική ήπειρο».

Αύξηση επενδύσεων

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών η Alibaba φρόντισε να αυξήσει το μερίδιό της στην εταιρεία Lazada (εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου με έδρα στις Φιλιππίνες) στο 83% και να αποκτήσει μερίδιο στην εταιρεία Tokopedia (με έδρα την Ινδονησία και επίσης δραστηριότητα στο ηλεκτρονικό εμπόριο).
Η Tencent επενδύει στην start-up εταιρεία Go-Jek της Ινδονησίας την ίδια ώρα που η Expedia πραγματοποίησε ανάλογη κίνηση για την Traveloka, εταιρεία που δραστηριοποιείται στην παροχή online τουριστικών υπηρεσιών.
«Υπάρχει έντονη δραστηριότητα σε συμφωνίες», δηλώνει ο Florian Hoppe, στέλεχος της Bain & Co., και προσθέτει ότι «είναι φανερό ότι ο πόλεμος κλιμακώνεται».
Από την πλευρά τους οι αμερικανικοί όμιλοι απλά εκμεταλλεύονται το status που, ήδη, διαθέτουν στην παγκόσμια αγορά, όπως τα Facebook και το YouTube, με άμεσο στόχο τους χρήστες κινητών τηλεφώνων.
Και όπως όλα δείχνουν έχουν απόλυτο δίκιο.
Οι διαφημιστικές δαπάνες μέσω κινητών τηλεφώνων αναμένεται ότι θα φθάσουν φέτος στα 1,4 δισ. δολάρια σε Ινδονησία, Μαλαισία, Σιγκαπούρη, Φιλιππίνες, Ταϊλάνδη και Σιγκαπούρη και θα ξεπεράσει τα δύο δισ. δολάρια έως το 2020, σύμφωνα με την eMarketer.
Μπορεί η περιοχή να έχει σημαντικές διαφορές, να μην είναι ομοιογενής, όπως τονίζει ο Max Bittner, επικεφαλής της Lazada αλλά διαθέτει ένα κοινό στοιχείο: μία μεσαία τάξη της οποίας ο πλούτος αυξάνει με τον ίδιο ρυθμό που ενισχύονταν ο πλούτος του μέσου Κινέζου πολίτη πριν από μία δεκαετία.







www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης