Σύμφωνα με την NAFTA, τουλάχιστον 62,5% του υλικού σε ένα αυτοκίνητο ή ελαφρύ φορτηγό που κατασκευάζεται στην περιοχή, πρέπει να είναι από τη Βόρεια Αμερική
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι προμηθευτές και οι αντιπρόσωποι αυτοκινήτων ξεκίνησαν μία νέα συμμαχία την Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2017, για να παροτρύνουν τον πρόεδρο των ΗΠΑ Donald Trump να μην αποσυρθεί από τη Βορειοαμερικανική Συμφωνία Ελευθέρων Συναλλαγών (NAFTA).
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που εκπροσωπούνται από την General Motors Toyota, τη Volkswagen, τη Hyundai, τη Ford και σχεδόν κάθε άλλη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, αποτελούν μέρος του συνασπισμού που ονομάζεται «Driving American Jobs» και υποστηρίζουν μια διαφημιστική εκστρατεία, για να πείσουν τον Λευκό Οίκο ότι η συμφωνία έχει καθοριστική σημασία για την τόνωση της παραγωγής και των θέσεων εργασίας, στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο Trump απείλησε να αποσυρθεί από την εμπορική συμφωνία με τις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Μεξικό, η οποία χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό από αυτοκινητοβιομηχανίες που διαθέτουν αλυσίδες παραγωγής και εφοδιασμού σε όλες τις τρεις χώρες.
Στον τελευταίο γύρο συνομιλιών για επαναδιαπραγμάτευση της NAFTA την περασμένη εβδομάδα, ο Trump πρότεινε αλλαγές στους κανόνες καταγωγής για τα αυτοκίνητα, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για να καθορίσουν κατά πόσο ένα αυτοκίνητο κατασκευάζεται σε ένα συγκεκριμένο μέρος.
Οι προτεινόμενοι κανόνες θεωρήθηκαν αβάσιμοι για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθώς και για το Μεξικό και τον Καναδά.
Η αυτοκινητοβιομηχανία εντάσσεται στο Εμπορικό Επιμελητήριο των ΗΠΑ και σε άλλους μεγάλους επιχειρηματικούς οργανισμούς, που έχουν γίνει πιο πιεστικοί τις τελευταίες εβδομάδες σχετικά με τις προσπάθειες του Trump να αλλάξει τη συμφωνία, λέγοντας ότι θα ήταν επιζήμια για τις αμερικανικές θέσεις εργασίας.
Ο συνασπισμός αυτοκινήτων, ο οποίος περιλαμβάνει τον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και Μηχανημάτων και την Αμερικανική Ένωση Διεθνών Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, δήλωσε ότι η λήξη της NAFTA, η οποία στηρίζεται σε 1,2 τρισ. δολάρια σε ετήσιες συναλλαγές μεταξύ των τριών χωρών, θα έθετε σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας των αυτοκινητοβιομηχανιών των ΗΠΑ.
Ακόμη 9,5 δισ. δολάρια σε νέες επενδύσεις ανακοινώθηκαν το 2017 από τον κλάδο των αυτοκινήτων.
"Χρειαζόμαστε να πείτε στους εκλεγμένους υπαλλήλους σας ότι δεν αλλάζετε το παιχνίδι.
Κερδίζουμε με την NAFTA", ανέφερε η ομάδα στην ιστοσελίδα της.
Η εκστρατεία έρχεται εν μέσω αυξανόμενης ανησυχίας ότι η κυβέρνηση Trump θα μπορούσε να επιλέξει στις αρχές του 2018, για να αποσυρθεί μετά από προειδοποίηση έξι μηνών, μια κίνηση που θα μπορούσε να εκθέσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν φορτηγά στο Μεξικό και επιβάλλουν νέα τιμολόγια για ανταλλακτικά και αυτοκίνητα που κατασκευάζονται σε όλη τη Βόρεια Αμερική.
Ο πρόεδρος Donald Trump δήλωσε στο Fox σε συνέντευξή του που προβλήθηκε την Κυριακή, ότι πιστεύει ότι η συμφωνία θα "επαναδιαπραγματευθεί", αλλά είπε ότι θα αποσυρθεί εάν δεν είναι δίκαιη.
"Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στον κόσμο να μας κοιτάξει σαν ένα στυλοβάτη.
Δεν πρόκειται να συμβαίνει πια," είπε ο Trump.
Το Εμπορικό Επιμελητήριο κατηγόρησε τη κυβέρνηση Trump ότι προσπαθεί να σαμποτάρει τις συνομιλίες με προτάσεις, συμπεριλαμβανομένων αιτημάτων για πιο ευνοϊκή μεταχείριση για την αμερικανική πλευρά στην παραγωγή αυτοκινήτων και μια «ρήτρα λήξης ισχύος» για να αναγκάσει πιο τακτικές διαπραγματεύσεις.
Ο Αμερικανός Εμπορικός Αντιπρόσωπος Robert Lighthizer δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η διοίκηση Trump επικεντρώθηκε στην προσπάθεια να πάρει μια συμφωνία που ήταν δίκαιη, αλλά δήλωσε ότι "δεν είδε καμία ένδειξη ότι οι εταίροι μας είναι πρόθυμοι να προβούν σε οποιεσδήποτε αλλαγές που θα οδηγήσουν σε επανεξισορρόπηση και μείωση σε αυτά τα τεράστια εμπορικά ελλείμματα".
Σύμφωνα με την NAFTA, τουλάχιστον 62,5% του υλικού σε ένα αυτοκίνητο ή ελαφρύ φορτηγό που κατασκευάζεται στην περιοχή, πρέπει να είναι από τη Βόρεια Αμερική, για να είναι σε θέση να εισέλθει στην αγορά χωρίς δασμούς.
Η κυβέρνηση Trump πρότεινε να αυξηθεί το ποσοστό της NAFTA στα αυτοκίνητα στο 85% και να εξασφαλιστεί το 50% του συνόλου για τις ΗΠΑ.
www.bankingnews.gr
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που εκπροσωπούνται από την General Motors Toyota, τη Volkswagen, τη Hyundai, τη Ford και σχεδόν κάθε άλλη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, αποτελούν μέρος του συνασπισμού που ονομάζεται «Driving American Jobs» και υποστηρίζουν μια διαφημιστική εκστρατεία, για να πείσουν τον Λευκό Οίκο ότι η συμφωνία έχει καθοριστική σημασία για την τόνωση της παραγωγής και των θέσεων εργασίας, στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο Trump απείλησε να αποσυρθεί από την εμπορική συμφωνία με τις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Μεξικό, η οποία χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό από αυτοκινητοβιομηχανίες που διαθέτουν αλυσίδες παραγωγής και εφοδιασμού σε όλες τις τρεις χώρες.
Στον τελευταίο γύρο συνομιλιών για επαναδιαπραγμάτευση της NAFTA την περασμένη εβδομάδα, ο Trump πρότεινε αλλαγές στους κανόνες καταγωγής για τα αυτοκίνητα, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για να καθορίσουν κατά πόσο ένα αυτοκίνητο κατασκευάζεται σε ένα συγκεκριμένο μέρος.
Οι προτεινόμενοι κανόνες θεωρήθηκαν αβάσιμοι για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθώς και για το Μεξικό και τον Καναδά.
Η αυτοκινητοβιομηχανία εντάσσεται στο Εμπορικό Επιμελητήριο των ΗΠΑ και σε άλλους μεγάλους επιχειρηματικούς οργανισμούς, που έχουν γίνει πιο πιεστικοί τις τελευταίες εβδομάδες σχετικά με τις προσπάθειες του Trump να αλλάξει τη συμφωνία, λέγοντας ότι θα ήταν επιζήμια για τις αμερικανικές θέσεις εργασίας.
Ο συνασπισμός αυτοκινήτων, ο οποίος περιλαμβάνει τον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και Μηχανημάτων και την Αμερικανική Ένωση Διεθνών Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, δήλωσε ότι η λήξη της NAFTA, η οποία στηρίζεται σε 1,2 τρισ. δολάρια σε ετήσιες συναλλαγές μεταξύ των τριών χωρών, θα έθετε σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας των αυτοκινητοβιομηχανιών των ΗΠΑ.
Ακόμη 9,5 δισ. δολάρια σε νέες επενδύσεις ανακοινώθηκαν το 2017 από τον κλάδο των αυτοκινήτων.
"Χρειαζόμαστε να πείτε στους εκλεγμένους υπαλλήλους σας ότι δεν αλλάζετε το παιχνίδι.
Κερδίζουμε με την NAFTA", ανέφερε η ομάδα στην ιστοσελίδα της.
Η εκστρατεία έρχεται εν μέσω αυξανόμενης ανησυχίας ότι η κυβέρνηση Trump θα μπορούσε να επιλέξει στις αρχές του 2018, για να αποσυρθεί μετά από προειδοποίηση έξι μηνών, μια κίνηση που θα μπορούσε να εκθέσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν φορτηγά στο Μεξικό και επιβάλλουν νέα τιμολόγια για ανταλλακτικά και αυτοκίνητα που κατασκευάζονται σε όλη τη Βόρεια Αμερική.
Ο πρόεδρος Donald Trump δήλωσε στο Fox σε συνέντευξή του που προβλήθηκε την Κυριακή, ότι πιστεύει ότι η συμφωνία θα "επαναδιαπραγματευθεί", αλλά είπε ότι θα αποσυρθεί εάν δεν είναι δίκαιη.
"Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στον κόσμο να μας κοιτάξει σαν ένα στυλοβάτη.
Δεν πρόκειται να συμβαίνει πια," είπε ο Trump.
Το Εμπορικό Επιμελητήριο κατηγόρησε τη κυβέρνηση Trump ότι προσπαθεί να σαμποτάρει τις συνομιλίες με προτάσεις, συμπεριλαμβανομένων αιτημάτων για πιο ευνοϊκή μεταχείριση για την αμερικανική πλευρά στην παραγωγή αυτοκινήτων και μια «ρήτρα λήξης ισχύος» για να αναγκάσει πιο τακτικές διαπραγματεύσεις.
Ο Αμερικανός Εμπορικός Αντιπρόσωπος Robert Lighthizer δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η διοίκηση Trump επικεντρώθηκε στην προσπάθεια να πάρει μια συμφωνία που ήταν δίκαιη, αλλά δήλωσε ότι "δεν είδε καμία ένδειξη ότι οι εταίροι μας είναι πρόθυμοι να προβούν σε οποιεσδήποτε αλλαγές που θα οδηγήσουν σε επανεξισορρόπηση και μείωση σε αυτά τα τεράστια εμπορικά ελλείμματα".
Σύμφωνα με την NAFTA, τουλάχιστον 62,5% του υλικού σε ένα αυτοκίνητο ή ελαφρύ φορτηγό που κατασκευάζεται στην περιοχή, πρέπει να είναι από τη Βόρεια Αμερική, για να είναι σε θέση να εισέλθει στην αγορά χωρίς δασμούς.
Η κυβέρνηση Trump πρότεινε να αυξηθεί το ποσοστό της NAFTA στα αυτοκίνητα στο 85% και να εξασφαλιστεί το 50% του συνόλου για τις ΗΠΑ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών